Baldadigheid Ei gooien

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DTV
Infopolitie Gast

Baldadigheid Ei gooien

Bericht door DTV » 14 mei 2016, 00:10

Mijn zoon van 14 jaar oud is met zijn 13 jaar oude kamaraad gisteren naar de stad gegaan. Zijn vriend kreeg het idee om eieren vanaf de parkeergarage naar beneden op het fietspad. Het is absoluut niet hun bedoeling geweest voorbijgangers te raken, het ging om de schrikreactie. De vriend van mijn zoon heeft 3 eieren naar beneden gegooid die stuk zijn gevallen op het fietspad. Geen enkele voorbijganger heeft een letsel opgelopen. Terwijl de vriend van mijn zoon de eieren stond te gooien stond mijn zoon zelf beneden, hij zou het 'spektakel' moeten filmen. Hij heeft er voor gekozen om dit NIET te doen. Na een tijdje kwam zijn vriend samen met de beveiliger van het pand naar beneden. Beiden heren moesten mee komen naar een kantoortje waar ze een formulier in moesten vullen. Na 20 minuten daar gezeten te hebben kwamen er 2 agenten die de gegevens genoteerd hebben.

Uiteindelijk zijn ze er goed vanaf gekomen en mochten ze naar huis. Ze zijn enkel voor een halfjaar niet meer welkom in het winkelcentrum bij de parkeergarage.

Ik vraag me af of dit nu klaar is. Zouden er verdere gevolgen zijn? Hebben ze eenstrafblad? Ik sta niet graag voor verassingen, vandaar dat ik het voor de zekerheid even vraag.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Baldadigheid Ei gooien

Bericht door Frans » 14 mei 2016, 00:16

Hebben ze een brief meegekregen van het winkelcentrum (de beveiligers) of de politie?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 14 mei 2016, 00:16

DTV schreef:Mijn zoon van 14 jaar oud is met zijn 13 jaar oude kamaraad gisteren naar de stad gegaan. Zijn vriend kreeg het idee om eieren vanaf de parkeergarage naar beneden op het fietspad. Het is absoluut niet hun bedoeling geweest voorbijgangers te raken, het ging om de schrikreactie. De vriend van mijn zoon heeft 3 eieren naar beneden gegooid die stuk zijn gevallen op het fietspad. Geen enkele voorbijganger heeft een letsel opgelopen. Terwijl de vriend van mijn zoon de eieren stond te gooien stond mijn zoon zelf beneden, hij zou het 'spektakel' moeten filmen. Hij heeft er voor gekozen om dit NIET te doen. Na een tijdje kwam zijn vriend samen met de beveiliger van het pand naar beneden. Beiden heren moesten mee komen naar een kantoortje waar ze een formulier in moesten vullen. Na 20 minuten daar gezeten te hebben kwamen er 2 agenten die de gegevens genoteerd hebben.

Uiteindelijk zijn ze er goed vanaf gekomen en mochten ze naar huis. Ze zijn enkel voor een halfjaar niet meer welkom in het winkelcentrum bij de parkeergarage.

Ik vraag me af of dit nu klaar is. Zouden er verdere gevolgen zijn? Hebben ze eenstrafblad? Ik sta niet graag voor verassingen, vandaar dat ik het voor de zekerheid even vraag.

Jij denkt dat je een strafblad krijgt voor een ei gooien? Jij denkt dat een beveiliger iemand kan veroordelen? Dat doet de rechter nog altijd. Denkt toch eens keer na :roll: :roll: :roll: :( :(

Sietse
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Sietse
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Sietse » 14 mei 2016, 09:04

Gast schreef:
DTV schreef:Mijn zoon van 14 jaar oud is met zijn 13 jaar oude kamaraad gisteren naar de stad gegaan. Zijn vriend kreeg het idee om eieren vanaf de parkeergarage naar beneden op het fietspad. Het is absoluut niet hun bedoeling geweest voorbijgangers te raken, het ging om de schrikreactie. De vriend van mijn zoon heeft 3 eieren naar beneden gegooid die stuk zijn gevallen op het fietspad. Geen enkele voorbijganger heeft een letsel opgelopen. Terwijl de vriend van mijn zoon de eieren stond te gooien stond mijn zoon zelf beneden, hij zou het 'spektakel' moeten filmen. Hij heeft er voor gekozen om dit NIET te doen. Na een tijdje kwam zijn vriend samen met de beveiliger van het pand naar beneden. Beiden heren moesten mee komen naar een kantoortje waar ze een formulier in moesten vullen. Na 20 minuten daar gezeten te hebben kwamen er 2 agenten die de gegevens genoteerd hebben.

Jij denkt dat je een strafblad krijgt voor een ei gooien? Jij denkt dat een beveiliger iemand kan veroordelen? Dat doet de rechter nog altijd. Denkt toch eens keer na :roll: :roll: :roll: :( :(
Misschien kun je ook even normaal reageren? Ik kan me voor stellen dat als je als ouder, voor het eerst met zoiets te maken krijgt, dergelijke vragen stelt.
D'ran

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 14 mei 2016, 11:02

gast schreef:Jij denkt dat je een strafblad krijgt voor een ei gooien? Jij denkt dat een beveiliger iemand kan veroordelen? Dat doet de rechter nog altijd. Denkt toch eens keer na :roll: :roll: :roll: :( :(
Moderatoropmerking van Hilde12
Ik begin je manier van reageren een beetje zat te worden.
We geven hier normale antwoorden.
Dus reageer normaal of reageer niet.
Je hebt bij deze je eerste waarschuwing ontvangen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

choppie cop
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door choppie cop » 14 mei 2016, 11:04

Staat bij dat de politie er ook bij is geweest. En die zouden dat wel kunnen doen.

Maar dan had men dat wel aan u zoon medegedeeld.
Gok zo maar dat het incident als kennisgeving bij de politie vermeld staat en ze er met een waarschuwing vanaf zijn gekomen.

Let wel op. Overtreedt men de ontzegging dan zou een aanhouding kunnen volgen.
Misschien een gesprek aanvragen bij het winkelcentrum om het eea uit te spreken?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 14 mei 2016, 11:28

Ik zat zelf ook te denken aan een ontzegging van het winkelcentrum Choppie maar dan hadden ze dat op papier mee moeten krijgen. Vandaar de vraag aan TS. Een strafblad is in ieder geval niet aan de orde maar ik ben een beetje bang dat door de ruis van de 2e gast TS wat terughoudend is met reageren.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67
Contacteer:

Bericht door r0n. » 14 mei 2016, 13:33

Mogelijk Off-topic:
Een eigenaar van een winkel kan ook bepalen, dat een persoon niet meer in zijn winkel mag komen.
Kan b.v. een vereniging van winkeliers dit niet bepalen voor het gebied waar die winkels zich bevinden?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 14 mei 2016, 13:51

r0n. schreef:Mogelijk Off-topic:
Een eigenaar van een winkel kan ook bepalen, dat een persoon niet meer in zijn winkel mag komen.
Kan b.v. een vereniging van winkeliers dit niet bepalen voor het gebied waar die winkels zich bevinden?
Dat klop r0n. Dan kan men een ontzeggeing voor een bepaalde duur opleggen, dat wordt dan ook op papier meegegeven, vandaar ook de vraag van mij en Choppie of de jongens zo'n papier mee hebben gekregen.

Maar in alle redelijkheid denk ik inderdaad dat een goed gesprek van de ouders met de winkeliersvereniging een betere oplossing is... een kwajongens streek is misschien niet leuk maar een ontzegging van een half jaar is dan wel erg grof voor jongens van deze leeftijd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Mitch » 16 mei 2016, 10:58

Misschien zou het nog doorgestuurd kunnen worden naar bureau Halt voor een leer/werkstraf vanwege baldadigheid, maar dan zou dit ter sprake geweest moeten zijn. In dat geval zou je als ouders ook in kennis gesteld moeten worden door de politie, of worden de kinderen naar huis gebracht.

Zoals TS het nu beschrijft denk ik dat ze een waarschuwing gehad hebben en dat het inderdaad klaar is, geen strafblad etc.

Als ouder zou je natuurlijk ook naar het bureau kunnen gaan om na te vragen wat er precies gebeurd en besproken is.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 16 mei 2016, 15:52

DTV schreef:Mijn zoon van 14 jaar oud is met zijn 13 jaar oude kamaraad gisteren naar de stad gegaan. Zijn vriend kreeg het idee om eieren vanaf de parkeergarage naar beneden op het fietspad. Het is absoluut niet hun bedoeling geweest voorbijgangers te raken, het ging om de schrikreactie. De vriend van mijn zoon heeft 3 eieren naar beneden gegooid die stuk zijn gevallen op het fietspad. Geen enkele voorbijganger heeft een letsel opgelopen. Terwijl de vriend van mijn zoon de eieren stond te gooien stond mijn zoon zelf beneden, hij zou het 'spektakel' moeten filmen. Hij heeft er voor gekozen om dit NIET te doen.
Wat mij verbaasd is dat deze zoon aangepakt is. Volgens het verhaal stond hij beneden en heeft hij geen eieren gegooid. Hij heeft er in principe ook niet aan meegewerkt aangezien hij het ook niet gefilmd zou hebben.
Oké het was zijn vriendje en hij wist er van, maar dan nog

Gesloten