Wok melding scooter door kromme remgreep en snelheid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tegel
Infopolitie Gast

Wok melding scooter door kromme remgreep en snelheid

Bericht door Tegel » 29 mar 2017, 22:31

Beste lezers,

Kan een agent een wok geven voor een remgreep van. Een scooter die aan het eind van de greep krom is? De rem werkt verder prima en ik kan mijn hand makkelijk op de greep leggen. De greep is alleen op het eind krom door het omvallen.

Mijn scooter staat nu 3 maanden aan de kant... En ik vraag me af of dit zomaar kan.

Groet,

Tegel

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Wok melding scooter door kromme remgreep

Bericht door KaaDee » 29 mar 2017, 22:58

Een WOK-melding kan worden gegeven als het voertuig niet aan de daarvoor geldende eisen voldoet.
En of dat het geval is, kunnen wij zo niet direct zeggen.

Maar, de scooter staat al drie maanden aan de kant? Waar staat de scooter op dit moment dan?
PDC | DICT

Tegel
Infopolitie Gast

Bericht door Tegel » 29 mar 2017, 23:04

Aan de kant ... Figuurlijk gesproken. Ik moet 3 maanden wachten op keuring omdat het druk is bij het rdw. En dat allemaal om een kromme remgreep.

Ik vraag me af wat de regels omtrent remgrepen zijn.

Weet iemand dit?

Marco
Infopolitie Gast

Wok melding na constatering snelheid maar onterecht

Bericht door Marco » 29 mar 2017, 23:09

Hoi, ik heb onlangs een wok melding gekregen ndatbik staande was gehouden door een agent. De agent claimde dat ik te hard reed, maar mijn scooter rijd serieus misschien met wind mee, heuvel af 48 km per uur.

Ik heb ook GPS ingebouwd en die data zegt dat ik die dag niet harder dan 46km per uur heb gereden.

Wat kan je eigenlijk doen in zulke situaties want je kan niet echt in beroep gaan of iets dergelijks.

Groet,

Marco

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Re: Wok melding na constatering snelheid maar onterecht

Bericht door Skipperje » 30 mar 2017, 08:34

Kun je meer vertellen. Hebben we het over een snorfiets of een bromfiets. Is de brom/snorfiets ook op de rollenbank geweest Heb je een boete gekregen voor de snelheid en wat was de geconstateerde snelheid.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 30 mar 2017, 08:37

In theorie kan het.
Wettekst
Artikel 5.6.31 Regeling voertuigen
1. Bromfietsen moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de onderdelen:
c. niet zijn beschadigd, gescheurd of gebroken;
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Marco
Infopolitie Gast

Bericht door Marco » 30 mar 2017, 10:11

Hoi het gaat hier om een bromfiets.

Ik was enkel staande gehouden en de bromfiets is niet op de rollerbank geweest.
de agent vermelde mij dat de scooter minstens 60 moest gaan :o en dat had hij geconstateerd.

Ik heb ook nog vermeld dat ik gps had en dat ie de data mocht inzien, hij zei echter dat GPS zeer onbetrouwbaar is en een sterke afwijking heeft.... :unlike: zijn snelheidsmeter was geijkt :roll:
Ik denk dat ie gewoon chagrijnig was of verkeerd heeft gekeken. zijn meting is iig niet correct.

wat kan je hier nou tegen doen?

- ik heb bewijs dat de meting van de agent niet klopt.
- ik mag niet meer op de scooter rijden
- Ik moet vervangend vervoer regelen
- ik moet de scooter laten herkeuren

dit is toch echt ongelooflijk?

Gr,

Marco

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 30 mar 2017, 10:55

Om met je vraag te beginnen:
Het feit dat het gebeurt, impliceert dat het kan..

Juridisch gezien zijn er inderdaad weinig beperkingen om een wok op te leggen.. Wij kunnen hier allemaal roepen dat dit een overtrokken maatregel is, maar ook daar heb je niets aan..

Ik neem aan dat je je al meerdere malen hebt gemeld bij het bureau? En is dat ook echt het enige dat er mis is? Niets met geluid, gladde banden, oid?

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Tegel
Infopolitie Gast

Bericht door Tegel » 30 mar 2017, 11:16

Ik heb inderdaad het bureau gebeld maar die zeiden dat het het oordeel van de agent is, en daarmee is het klaar.

Het enige dat mis is met de scooter is de remhendel die een krom uiteinde heeft, verder is die zo goed als nieuw.
Nieuwe scooter (3 maanden oud)

Het is gewoon puur machtsmisbruik. De agent in kwestie schijnt dit wel vaker te doen en kickt er blijkbaar een beetje op.

Gr, tegel

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 30 mar 2017, 11:42

zijlvaart67 schreef: Ik neem aan dat je je al meerdere malen hebt gemeld bij het bureau? En is dat ook echt het enige dat er mis is? Niets met geluid, gladde banden, oid?
Of een bepaalde houding en bejegening richting de agenten? :lol:
PDC | DICT

Jager
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Bericht door Jager » 30 mar 2017, 11:49

Gps is inderdaad onbetrouwbaar en de snelheidsmeter van (de meeste) dienstvoertuigen is geijkt. De wijze van constatering door de diender weet ik niet dus kan daar ook niks over roepen.
Voor wat betreft hij is chagrijnig... dat is gelul natuurlijk. En misschien was jij wel gewoon irritant tijdens het gesprek, dan kun je een gesprek op niveau terug verwachten.
Denk niet dat een diender zijn baan op het spel zet voor een simpel snelheidsbonnetje.
Je bewijs heb ik sterke twijfels bij.

Maar het advies is om in bezwaar te gaan tegen de beschikking. Uitleg staat op de brief die je krijgt.
Ik zou persoonlijk adviseren om de ijk tabel op te vragen. Zie ook Wet Openbaarheid van Bestuur.
Als je nou je voertuig laat herkeuren bij de RDW en er blijkt inderdaad niks aan de hand te zijn met je constructiesnelheid, dán heb je bewijs denk ik.
Of je tegen de WOK in bezwaar kunt gaan, weet ik niet. Iemand?
Succes.

P.s: ik zie dat je zegt dat je niks hebt ontvangen. Klopt, het bekende geeltje is er al een paar jaar uit en tegenwoordig gaan de beschikkingen digitaal. Van de WOK status zou je evt. een briefje kunnen vragen aan het bureau.
Gr. Jager

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Wok melding scooter door kromme remgreep en snelheid

Bericht door Hilde » 30 mar 2017, 11:57

Moderatoropmerking van Hilde12
Aangezien Tegel en Marco dezelfde persoon zijn heb ik de berichten maar samengevoegd...

Omdat ik mijn hormonen vandaag in de hand heb, heb ik er niet gelijk een waarschuwing tegenaan gegooid, maar ik denk dat Marco/Tegel nu wel begrijpt dat dit niet echt de bedoeling is.

En omdat ik nog wel een reactie verwacht van de betreffende persoon gooi ik er ook nog niet gelijk een slotje op...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 30 mar 2017, 12:26

Ik dacht altijd dat snelheid gemeten door GPS in ieder geval betrouwbaarder was dan de snelheid die de snelheidsmeter aangeeft.
Er vanuitgaande dat de snelheidsmeter op de scooter aangeeft dat er maximaal 48km/h gereden kan worden, en dat het waar is dat de GPS 46 km/h aangaf, dan vind ik het verschil wel heel groot met de >60km/h die de agent constateerde.

Punt is wel dat het woord van een agent meer geloofd wordt dan jouw woord. En je hebt natuurlijk ook scooters rondrijden met zo'n verborgen schakelaar , waardoor de maximale snelheid lager gezet kan worden als je politiecontrole ziet in de verte. In ieder geval de geconstateerde snelheidsovertreding (al dan niet waar) geeft al aan dat het niet alleen om dat kromme remgreepje gaat, en dan is die WOK melding al wat beter te verklaren....
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Marco
Infopolitie Gast

Bericht door Marco » 30 mar 2017, 13:09

Het gaat ook om twee aparte scooters ....

Dus vandaar 2 aparte forum onderwerpen, makkelijker uit elkaar te halen.

Maar blijkbaar mag dat niet?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 30 mar 2017, 13:15

2 aparte scooters... allebei van jou.. allebei een wok in dezelfde week.. allebei door een chagerijnige agent... de vraag gesteld onder een andere naam op het forum...

Kom op zeg...
Marco schreef:Het gaat ook om twee aparte scooters ....

Dus vandaar 2 aparte forum onderwerpen, makkelijker uit elkaar te halen.

Maar blijkbaar mag dat niet?
En ja, dat mag wel.
Dan stel je de vraag onder dezelfde naam, met verwijzing naar het andere onderwerp, etc etc.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Gesloten