Vrijwillig rollerbank geweigerd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Floris
Infopolitie Gast

Vrijwillig rollerbank geweigerd

Bericht door Floris »

Beste Forumleden,

Ik ben laatst naar het politiebureau maarssen geweest met het verzoek om mijn brommer vrijwillig op de rollerbank te zetten zonder consequenties ivm teruggevoerd sinds aankoop 2e hands brommer. Ik vermelde dat ik geen zin had in onnodige bekeuringen. Ik kreeg het antwoord dat er bij de Nederlandse Politie nooit een rollerbank controle zonder gevolgen uitgevoerd kan/mag worden. Mijn vraag is nu, is dit juist en heeft het nog nut om het bij een ander bureau te proberen?

Hoor het graag.

Mvg,

Floris

marcootje
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:

Re: Vrijwillig rollerbank geweigerd

Bericht door marcootje »

Volgens mij kan dit wel maar dat is aan de politie die daar bij is wat hij/zij er aan doet bij geconstateerde overtredingen. En misschien om dit lastige uit de weg te gaan doen ze het niet. Denk ik zo.
Maar zoek anders of er een scoorter zaak is die een rollerbank heeft staan? Heb je geinformeerd bij de RDW of daar en mogelijkheid is?
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Viper001
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 30

Bericht door Viper001 »

Beste Floris,

Je kan het best even contact opnemen met het RDW.
Daar hebben zij de mogelijkheden om jouw brommer op een rollerbank te zetten (en er zal niet bekeurd worden).
Mogelijk dat ze bij het RDW wel kosten rekenen voor het gebruik van de rollerbank.

"Wilt u direct contact met de RDW, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen.
De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900 0739"
"Kennis is macht, karakter is meer"[/b]

van the Hill
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Andy
Geslacht:
Leeftijd: 41

Bericht door van the Hill »

Evengoed reageren we bij dergelijke vragen, juist "ga even langs bij het politiebureau".
Als het antwoord gegeven is zoals TS stelt, dan vind ik dat een belabberd antwoord.
Ik vind zelfs dat we ergens de morele verplichting hebben om zo'n dergelijk verzoek uit te voeren.
Blijkt daarbij dat het bestaan van ernstige bezwaren op relatief lichte gronden mag worden aangenomen.

Viper001
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 30

Bericht door Viper001 »

van the Hill schreef:Evengoed reageren we bij dergelijke vragen, juist "ga even langs bij het politiebureau".
Als het antwoord gegeven is zoals TS stelt, dan vind ik dat een belabberd antwoord.
Ik vind zelfs dat we ergens de morele verplichting hebben om zo'n dergelijk verzoek uit te voeren.
Volledig mee eens, zeker als iemand wil nagaan of zijn bromfiets voldoet aan de wettelijke eisen, zodat hij veilig kan deelnemen aan het verkeer.
Een stukje service is ook niets mis mee...
"Kennis is macht, karakter is meer"[/b]

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Laatst kwam iemand bij me vragen of ik ff het vin-nummer door m'n MEOS wilde halen; dan kon hij even checken of de auto als gestolen te boek stond..

Allemaal prima, maar het 'vrijwillig melden' mag natuurlijk nooit een vrijbrief worden en dat begin ik hier toch wel te proeven..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

van the Hill
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

zijlvaart67 schreef:Laatst kwam iemand bij me vragen of ik ff het vin-nummer door m'n MEOS wilde halen; dan kon hij even checken of de auto als gestolen te boek stond..

Allemaal prima, maar het 'vrijwillig melden' mag natuurlijk nooit een vrijbrief worden en dat begin ik hier toch wel te proeven..
Als je antwoord betrekking heeft op de vraag van ts en mijn antwoord dan is het een beetje appels met peren vergelijken. :unlike:
Het gaat hier niet om een mogelijk gestolen voertuig, maar om te weten of ts aan de wettelijke verplichting voldoet.
Blijkt daarbij dat het bestaan van ernstige bezwaren op relatief lichte gronden mag worden aangenomen.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Daar zijn toch bromfietswinkels voor?
Kijken of alle standaardonderdelen aanwezig zijn?

Ik vind, maar kennelijk ben ik daar alleenstaand in, dat controlemiddelen uit de WVW niet voor dienstverlening aangewend moeten worden.

Ik ga ook niet in uitgaansgebieden met mijn alcoholtestapparaat ademtesten doen opdat men kan zien of men nog kan drinken/rijden.

Mijns inziens hetzelfde als kijken of je snor-/bromfiets nog aan de limieten voldoet.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Eens...

Ik ken aangewezen dagen waarop je straffeloos wapens kunt inleveren, ed. Van een 'bekeuringsvrije rollenbankdag' heb ik nog nooit gehoord en ik vind 't ook ongewenst..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Dan zijn we met zijn tweeën ;-)
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

zijlvaart67 schreef:Eens...

Ik ken aangewezen dagen waarop je straffeloos wapens kunt inleveren, ed. Van een 'bekeuringsvrije rollenbankdag' heb ik nog nooit gehoord en ik vind 't ook ongewenst..
Ik heb persoonlijk liever 20 jochies aan het bureau die allen zonder bekeuring hun brommertje kunnen laten checken, dan dat er zonder gevolgen wapens worden ingenomen waarmee mogelijk misdrijven zijn gepleegd. Of gaan dit soort wapen inleverdagen anders dan dat ik het me voorstel? :)

In ieder geval, de kernwaarde "dienstbaar" mag wat mij betreft verder gaan dan het wijzen van de weg :)
PDC | DICT

RNA
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32

Bericht door RNA »

Tsja ik snap de vraag, maar vind niet dat wij dat als politie moeten doen. We zijn geen garagebedrijf, we zien toe op de naleving van de regels én het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar c.q. bestuurder om te zorgen dat het voertuig aan de eisen voldoet.
Als je één iemand op de rollerbank zet, moet je het bij iedereen doen. Gaan we ook bij alle getunede auto's kijken of ze teveel DB's hebben? Standaard ieder getint glas even controleren met de tintman?
Ook een leuke: iedereen na de kroeg even langs het bureau om te kijken of ze nog mogen rijden!

Onderhand gaan we er een hele dagtaak aan krijgen, er zijn genoeg (commerciële) instellingen die dit kunnen + gezond verstand van de burger. Als je scooter keurig 45 rijdt op de teller zal hij heus niet uitslaan op de rollerbank.
Kortom, dienstbaar zeker maar niet op deze manier.
Don't ever confuse the two, your life and your work. That's what I have to say. The second is only a part of the first.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 63

Bericht door olle-griese »

Is het bezitten van een brommer die te hard rijd een overtreding?
Of moet je er daadwerkelijk mee op de openbare weg rijden.
Bij het laatste vind ik het vreemd dat een rollerbankcontrole niet zonder gevolgen blijft
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.

van the Hill
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

olle-griese schreef:Is het bezitten van een brommer die te hard rijd een overtreding?
Of moet je er daadwerkelijk mee op de openbare weg rijden.
Bij het laatste vind ik het vreemd dat een rollerbankcontrole niet zonder gevolgen blijft
Bezit is niet strafbaar. Daarmee gaan rijden op de openbare weg wel.

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 68

Bericht door r0n. »

Even navraag gedaan bij de enige professionele bromfiets werkplaats binnen de radius van 20km.
De maximum snelheid testen, wordt nooit standaard gedaan bij een service beurt.
Wil een klant dat toch, dan rijden ze er met een auto achter en gebruiken ze een route-planner om de snelheid te meten.
professioneel ? :regels:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gesloten