Kopie proces verbaal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Laptop
Infopolitie Gast

Kopie proces verbaal

Bericht door Laptop » 27 apr 2017, 23:36

Een koerier die een pakje kwam afleveren heeft mijn laptop uit mijn huis gestolen. Hiervan heb ik aangifte gedaan bij de politie. Ook heb ik een klacht bij het koeriersbedrijf ingediend. Het koeriersbedrijf heeft aan mij een copie van het proces verbaal gevraagd zodat zij intern onderzoek kunnen doen. Is het raadzaam het proces verbaal van mijn aangifte aan het bedrijf te sturen?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Kopie proces verbaal

Bericht door Pim » 28 apr 2017, 10:29

Tja gewetensvraag.

Ik zou eerst even afwachten wat de politie ermee doet.
Geen slapende honden wakker maken bij het koeriersbedrijf of diens werknemer.
U weet niet wat het koeriersbedrijf doet en of dat het opsporingsonderzoek zal dwarsbomen.
Wellicht heeft het personeelslid meer op zijn kerfstok en tracht hij na uw interventie zijn sporen uit te wissen.
Laat het eerst aan de politie over en heb wat geduld.

Verder:
In het PV staan uw gegevens zoals naam, adres, wellicht BSN. Niet altijd handig als dat bij een niet-overheidsinstantie terecht komt.
Eén ding is zeker: u heeft er daarna geen grip meer op.

En wat doet het bedrijf ermee? verstrekken zij dat weer aan de verdachte?
Ik zou, als ik al zaken zou doen met het bedrijf, in gesprek gaan en hooguit het PV aan hen laten lezen als "stuk van overtuiging".
En in geen geval een kopie laten maken of het uit mijn handen laten komen.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

marcootje
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door marcootje » 28 apr 2017, 10:43

Ik zou geen copie sturen. Het koeriersbedrijf heeft hier wel belang in zoals, naamsschade, ontslag medewerker, mogelijk zelf wat uit te wissen.
Het zou het opsporingonderzoek van de politie kunnen schaden als een derde uw copie aangifte in bezit heeft.
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Laptop
Infopolitie Gast

Bericht door Laptop » 28 apr 2017, 12:56

Dank voor de reacties.
Ik heb dezelfde gedachte, nl dit kan het onderzoek van de politie dwarsbomen.
Vandaar dat ik gisteren even naar het loket van het politiebureau ben gegaan en daar werd door een medewerker aangegeven dat het in dit geval normaal is een copie te sturen naar het bedrijf.

Volgens mijn eigen logica is het verstandig het proces verbaal niet toe te sturen en de politie eerst hun werk te laten doen.
Mijn eigen logica versus de informatie van de politie... vandaar mijn vraag op dit forum.
Ik wacht eerst maar de stappen van de politie af, alvorens ik het bedrijf informatie verschaf.
Moderatoropmerking van Frans
Dubbele posting verwijderd.

@Laptop: berichten van gasten moeten door een moderator worden goedgekeurd, het duurt dus soms even voor je ze terugziet, we zijn er niet altijd ;)

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Dusty » 28 apr 2017, 12:59

Ook ik vraag mij af in hoeverre het verstandig is om een kopie van het procesverbaal naar het bedrijf op te sturen.
Heb, na een verkeersconflict waarbij ik het telefoonnummer van het bedrijf overschreef van de bus, de ervaring dat de betreffende bezorger óók de eigenaar bleek te zijn.

Dus toen ik telefonisch contact opnam had hij meteen mijn nummer en heeft hij mij nog een aantal keren gebeld en dreigende taal geuit. :evil:

Gesloten