Mes op school in bezit klasgenoot

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mvdsar
Infopolitie Gast

Mes op school in bezit klasgenoot

Bericht door Mvdsar » 12 apr 2017, 08:51

Hallo,

Ik heb jullie advies nodig. Een paar maanden geleden ben ik op school door een klasgenoot mishandeld. Nu heeft ze opnieuw een andere klasgenoot getrapt wederom voor de lol.. ik weet dat ze vaak een mes meeneemt in haar tas om zichzelf te " beschermen" heeft ze mij zelf verteld.

Het is een mes vermomd als kam. Als je kamgedeelte eraf haalt komt er een scherp mes te voorschijn. Zo 1 is verboden volgens de politie chat voor jongeren.

Op school al keer gezegd tegen Mentor maar die zegt er niks van en neemt het niet serieus. Ze zegt van ach ze is toch niet agressief gebeurt niet joh..

Ik ben bang om dat ding tussen mijn ribben te krijgen.. er is namelijk een taakstrafzitting tegen haar inclusief smartengeld. En ze is niet zo blij met mij. Dus wat moet ik hiermee?

Hoor het graag. Wat zouden jullie doen?? Op school zien ze het als aandachtvragerij

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Re: Mes op school in bezit klasgenoot

Bericht door Stefan » 12 apr 2017, 09:26

Je zou de wijkagent kunnen benaderen van de wijk waar de school in ligt, hij of zij zal hier vast ook een mening over hebben en kan gerichter antwoord geven. Verder is zo`n mes inderdaad verboden en valt, als ik het zo lees, onder een categorie 1 wapen: te allen tijde verboden. Wel gek dat die mentor zo reageert.

snickert
Lid
Lid
Roepnaam: Nick
Contacteer:

Bericht door snickert » 12 apr 2017, 09:35

Mvdsar schreef: ...
Ik heb jullie advies nodig. Een paar maanden geleden ben ik op school door een klasgenoot mishandeld. Nu heeft ze opnieuw een andere klasgenoot getrapt wederom voor de lol...
Je geeft aan dat je bent mishandeld. Heb je ook aangifte gedaan?

Mvdsar
Infopolitie Gast

Bericht door Mvdsar » 12 apr 2017, 10:26

Ja had aangifte hiervoor gedaan. Mentor probeerde het uit m'n hoofd te praten.. ja ik dacht idd ook dat het verboden is.

Dennis1989
Nieuw lid
Nieuw lid
Beveiliger
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 30
Contacteer:

Bericht door Dennis1989 » 12 apr 2017, 16:01

Een mentor zou er juist moeten zijn om jou aan te horen en juist te moeten handelen!
Geloof in jezelf.

Mvdsar
Infopolitie Gast

Bericht door Mvdsar » 12 apr 2017, 18:20

Ja klopt idd. Leek mij ook. Wordt zoizo niet echt erin begeleid. Alles werd afgezwakt enzo

Zie dat meisje elke dag nog en voel mij gewoon totaal niet veilig. Ik werd door hun gwn weg doorverwezen. Ze weten gewoon niet wat ze ermee aanmoeten.
Dader wordt wel begeleid maar ik niet..

Net mail gestuurd naar wijkagent. Hopelijk kan ik op gesprek komen want laatste weken begint ze raar te doen. Is echt de weg kwijt. Ze blijkt ook pepperspray in haar tas bij zich te dragen.. echt apart allemaal.

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Bericht door Stefan » 12 apr 2017, 19:15

De wijkagent is er precies voor dit soort zaken; de 'reguliere' politie komt over het algemeen alleen langs als het al mis is gegaan. De wijkagent daarentegen heeft meer tijd om dit goed met jou door te spreken. Hoe en wat verschilt uiteraard per wijkagent. Je wist al wie de wijkagent is gezien je hebt gemaild? Anders kun je ook op politie.nl naar 'mijn buurt' gaan, daar staat de betreffende agent ook op.

Mvdsar
Infopolitie Gast

Bericht door Mvdsar » 12 apr 2017, 19:53

Hoi,

Ja klopt had al gezocht naar de wijkagent van waar de straat in valt van school. Had ik al opgezocht. Duurt het lang voordat je bericht krijgt? Want wil wel even met hem babbelen ivm de kans om neergestoken te worden.. Zodat het tenminste bekend is. Pff ben zo bang voor haar na de zitting..

Dennis1989
Nieuw lid
Nieuw lid
Beveiliger
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 30
Contacteer:

Bericht door Dennis1989 » 12 apr 2017, 21:27

Geen idee hoelang dit duurt, maar zoals eerder werd beschreven is een wijkagent echt een aanspreekpunt voor een bepaald gebied en zal zodoende ook sneller antwoorden, lijkt mij?
Geloof in jezelf.

marcootje
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door marcootje » 12 apr 2017, 21:31

Normaal hoort je binnen 48 uur contact te hebben met de buurtagent of iemand van het basisteam. Maar als je echt zo hoog zit loopt dan een politiebureau in je buurt of in de buurt van school binnen.
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 13 apr 2017, 15:41

Scholen zijn er vaak op uit om allerlei problemen te sussen, te bagatelliseren om vooral negatieve publiciteit te voorkomen. Jammer voor de slachtoffers van intimidatie en pesterij.

Je staat echter niet machteloos. De school is namelijk gewoon verantwoordelijk voor het bieden van een veilige omgeving (dit is wettelijk zelfs vastgelegd). Zomaar wat beginpunten:
- behalve je mentor heeft de school ook een schoolleiding, een schoolhoofd, bespreek het daar.
- De school hoort een vertrouwenspersoon hebben https://www.schoolenveiligheid.nl/actue ... eiligheid/
- Bekijk deze pagina over klachten: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ver-school (inclusief kopie voor de inspectie).
- Praat eens met LAKS, http://www.laks.nl/contact/wie-heb-je-waarvoor-nodig

Het helpt als je ouders ook betrokken zijn bij deze stappen.

Mvdsar
Infopolitie Gast

Bericht door Mvdsar » 13 apr 2017, 19:27

marcootje schreef:Normaal hoort je binnen 48 uur contact te hebben met de buurtagent of iemand van het basisteam. Maar als je echt zo hoog zit loopt dan een politiebureau in je buurt of in de buurt van school binnen.

Hallo marcootje,

Ik heb met Slachtofferhulp gesproken vandaag en die gaat de wijkagent opbellen wat te hij vind dit een serieus probleem. Dus ik hoop snel wat te horen. Weet niet of het wel zo'n zin heeft om het bureau zo binnen te stappen want dit moet toch waarschijnlijk op afspraak. Wordt ook beetje nerveus van politiebureaus omdat je dan echt moet toegeven aan het probleem en om hulp vraagt.. Ben niet bang voor de politie maar ik ben bang dat ze het op het bureau dan niet serieus nemen omdat ik door de zenuwen mij niet goed kan verwoorden op dat moment.

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Bericht door Stefan » 13 apr 2017, 22:05

Als je bang bent dat je niet uit je woorden komt kun je het ook op papier zetten als een soort spiekbriefje tijdens een eventueel gesprek, dat is helemaal niet raar om te doen.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door Botje » 14 apr 2017, 11:59

stefank schreef:De wijkagent is er precies voor dit soort zaken; de 'reguliere' politie komt over het algemeen alleen langs als het al mis is gegaan.
Sorry hoor maar ik kan het niet nalaten hier even op in te springen. De wijkagent is net zoveel reguliere politie als de reguliere politie wijkagent is.

Wat is overigens 'reguliere' politie, hebben zij een ander uniform en een andere werkgever? Wanneer je het hebt over het onderhouden van contacten met de school dan kan ik me je meegaan, dat is voor de wijkagent of schoolagent. Wanneer je het over alle andere meldingen hebt zijn die voor elke politiefunctionaris. We werken namelijk allemaal gebiedsgebonden en dat werk wordt af en toe onderbroken door een spoed- of nu-melding.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Mvdsar
Infopolitie Gast

Bericht door Mvdsar » 14 apr 2017, 12:06

Botje schreef:
stefank schreef:De wijkagent is er precies voor dit soort zaken; de 'reguliere' politie komt over het algemeen alleen langs als het al mis is gegaan.
Sorry hoor maar ik kan het niet nalaten hier even op in te springen. De wijkagent is net zoveel reguliere politie als de reguliere politie wijkagent is.

Wat is overigens 'reguliere' politie, hebben zij een ander uniform en een andere werkgever? Wanneer je het hebt over het onderhouden van contacten met de school dan kan ik me je meegaan, dat is voor de wijkagent of schoolagent. Wanneer je het over alle andere meldingen hebt zijn die voor elke politiefunctionaris. We werken namelijk allemaal gebiedsgebonden en dat werk wordt af en toe onderbroken door een spoed- of nu-melding.

Onder welke valt dit dan? Wijkagent of politie op het bureau? Als de mogelijke dreiging er is van steekpartij op een school.

Gesloten