Aankondiging strafbeschikking betwisten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

Re: Aankondiging strafbeschikking betwisten

Bericht door Gast »

Zijlvaart 67
Ja ik geef wel iets aan in het verzet. Ik wil weten hoe de identiteit is vastgesteld van degene die verdacht wordt van het strafbaar feit zoals omschreven in de strafbeschikking.

Verder krijg je meestal het advies om niet uitgebreid in te gaan op het verzet omdat je dat later ter zitting kan doen.
Maar als ik het antwoord begrijp kan ik dus beter wel alles vermelden waarom ik verzet aantekenen om zo eventueel een gang naar de zitting te voorkomen? Ik dacht eerlijk gezegd dat je bij verzet altijd naar de zitting moest.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Dat is 1 grote misvatting; een rechtszaak kost tijd, geld en moeite; als een OvJ in een bezwaar al leest dat er veel fouten zijn gemaakt, dan seponeert deze de zaak al vanaf z'n bureau (art 257e strafvordering). Laten we eerlijk zijn; wie heeft er wat aan als in een rechtszaak pas de 'trukendoos' opengaat en dan al binnen 10 minuten geconcludeerd wordt dat dit geen zaak waard is (en dat iedereen voor niks is komen opdraven)?

Er gaan idd de meest wilde verhalen rond over 'eerst de OvJ laten spreken' en dan, 'in 2e termijn' pas zelf alle kaarten op tafel gooien, maar dat soort poppenkast is in uw casus helemaal niet van toepassing; de missers zijn duidelijk en daar bestaat geen twijfel over.

Mijn advies:
Bespaar uzelf de vrije dag en wees 100% volledig en duidelijk in uw bezwaar/verzet..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Wat een cryptisch gedoe:
1. een feit waar men "verstand van moet hebben" om het te kunnen vaststellen.
2. Nadat er bezwaar is gemaakt, zal ik verdere toelichting geven, ik weet niet of die BOA hier ook op het forum leest en wij willen voorkomen dat er dingen aangepast gaan worden.
3. Op de aankondiging beschikking heeft de BOA onderstreept dat hij heeft gehoord.

Reactie op:
1. U suggereert dat de bOA dat niet (voldoende) had. Heeft u er (voldoende) verstand van om het tegendeel te bepleiten?
Soms weet ik ook niet precies wat de details van goed en fout zijn maar voelt het niet goed en dan is er niets mee om de betrokkene staande te houden en het uit te (laten) zoeken. Niks mis mee.
2. Dan moet die BOA wel heel precies weten dat het om u gaat en dan nog. Sommige feiten kan hij niet aanpassen maar veel details mag hij toch wel aanpassen.
Hij mag bijvoorbeeld geen meetwaarden aanpassen maar wel een adres of tijdstip van het incident.
3. Lijkt mij eerder een nauwkeurige vastlegging van zijn/haar redenen van wetenschap.
Het getuigd eerder van objectiviteit. De OvJ en/of rechten kunnen nu een precies oordeel vormen.
Ik voer ook wel eens een staandehouding uit omdat ik iets "hoor".
Zolang u niet precies wilt vertellen wat de BOA hoorde (onnodig geluid?) kunnen wij u niet adviseren.

U wilt hier goed advies en zegt niet wat er gebeurd is. En u suggereert wantrouwen en onkunde van de betrokken agent.
Ik hoop dat u uw strategie nu goed hebt kunnen bepalen maar ik vrees het ergste.

En met Zijlvaart:
Als u straks de rechter moet vertellen dat u bewust niet in verzet bij de OvJ bent gegaan (om welke redenen ook) kan de rechter dat wel eens negatief ervaren.
Zijn tijd gaat dus onnodig verloren om uw zaak aan te horen en daar zijn rechters niet blij mee. En kom dan vooral niet aan met weer een nieuwe reden van achterdocht, nu jegens de OvJ.
Het zou zomaar kunnen dat een rechter vindt dat u uw kans bij de OvJ verspeelt heeft en dat mee laat wegen.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Bericht door racefiets »

Als je dus vooraf al zaken prijs geeft kunnen die (ten nadele van de verdachte) aangepast worden. Wil je het later alsnog bij de rechter voor leggen omdat er in jou ogen dingen onjuist zijn dan wordt het een stuk moeilijker om het tegendeel aan te tonen. Het verhaal van de BOA is dan immers aangevuld/gewijzigd.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

En als er op de zitting niet vooraf bekende vragen opduiken, dan wordt alles uitgesteld en kan de topicstarter 2x opdraven. Altijd leuk; sta je na 5 minuten weer buiten en kan je over 3 maanden weer terugkomen..

Daarnaast kan een rechter/OvJ zelf ook het nodige wijzigen, daar heeft 'ie geen boa voor nodig. Dat kan hij gewoon op de zitting regelen..

Tenslotte is het geen mulderfeit; die zijn iets makkelijker aan te passen, maar zelfs daar zijn grenzen aan wat acceptabel is..

Maar ik begrijp dat we de mythe in stand gaan houden en de topicstarter 1 of meerdere vrije dagen laten opofferen.. Prima..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Bericht door racefiets »

Het is aan de topicstarter om die afweging te maken of het dat waard is.

Guido
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Roepnaam: toffe gast
Geslacht:
Leeftijd: 36

Bericht door Guido »

Waarbij ik wel meer waarde hecht aan het verhaal van Koen dat de flitsservice straatadvocaten.
Guido

Gesloten