luchtdrukpistool

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
robin
Infopolitie Gast

luchtdrukpistool

Bericht door robin » 22 jun 2015, 23:06

hallo,

ik heb laatst een jongen tussen de 13 en 16 jaar zien fietsen met luchtdrukpistool.
hij vertelde me er wat over, zoals dat er ijzeren kogeltjes in zitten.

mag hij hier mee lopen? wat zal er gebeuren als de politie hem zou aanhouden?

mvg robin

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: luchtdrukpistool

Bericht door Pim » 23 jun 2015, 00:01

In het ergste geval wordt hij met getrokken vuurwapens naar de grond gecommandeerd.
Totdat hij is aangehouden en geboeid en er is vast komen te staan dat het een luchtdrukwapen is.
Het wapen wordt inbeslaggenomen.
De kans op een boete is levensgroot.

Als <18 mag je het niet voorhanden hebben en >=18 alleen op eigen terrein hanteren op een zodanige wijze dat er geen gevaar voor andere is of ontstaat
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Starduck
Lid
Lid
Roepnaam: Leo
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contacteer:

Bericht door Starduck » 23 jun 2015, 12:27

Bij een eerste keer en wanneer het alleen om het dragen gaat (dus niet dreigen) wordt het waarschijnlijk afgehandeld met een taakstraf via Bureau Halt. Een dergelijke geval heb ik enige tijd geleden aan het werk mogen zetten.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 23 jun 2015, 13:18

Pim schreef:In het ergste geval wordt hij met getrokken vuurwapens naar de grond gecommandeerd.
Totdat hij is aangehouden en geboeid en er is vast komen te staan dat het een luchtdrukwapen is.
Vandaag nog in het nieuws: Vader met twee -meerderjarige- kinderen in de auto. Door middel van uitpraatprocedure (voor Robin: Dus met getrokken pistool gericht op de verdachten) uit het voertuig gehaald omdat bij één van de inzitenden een pistool was gezien.

Ik vraag me af of je als gemiddelde tiener zin hebt om in de loop van een pistool te kijken... :wink:
PDC | DICT

robin
Infopolitie Gast

Bericht door robin » 23 jun 2015, 13:29

tja ik zag hem gisteren, ik zat op de fiets, en hij komt opeens naast me fietsen met het pistool op mij gericht. ik ben me kapot geschrokken.
het bleek een grapje te zijn. gelukkig kende ik die jongen, ging wel veel met hem om, daarom heb ik geen politie gebeld.
Maar op dat moment was er ook wandelvierdaagse. en meerdere mensen hebben het wel gezien.

Gesloten