Hoeveel voertuigen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
TonL
Infopolitie Gast

Hoeveel voertuigen

Bericht door TonL » 11 jul 2015, 13:22

Halo,
Vraagje, Mijn voertuig Auto is vanwege een openstaande bekeuring (eigen schuld veel te hoog op laten lopen) buiten gebruik gesteld .
Nu heb ik vakantie en kan een Auto lenen , maar kan ie dan ook buiten gebruik worden gesteld????
Want er is immers al een voertuig buiten gebruik gesteld.
Mvg Ton.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Hoeveel voertuigen

Bericht door KaaDee » 11 jul 2015, 14:09

Het buiten gebruik stellen van een voertuig is een dwangmiddel. Men wil afdwingen dat er betaald wordt door tijdelijk het voertuig van de betrokkene weg te nemen. Zolang er niet betaald is, kan ieder motorvoertuig waarin betrokkene zich verplaatst buiten gebruik worden gesteld. Dit voertuig hoeft niet eens eigendom van betrokkene te zijn: Ook de auto van een broer, vriendin, buurman, grootmoeder of leasemaatschappij kan buiten gebruik worden gesteld.

Heeft ook dit niet het gewenste effect? Dan kan er worden uitgeweken naar andere dwangmaatregelen. Gijzeling is de meest ingrijpende, maar naar eigen ervaring ook meest effectieve, methode. De betrokkene kan thuis, op het werk of op iedere andere plaats worden opgehaald. Vervolgens zal de betrokkene zeven dagen vastgezet worden om alsnog betaling af te dwingen. Betaalt men nog steeds niet? Dan kan er opnieuw tot zeven dagen gijzeling worden besloten...
PDC | DICT

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 11 jul 2015, 14:48

Formeel heet het: elke auto waarover de betrokkene kan beschikken.
Dus inderdaad: de auto kan van iedereen zijn. Zelfs van je werkgever, een huurauto etc.
Na uitvoeren van de dwangmaatregel staat de boete nog steeds open.
In plaats van op vakantie gaan kun je beter je boete gaan betalen en je auto terughalen.

Wel is het zo dat een officier van Justitie de dwangmaatregelen vaststelt.
Nu deze is uitgevoerd kan het zijn dat er even overheen gaat voor een nieuwe dwangmaatregel wordt afgekondigd.
Het kan echter ook zijn dat dit heel snel gaat. Wij, de politie, weet dat niet.

En die (nieuwe) dwangmaatregel kan ook zijn: gijzelen.
Of te wel zitten zonder dat daardoor de boete wordt kwijtgescholden.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 11 jul 2015, 17:52

Toch even een kleine nuancering:
Als het gaat om 1 bekeuring en er is al een auto 'ingenomen', dan wordt de signalering versluierd. Simpelweg om te voorkomen dat er 5 auto's worden afgepakt om 1 boete te innen..

Wat dat betreft klopt de opmerking van de topicstarter; 1 auto inleveren is vooralsnog genoeg..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

TonL
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Ton
Contacteer:

Bericht door TonL » 11 jul 2015, 18:27

Een ieder bedank ik voor de snelle reacties, nogmaals ik heb zelf te lang mijn kop in het zand gestopt, sta nu onder bewind.
Kleine toelichting, in 2012 kwam ik door ziekte zonder werk te zitten (BURN OUT) ,hoe dan ook het is mijn eigen schuld, en momenteel KAN ik gewoon niet betalen, gisteren avondstonden er 3 Agenten voor de deur en ja nu mijn autootje kwijt.
Ik reed er weinig in mn Moeder betaalde de verzekering en belasting.
Maar ik was dus van plan een paar daagjes weg te gaan met Moeders en Zus, een vriend van mij zei dus ik ga met het Vliegtuig neem jij mijn Auto maar, maar ja het zou sneu zijn ,als die ook in beslag zou worden genomen.
En verder kon ik er niets over vinden, ik weet wel dat ik dit nooit meer laat gebeuren even parkeren op een invalide parkeerplaats ,het was nog geen 5 minuten maar kost me nu wel 1000,- Euro.
Mvg Ton.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 11 jul 2015, 18:47

zijlvaart67 schreef:Toch even een kleine nuancering:
Als het gaat om 1 bekeuring en er is al een auto 'ingenomen', dan wordt de signalering versluierd. Simpelweg om te voorkomen dat er 5 auto's worden afgepakt om 1 boete te innen..
dat zei ik toch?
Pim schreef:(...)Wel is het zo dat een officier van Justitie de dwangmaatregelen vaststelt.
Nu deze is uitgevoerd kan het zijn dat er even overheen gaat voor een nieuwe dwangmaatregel wordt afgekondigd.(...)
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 11 jul 2015, 19:04

Klopt, maar omdat ik onder jouw post reageer, wil dat nog niet betekenen dat jouw post niet correct is..

Ik wilde het gewoon nog leven iets scherper/duidelijker wegzetten.. :wink:

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Gesloten