aantal boetes bij nieuwe trajectcontrole

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
dutch72
Infopolitie Gast

aantal boetes bij nieuwe trajectcontrole

Bericht door dutch72 » 19 feb 2016, 09:51

Goedendag,

Even een vraag.
Sinds 1 feb. jl. is er op de A4 trajectcontrole ingevoerd. Dit wist ik niet, moet ook zeggen dat de borden me niet opgevallen zijn.
Gisteren Fanmail uit Leeuwarden ontvangen waarbij me dit dus pijnlijk duidelijk werd.
Nu rijd ik daar elke dag, en afhankelijk van het verkeer doorgaans iets te snel.
Nu heb ik een brandende vraag: Kan ik nu 15 bekeuringen van de afgelopen 3 weken tegemoet zien, of zit daar nog een vorm van redelujkheid en billijkheid in?
Zou het namelijk niet fair vinden, gebaseerd op het feit dat een boete een vorm van educatie ter opvoedi g van slecht gedraig is, en niet om iemand persoonlijk failliet te krijgen.
Ja, ik rijd daar te hard, ja doorgaans bewust, ja ik heb het zelf gedaan, echter zie bovenstaand.

Graag verneem ik wat hier in dergelijke gevallen gebruikelijk is.

Alvast dank.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: aantal boetes bij nieuwe trajectcontrole

Bericht door Frans » 19 feb 2016, 10:00

Daar zit geen enkele redelijkheid, billijkheid of opvoedkundig wijzend vingertje in, als de trajectcontrole stond ingeschakeld dan kunt u inderdaad 15 acceptgiro's verwachten...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 19 feb 2016, 10:17

Maak er maar 30 van, want die trajectcontrole is, per 1 februari, radicaal aan beide zijden van de A4 geactiveerd..

Op de A4 re tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep, op de A4 li tussen Nieuw-Vennep en het Shell tankstation.

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 19 feb 2016, 11:51

Sterker nog: als het traject is opgebouwd uit meerdere secties dan.... affijn misschien had u nog geen bestemming voor uw vakantiegeld gevonden.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 19 feb 2016, 12:23

Het verhaal van de 'meerdere secties' kent gelukkig wel een beperking; uitsluitend de hoogste snelheidsovertreding wordt gevolgd door een bekeuring.

En gelukkig maar; Nederland is heel coulant, behalve als het verkeersovertredingen betreft..

Krav Maga

dutch72
Infopolitie Gast

Bericht door dutch72 » 19 feb 2016, 18:29

Nou is mijn mening hieromtrent denk ik niet verrassend, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de lange arm der wet hier zelf over denkt....

Is het terecht, of juist niet, dat ik nog ca. 1500 euro boete in het verschiet heb?

Ben benieuwd...

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 feb 2016, 19:08

dutch72 schreef:Nu rijd ik daar elke dag, en afhankelijk van het verkeer doorgaans iets te snel.
We zijn hier absoluut geen moraalridders... maar dat gezegd hebbende: je hebt gegokt en kennelijk nu dik verloren. Mijn mening dus: als je gokt of een spelletje speelt, in dit geval met de snelheid, dan kun je altijd winnen, of verliezen. Als je daar "doorgaans iets te snel" rijdt dan neem ik aan dat je dat op andere plekken ook doet. Als je dus gaat kijken op jaarbasis hoe vaak je het spelletje speelt en hoe vaak je dan "verliest"' (zelfs als het nu 30x is) dan is je winstpercentage nog steeds heel hoog...

Wil je niet verliezen, dan moet je het spelletje niet spelen en je dus heel simpel aan de snelheid houden.

En voor alle duidelijkheid, ook IK krijg er wel eens 1 en ja, ook IK baal dan als een stekker (eigenlijk lach ik dan weer wel als de vrouw er een krijgt... :-D) maar ik was degene die het gas intrapte...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

dutch72
Infopolitie Gast

Bericht door dutch72 » 20 feb 2016, 09:56

Nee dat snap ik ook wel, en ik weet dat ik daar bewust wat vlotter rijd. Dat is overigens echt niet overal het geval, maar ik wil gewoon op tijd op mijn werk zijn. Ik open de tent doorgaans en wil niet dat men op mij staat te wachten. Het moraliserende "dan moet je 5 minuten eerder vertrekken" wat vaak klinkt is hier niet van toepassing, daar ik doorgaans al 15 min. te vroeg ben. Waarom dan? Geen idee, zit tussen de oren denk ik...

Ik vind het ook helemaal niet onterecht dat ik een prent heb gehad, want deze is terecht. (we hebben het even niet over het belachelijke bedrag in verhouding tot de overtreding, want dat is een hele andere discussie waar geenieder hier iets aan kan doen.)

Wat ik gewoon zuur en onterecht vind, is dat i nu duidelijk op mijn fout gewezen ben en hierdoor weer netjes de toegestane snelheid rijd, maar dat er nog wel 15 potentiele "corrigerende stokslagen" achteraan volgen welke niets meer toevoegen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 20 feb 2016, 11:04

Maar je rijdt NU netjes volgens de snelheid vanwege de acceptgiro, je zegt het zelf eigenlijk... Wat ik me dan afvraag is: had je dat vandaag ook gedaan als je geen acceptgiro had gekregen? Ik denk van niet, dus die acceptgiro heeft wel degelijk zijn doel bereikt. Het is inderdaad vervelend dat er dan nog 15 (kunnen!!) volgen en ja, zoals anderen al schreven, dat zou wel eens een aardige hap uit het vakantiegeld gaan nemen... maar u toont meteen aan dat het systeem dus wel werkt (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen over snelheidscontroles)

De hoogte van de boetes, daar moeten we het inderdaad maar niet over hebben. Ik denk dat het gros van de verbalisanten hier allemaal hetzelfde denken: een boete om iemand iets bij te brengen: prima, maar bij 95% van de nederlanders hoef je dat niet te doen met een acceptgiro van 200,- Een van 25,- had ook zijn doel bereikt.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 20 feb 2016, 11:11

Ik begrijp de gedachtengang, maar de overheid zelf heeft simpelweg geen andere keus.

U rijdt vandaag te hard door de trajectcontroles en daarom moeten we de bonnen van morgen maar vernietigen.. Dat kan en mag je nooit verwachten van de overheid, want dat is rechtsongelijkheid ten top. De bestuurder die eens per 2 weken te hard rijdt betaalt ze allemaal en degene die iedere dag te hard rijdt mag de helft seponeren..

Ook u beseft dat zoiets (in eerste aanleg) onmogelijk is. Komt nog eens bij dat er een waarschuwingsbord bij staat dat groter is dan een voetbalgoal.

Maar wellicht heeft een rechter wel medelijden met u en seponeert hij de helft; kinderen mee de rechtszaal in, huilen op commando, en vooral de kleine laten vertellen dat ze geen kadootjes kreeg voor haar verjaardag. Ik ken geen rechter die daar niet gevoelig voor is..in Nederland..

Krav Maga

dutch72
Infopolitie Gast

Bericht door dutch72 » 21 feb 2016, 11:59

De laatste reactie vind ik wat verzuurd... Jammer hoor.

Ik heb overigens even gekeken, maar als dat de afmetingen van een goal waren, had Feyenoord nog supporters gehad denk ik. (voor de goede orde: ik ben geen voelbalfan en heb er de ballen verstand van..)

Ik denk dat u na wat gekalmeerd te zijn mijn strekking wel begrijpt, zoals een aantal andere van uw collegas.

Snelheidsboetes helpen niet hoor in mijn optiek.
Je moet echter wel een hekel aan je salaris hebben om bij een trajectcontrole te hard te rijden.

Toegegeven; trajectcontrole vind ik wel de meest eerlijke vorm van snelheidsbeboeting. Een onguur type tussen de bosjes welke een momentopname vastleggen vind ik het tegenovergestelde.

Feit vind ik nog steeds dat een boete een vorm van bewustmaking is en een corrigerende factor heeft. Die 15 welke potentieel onderweg zijn hebben geen enkel ander doel dan het spekken van de staatskas.

Het aangehaalde voorbeeld van de bestuurder eens in de 2 weken is niet relevant denk ik daar dot een geheel andere situatie betreft. Wanneer deze bestuurder 2 weken na zijn bekeuring op dezelfde trajectcontrole wederom te snel rijdt, heeft deze simpelweg teveel liquide middelen en schijt aan het systeem.

Om even aan te geven wat ik van de snelheidsaanduidingen en beboeting vindt; Ik word echt helemaal simpel van alle verschillende snelheden welke zijn toegestaan tijdens een reis. Ik maak me er ook niet meer druk om; ik rijd overal 120, totaal negerend welk getal er nu weer in de berm staat. Ook de informatie lees ik niet meer. Gisteren nog kwam ik een geel bord tegen waar een lap tekst op stond, bordbreed, en zeker 10 regels lang. Hoe weinig heesencellen moet een opateller van zon bord hebben als ie denkt dat je als automobilist in pak em beet 1 a 2 seconde al die informatie kan lezen? En dat naast alle andere borden, flitsende reclameuitingen op een 5meter diameter LED scherm (jeemig wat zijn die dingen s'avonds fel en afleidend. Niets vergeleken een keestboompje op het truckerdashboard wat illegaal is.)

Nee, wat dat aan gaat zijn we hier in NL echt van het padje af...

Nee, ik lees niks meer en tuf overal 120.. (behalve dan op dat stressende knooppunt voor je de A5 op rijdt, daar wil ik links graag voorbij...) Die ene biete die ik af en toe dan krijg( en dat valt echt mee) neem ik voor lief. De rust die er tegenover staat is het meeeer dan waard.

mijn mening..

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 21 feb 2016, 14:25

Niet verzuurd, de realiteit..

Helaas doen bambi ogen soms meer bij de rechter dan wetgeving.

En kan alleen maar zeggen dat ik er zelf ook gebruik van maak als ik een boete voor laat komen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 54
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 21 feb 2016, 17:35

Je vraagt wel aan diezelfde "ongure types" advies

Het enige wat ik hoop is dat u binnenkort wordt gepakt door een videoauto en dan een cursus mag volgen.
Misschien dat u dan iets meer verkeersinzicht leert.
Uiteindelijk u zult dan ook met 120 langs wegwerkzaamheden rijden

Zelf ben ik beroepschauffeur en ik heb totaal geen moeite met het lezen van die gele borden.
Ook met de snelheidsborden geen probleem. Mijn smartphone hangt op een dusdanige plek dat ik duidelijk kan zien hoe hard ik rij en hoe hard ik mag (Flitsmeister)
Deze app waarschuwt me ook nog eens als ik een trajectcontrole in rij.

Even een kleine waarschuwing: Trajectcontrole moet eigenlijk heten trajectcontroles.
Het traject bestaat uit meerdere delen. Als u begint met een te hoge snelheid en eindigt met een te lage snelheid, dan heeft u wel gemiddeld over het hele traject correct gereden, maar over het eerste deel krijgt u dan toch een bekeuring

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 21 feb 2016, 20:41

taxikemperman schreef:Je vraagt wel aan diezelfde "ongure types" advies
Nu ben ik ooit al veel genoemd... maar deze is echt nieuw :-D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 21 feb 2016, 21:04

dutch72 schreef:Ik maak me er ook niet meer druk om; ik rijd overal 120, totaal negerend welk getal er nu weer in de berm staat.
En met deze reactie geeft u direct al aan dat de boetes kennelijk geen effect hebben bij u.

Uw hele verhaal is behoorlijk hypocriet en lijkt op het huilen van krokodillentranen. U maakt zich naar eigen zeggen wel druk om mogelijk inkomende incasso's, maar geeft vervolgens aan dat u toch wel zo blijft rijden. Een kwestie van gokken en verliezen, zoals Frans dat al zo mooi verwoordde.

En als u ook nog beweerd zich niets aan te trekken van borden, omdat u dit toch niet leest, is een educatieve maatregel wellicht iets voor u. Of een invordering rijbewijs, wanneer u met te hoge snelheid langs bijvoorbeeld wegwerkzaamheden rijdt. Maar dan ook niet komen klagen dat u het rijbewijs nodig hebt voor uw werk, of één van de andere veelgehoorde smoesjes.

Tot slot: Als u dan toch 120 rijdt en daarbij een verkeersongeval veroorzaakt... Gewoon, omdat u blijkbaar geen zin had om u aan te passen aan het overige verkeer... Zorg dan wel dat u daarbij niemand anders schade en/of letsel toebrengt. Dat u het zelf kennelijk allemaal beter weet, is geen reden om met te hoge snelheid op langzamer verkeer te rijden en daarmee doden of gewonden te veroorzaken.

Een fijne avond nog.
PDC | DICT

Gesloten