politie in de buurt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
BezorgdeBuur
Infopolitie Gast

politie in de buurt

Bericht door BezorgdeBuur »

Hallo,
Bij mij in de buurt zie ik helaas vaak politie.
Eenmaal lag er bij een buurman een lijk in de tuin. Ik heb het lichaam zelf niet gezien, maar ik zag wel hoe het lichaam werd ingeladen en meegenomen. De straat was enige tijd afgesloten en er was veel politie aanwezig.
Kort geleden werd er laat in de avond, door de politie, bij andere buren, de voordeur ingebeukt met een stormram. Ik keek naar buiten om te zien waar het lawaai vandaan kwam en ik zag toen hoe de buurman tegen de grond werd gewerkt, werd geboeid en vervolgens in een auto werd geduwd met politie in burger.
Dit heeft een grotere impact op me gehad dan ik wil toegeven. Vooral omdat ik niet weet waarom mijn buren zijn meegenomen. Nu is mijn vraag, is er een manier voor buurtbewoners om er achter te komen waarom de politie ergens bijvoorbeeld een inval heeft gedaan? In het geval van dat lijk dat werd gevonden bij mijn buren, is er niks op het nieuws gekomen, de politie is niet meer in de buurt geweest voor onderzoek en ik weet nog steeds niet wie de dode was en hoe hij daar in de tuin terecht is gekomen. Ik voel me er erg onprettig bij. Ik spreek vaak met mijn buren en ik zou niet willen dat ik opeens de politie in mijn woonkamer heb staan omdat ik vriendelijk omga met iemand die, kennelijk, een crimineel is.
Kortom, hoever gaat de transparantie van de politie, wanneer de zaak al is opgelost/afgesloten, en hoe kan je als buurtbewoner weten wat er bij je in de straat speelt wanneer het gaat over criminele activiteiten?

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: politie in de buurt

Bericht door Botje »

De enige manier om er als burger achter te komen is het volgen van de politie via social media (Facebook/Twitter) en via de persberichten. Als er over dingen gecommuniceerd wordt dan is het via die kanalen.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

De deur inrammen kan al gebeuren al iemand openstaande boetes heeft en niet open doet voor de politie.
En een lijk in de tuin kan evengoed een onschuldige zwerver zijn die aan zijn eind gekomen is.

U zult nooit vanwege een gezellig goedemorgen/-middag praatje "ineens de politie in uw woonkamer hebben staan".

Mocht dat wel zo zijn dan kunt u hen vertellen dat u dat niet wist (omdat zij geen openheid van zaken geven) ;-)
Maar alle gekheid op een stokje... u zult niet van de politie horen waarom uw buren zijn aangehouden.
Wordt er wel iets over getwitterd dan zal dat niet herleidbaar zijn naar een adres of persoon.

Hier kunt u kijken hoe uw buurt ervoor staat (inbraken).
Veel verder gaat de openheid niet.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

U zult niet meer van de politie te horen krijgen dan wat er in de media staat.
Staat er dus niets in de media, dan zult u niets te horen krijgen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Viper001
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 30

Bericht door Viper001 »

Als je de buurman weer ziet kan je het aan hem vragen... Dan is het aan de buurman of hij je verteld waarom hij werdt aangehouden...
En anders zou je het moeten doen met de informatiekanalen die hierboven al zijn aangedragen...
"Kennis is macht, karakter is meer"[/b]

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

BezorgdeBuur schreef:... ik zag toen hoe de buurman tegen de grond werd gewerkt, werd geboeid en vervolgens in een auto werd geduwd met politie in burger.
Pim schreef:De deur inrammen kan al gebeuren al iemand openstaande boetes heeft en niet open doet voor de politie.
Maar dan word je niet geboeid meegenomen...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

In bijna alle gevallen dat ik er een deur uit ram, voor niet medische redenen, gaat iemand juist in de boeien mee. Omdat hij verward is, wederspannig, niet meewerkt of verzet pleegt. De deur is daarbij het eerste verzet.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Guido
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Roepnaam: toffe gast
Geslacht:
Leeftijd: 36

Bericht door Guido »

En ik hanteer dezelfde werkwijze
Guido

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Idem. Iets met een ezel en een steen. Ik ga er niet ook nog eens achteraan rennen. ;-)
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Gesloten