Selectie: multiculturele kennis

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Re: Selectie: multiculturele kennis

Bericht door Jan » 30 mar 2017, 09:24

Homoseksualiteit valt wel onder de " diversiteit" die de politie nastreeft.

https://www.politie.nl/themas/diversiteit.html
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 30 mar 2017, 10:49

Breek me de bek niet open over dit onderwerp..

Allochtoon, homoseksueel..
Laten we maar niet om de hete brei heendraaien; wil je solliciteren als blanke hetero en je ziet in de wachtkamer een allochtoon en een homo zitten, of nog beter een homosexuele allochtoon, draai je dan maar om en ga naar huis.. Verspilde moeite..

Ik mag het niet zeggen, maar ik ken een bedrijf waar discriminatie tot kunst is verheven..

Maar doe er vooral je voordeel mee; laat overal je seksuele voorkeur blijken en er gaan schaamteloos deuren open die voor anderen gesloten blijven..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 30 mar 2017, 11:29

Ik begrijp je wel hoor zijlvaart...

Als er twee sollicitanten zijn met precies dezelfde kwaliteiten, en de ene krijgt de voorkeur omdat de andere persoon al oververtegenwoordigd is bij de politie (want bijv : er zijn al teveel mannen, teveel hetero's, teveel blanke nederlanders) dan zou ik het nog enigszins gerechtvaardigd vinden.

Maar hoever mag je in zoiets gaan ?
Neem je genoegen met een sollicitant aan die voldoet aan de eisen , maar laat je dan een betere kandidaat schieten omdat die al oververtegenwoordigd is ?

Ander voorbeeld : Als 20% van de bevolking allochtoon is, en je wilt dus ook 20% allochtonen hebben bij de politie om een afspiegeling te zijn van de maatschappij, is dat misschien een mooi streven....Maar als de statistieken uitwijzen dat onder die 20% zich net de meeste mensen met een strafblad bevinden , moet je dan nog steeds die 20% aanhouden ?

Excuus als ik iemand tegen het hoofd stoot, deze uitspraak van mij is uiteraard niet politiek correct. Maar ik denk dat er veel mensen zo over denken...
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 31 mar 2017, 09:49

Vraag 1:
Waarom moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving?
99,99% van de kraamverzorg(st)ers is vrouw en er is ook niemand die zich daar druk om maakt.. en dat vind ik veel ingrijpender in een gezin dan een blanke of allochtone agent die in de straat wandelt.. Ok, ietwat gechargeerd..

Maar het grappige is dat in het laatste politieblad 'Blauw' een historicus de vloer aanveegt met dit multicultigeneuzel..

Hoe dan ook, Aalbersberg (eenheidschef Amsterdam) wil minimaal 50% allochtone dienders..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 31 mar 2017, 12:11

Hier nog een voorbeeld van hoe het voorkeursbeleid teveel kan doordraaien door
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2791 ... ar___.html

Toob
Infopolitie Gast

Bericht door Toob » 31 mar 2017, 12:54

Ik snap jullie allemaal heel goed. En eerlijk gezegd, ik wil natuurlijk niet afgewezen worden omdat ik homo ben, maar ik wil ook niet aan worden genomen omdat ik homo ben. Ik heb liever dat ze naar mijn testresultaten kijken, en als die van iemand anders beter zijn, gun ik diegene het ook van harte.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 31 mar 2017, 12:54

Ik stel voor dat TS zich even registreert, dan is er veel meer informatie te vinden met betrekking tot sollicitaties bij de politie. Als er dan nog vragen zijn, helpen we je graag verder.

:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten