Openbare parkeeplek belemmert uitrijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mike69
Infopolitie Gast

Openbare parkeeplek belemmert uitrijden

Bericht door Mike69 »

Mijn vraag is:

Ben ik verplicht mijn auto, die in een openbaar parkeervak staat, weg te zetten omdat de buurman de draai niet gehaald krijgt met een caravan die op zijn privéterrein geparkeerd staat?
Is het strafbaar als ik dit weiger? (of het nou netjes/sociaal is of niet daar gaat het even niet om, de buurman is al jaren niet netjes/sociaal naar mij toe).

Ik heb geen eigen parkeerterrein dus ik parkeer in één van de 2 parkeervakken in de straat, als ze vrij zijn. De buurman heeft parkeerplekken op eigen terrein voor 2 tot 3 auto's, hij verhuurt vakantiehuisjes, dus staat er ook wel eens iemand met een caravan op zijn terrein (of het als "stalling" is weet ik niet), of zijn eigen caravan.

Ik stond met mijn superkleine auto geparkeerd in het openbare parkeervak, ruimschoots binnen het vak, meer dan 50 cm ruimte tussen witte omranding en mijn auto aan de voorkant. De buurman belde 'smorgens om half acht aan, ik moest onmiddelijk mijn auto wegzetten want hij kwam niet met de caravan eruit. Ik zei dat ik over 20 minuten toch naar het werk vertrok. Zolang kon hij niet wachten, het moest nu. Ik ben in mijn ochtendjas op de pantoffels naar buiten gegaan en
heb de auto weg gezet, liep voor joker terug naar huis want er was niets vrij vlak in de buurt.

Zijn oprit is niet zo breed, als hij naar de andere kant had uitgedraaid had hij waarschijnlijk de garage van zijn buren geraakt, had hij minder gedraaid dan had hij de geparkeerde auto's aan de overkant van de weg geraakt, dus hij moest de andere kant uit, de kant waar mijn auto stond en dat lukte hem ook niet.

Het is maar mijn bescheiden mening maar als hij wil verhuren en heeft bij de aanleg van zijn parkeerplaats/inrit geen rekening gehouden met de draaicirkel voor een caravan, of de caravan is te groot, waarom moet ik dan verkassen van een openbaar parkeervak. Dat zal ik dus ook nooit meer doen, tenzij dit verplicht is, dat dit bij hem in het verkeerde keelgatzal schieten daar ben ik me van bewust, maar ik ben zijn gedrag zat en wil niet meer naar zijn pijpen dansen.

Ben ik verplicht mijn auto te verplaatsen in dit geval?

Mike

choppie cop
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 40

Re: Openbare parkeeplek belemmert uitrijden

Bericht door choppie cop »

Als u gewoon netjes geparkeerd staat, op legale wijze, dan kan niemand u verplichten u auto weg te halen.

En ik begrijp u standpunt, maar denk ook alvast na over het gevolg...

willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door willem58 »

Risico is wel dat de buurman naar de gemeente stapt, probleem van het niet uit de uitrit kunnen komen doordat er een auto geparkeerd staat uitlegt en dat de gemeente de openbare parkeerplaats laat vervallen.
Een diender en een kat worden beide niet nat.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door ThunderSTreak »

willem58 schreef:Risico is wel dat de buurman naar de gemeente stapt, probleem van het niet uit de uitrit kunnen komen doordat er een auto geparkeerd staat uitlegt en dat de gemeente de openbare parkeerplaats laat vervallen.
Dat zal slechts gebeuren als het gaat om een legaal aangelegde uitrit. Daarnaast gaat de gemeente ook kijken waarvoor de uitrit gebruikt wordt. Denk namelijk niet dat het mij gaat lukken om parkeerplaatsen in mij straat verwijderd te krijgen omdat ik besloten heb om voortaan met een vrachtwagen te rijden i.p.v een personenauto die ik op mijn privéterrein wens te parkeren en die niet langs mijn uitrit weg kan krijgen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Bovendien is de oplossing heel simpel:

aanhanger op de weg loskoppelen
auto op de inrit plaatsen
aanhanger nagenoeg haaks omduwen
aanhanger aankoppelen
verder rijden

Daar gaat de gemeente geen parkeerplek voor opofferen
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Gesloten