Snorfiets besturen zonder rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Snorfiets besturen zonder rijbewijs
Hoi
Ik heb een vraag.
Ik heb een brief gekregen dat ik bij de arrondissementsparket moet verschijnen.
Omdat ik in januari en februari ben staandgehouden voor rijden zonder snorfiets.
Maar nu zoveel tijd later krijg ik een brief van het OM dat ik niet verschijnen bij de rechtbank.
Wat moet ik nu doen en heb ik een advocaat nodig?
Mvg
Ik heb een vraag.
Ik heb een brief gekregen dat ik bij de arrondissementsparket moet verschijnen.
Omdat ik in januari en februari ben staandgehouden voor rijden zonder snorfiets.
Maar nu zoveel tijd later krijg ik een brief van het OM dat ik niet verschijnen bij de rechtbank.
Wat moet ik nu doen en heb ik een advocaat nodig?
Mvg
Re: Snorfiets besturen zonder rijbewijs
Waar exact heeft u gereden zonder snorfiets?Ali schreef:Omdat ik in januari en februari ben staandgehouden voor rijden zonder snorfiets.
Wat je kan doen is contact opnemen met het Openbaar Ministerie (zie het telefoonnummer op jouw brief) om te vragen wat nu de bedoeling is.
Als dat niet duidelijk genoeg staat in de brief die je hebt gehad moet je dat daar navragen. Je kan het Openbaar Ministerie dan vragen wat er nu gaat gebeuren.
Het kan zijn dat je opnieuw moet verschijnen in de rechtbank en/of dat je door de rechter bij verstek bent veroordeeld en er nu een straf/boete wordt opgelegd.
Je kan altijd contact opnemen met een advocaat en hem vragen wat je het beste kunt doen, maar dan zal je dat zelf moeten betalen.
Als dat niet duidelijk genoeg staat in de brief die je hebt gehad moet je dat daar navragen. Je kan het Openbaar Ministerie dan vragen wat er nu gaat gebeuren.
Het kan zijn dat je opnieuw moet verschijnen in de rechtbank en/of dat je door de rechter bij verstek bent veroordeeld en er nu een straf/boete wordt opgelegd.
Je kan altijd contact opnemen met een advocaat en hem vragen wat je het beste kunt doen, maar dan zal je dat zelf moeten betalen.
"Kennis is macht, karakter is meer"[/b]
Ik heb daar gewoon overheen gelezen.....::Frans::.. schreef:Waar exact heeft u gereden zonder snorfiets?

"Kennis is macht, karakter is meer"[/b]
Viper001 schreef:Ik heb daar gewoon overheen gelezen.....::Frans::.. schreef:Waar exact heeft u gereden zonder snorfiets?![]()
héél scherp Frans!

-
- Infopolitie Gast
Is een advocaat wel handig of misschien niet nodig?
-
- OnTroerend goed
- Roepnaam: Pim
- Geslacht:
- Leeftijd: 52
Ik zou in bezwaar gaan.
Rijden zonder snorfiets is lopen en dat vereist geen rijbewijs.
Rijden zonder snorfiets is lopen en dat vereist geen rijbewijs.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
-
- Infopolitie Gast
Ik bedoel zonder rijbewijs. Logisch nadenken?
Ja weet je... met logisch nadenken gaan we het niet redden......Ali schreef:Ik bedoel zonder rijbewijs. Logisch nadenken?
Je hebt een brief gekregen dat je moet verschijnen bij het parket (om wat te doen, koffie te drinken?, je bedoelt waarschijnlijk de rechtbank) omdat je staande bent gehouden zonder snorfiets (zonder rijbewijs op een snorfiets of op een bromfiets??). Dat is al 10 (!!!) Maanden geleden dus je hebt zo ongeveer 10 brieven gemist intussen en dan kom je hier vragen wat je moet doen, dat is op zich niet erg maar dan moeten wij aan de hand van een cryptische vraag gokken wat je bedoelt....
Vat ik het zo ongeveer goed samen?
-
- Infopolitie Gast
Weet je ik zoek het wel uit. Wil je het is goed oplossen dan krijg je mensen die het grappig vinden om nog te vragen of je moet gaan om koffie te drinken. Nou dan vind ik het een schande.
En ben jij agent? Misschien had je iets teveel koffie op?
En ben jij agent? Misschien had je iets teveel koffie op?
- r0n.
- Stamgast
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Nee,Ali schrijft:..::Frans::.. schreef:Vat ik het zo ongeveer goed samen?
Dat is bij mij meer dan één keer !Ali schreef:Omdat ik in januari en februari ben staande gehouden
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Als je al moeite hebt om in alle rust van achter een computer je vraag duidelijk te formuleren, heb je zeker een advocaat nodig bij een rechtszaak. Maar dat had je zelf al kunnen bedenken door logisch na te denken... 

PDC | DICT