Auto kwijt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jhon
Infopolitie Gast

Auto kwijt

Bericht door Jhon » 26 jan 2017, 19:11

Goeie avond ik zit met een vraag opgescheept ik ben voor de 3de keer in iemandt anders zijn auto aangehouden reden dat ik bij de auto kan is omdat we goeie vrienden en door vetrouwen bij de sleutels kon de auto is nu in beslag genomen en de Justitie is ermee in overleg zal de eigenaar de auto nog trug krijgen of moet hij boeten voor mijn daden?.

Mvg jhon.

Sietse
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Sietse
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Auto kwijt

Bericht door Sietse » 26 jan 2017, 19:43

Je bent niet in het bezit van een rijbewijs?
D'ran

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 26 jan 2017, 20:25

Ben je steeds in dezelfde auto door de politie aangetroffen? Was de eigenaar van de auto van de vorige twee keer op de hoogte. Zo ja heeft de politie hem geïnformeerd, heb jij dat gedaan of beide.
Overigens is mijn 1e gedachte hoe vaak je wel niet hebt gereden (lees hoe vaak de eigenaar je heeft laten rijden) dat je 3x gepakt bent. Dan boet de eigenaar niet voor jou daden, maar voor zijn eigen. Maar misschien is dat een vooroordeel?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 26 jan 2017, 21:26

Waarom ben je aangehouden?
PDC | DICT

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 27 jan 2017, 00:50

Ik vermoed dat hier sprake is van rijden zonder rijbewijs en dat Jhon voor de 3e keer gesnapt is. Inderdaad kan de auto waar Jhon op dat moment in reed, ook al is die van iemand anders, dan in beslag genomen worden (kan overigens al bij de 2e keer!).
De eigenaar van de auto kan de officier van justitie vragen de auto weer aan hem terug te geven. Hij moet wel snel zijn want als de auto niet zoveel waard is kan hij al vernietigd zijn. Justitie weegt de bewaar kosten namelijk af tegen de waarde van de auto. Dreigen de bewaarkosten niet op te wegen tegen de waarde van de auto dan wordt deze afgevoerd.

De eigenaar van de auto kan echter ook achter het net vissen als deze wist dat jhon geen rijbewijs heeft en vervolgens de auto toch ter beschikking heeft gesteld van Jhon of onvoldoende maatregelen heeft ondernomen om te voorkomen dat Jhon in het bezit van de sleutels kon komen. In deze gevallen zal de officier van justitie waarschijnlijk de rechter vragen wat er met de auto moet gaan gebeuren.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Jhon
Infopolitie Gast

Bericht door Jhon » 27 jan 2017, 06:40

Ik ben inderdaad 3 keer aangehouden zonder rijbewijs in dezelfde auto nee de eigenaar wist hier niks van tot na dat het gebeurt is natuurlijk hij is hier zelf heel boos omdat ik zijn vetrouwen heb geschaakt maar zou hij de auto trug krijgen.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 jan 2017, 08:13

Jhon schreef: reden dat ik bij de auto kan is omdat we goeie vrienden en door vetrouwen bij de sleutels kon.
Jhon schreef: nee de eigenaar wist hier niks van tot na dat het gebeurt is natuurlijk hij is hier zelf heel boos omdat ik zijn vetrouwen heb geschaakt maar zou hij de auto trug krijgen.

Ehhh...

Wist hij het nou wel of niet, dat je de auto meenam??? Omdat je zegt dat hij de auto terug zou krijgen.
Als hij het wist geldt wat SWAT aangaf.
Wist hij het niet dan zou ik, als ik hem was, jou aangeven van joyriding. Dat je in zijn huis bij de auto kan wil niet zeggen dat je hem mee mag nemen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Jhon
Infopolitie Gast

Bericht door Jhon » 27 jan 2017, 09:02

Nee de eigenaar wist er niks van en klopt ik heb geen rijbewijs.

Gesloten