nl sticker nummerbord

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
rob ve
Infopolitie Gast

nl sticker nummerbord

Bericht door rob ve »

Steeds vaker hoor je van mensen die een nl sticker over de Europese sticker op het nummerbord geplakt hebben. Nu schijnt de politie dit sinds kort te bekeuren. Zie geenstijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... he_eu.html) Mijn vraag is of dit echt verboden is en op basis van welke wetgeving.

Aasur
Superlid
Superlid
Agent
Roepnaam: Femme
Geslacht:
Leeftijd: 36

Re: nl sticker nummerbord

Bericht door Aasur »

Daar wordt niet sinds kort voor bekeurd, maar misschien dat het Geenstijl pas net ter ore is gekomen. Voor aanpassingen op of aan kentekenplaten wordt al sinds jaar en dag geverbaliseerd.
Wat betreft je vraag: Dat EU-embleem i.c.m. landcode is wel degelijk geregeld in de Regeling kentekens en kentekenplaten, ook al staat in het GS-artikel dat dat niet zo is.
Assumption is the mother of all f*ck-ups!

willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door willem58 »

Regeling kentekens en kentekenplaten
Artikel 2

1. Het type en de afmetingen van letters, cijfers en horizontale streep alsmede de onderlinge afstand daarvan, moeten overeenkomen met de modellen A.1, A.2, B.1, B.2, C.1, C.2 of C.3 van de bijlage. Het Europese embleem en de landenindicator moeten in geel respectievelijk in wit zijn aangebracht op een blauwe retroreflecterende achtergrond overeenkomstig de modellen D1 of D2 van de bijlage.
Een diender en een kat worden beide niet nat.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Dat EU embleem is ook aangebracht. Dus dat is niet het juiste agument/wetsartikel.
Je mag geen wijzigingen aanbrengen aan een kentekenplaat.

Zie artikel 8 Regeling kentekens en kentekenplaten.
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... 15#p362451
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Pronton
Lid
Lid
Agent
Geslacht:

Bericht door Pronton »

Artikel 7 lid 9 lijkt mij eerder van toepassing:

Wetstekst

Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.
Artikel 8 luid namelijk zo:

Wetstekst

In afwijking van artikel 3, eerste lid, mogen kentekens die zijn opgegeven voor het tijdstip van inwerkingtreding van de wet van 12 mei 2005 tot wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 en enkele andere wetten in verband met de invoering van een kentekenregistratiesysteem voor bromfietsen alsmede vaststelling van overgangsbepalingen in verband daarmee (Stb. 281), zijn aangebracht op kentekenplaten volgens model 18.2 of model 27.10 van de bijlage zoals deze bijlage luidde voor die datum, voor zover blijkens het kentekenregister voor het voeren van deze kentekenplaten toestemming is verleend.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Ik weet niet zo gauw welk artikel 8 je citeert maar het is echt artikel 8 VAN DE REGELING KENTEKENS EN KENTEKENPLATEN±

8. De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen bevestigd, dat:
a. de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
b. de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en
c. de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Correctie: moet natuurlijk (idd Proton) zijn artikel 7 Regeling Kentekens en kentekenplaten. Maar volgens mij wel LID 8.

Werd zelf op het verkeerde been gezet door het lange artikel 7 met de vele subs.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Twitter: #serviesonline
Geslacht:

Bericht door olle-griese »

Ik heb al enkele jaren een mf sticker.
Mag blijkbaar niet maar is geen prio volgens mij om er op te bekeuren.

VOORBEELD:
Afbeelding
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

Ik ben het met je eens Olle-griese, maar het probleem is dat we dat hier niet kunnen aangeven. Het enige wat we kunnen doen is de vraag beantwoorden: mag het wel of mag het niet en waarom wel of niet.

Het mag dus niet gebaseerd op het genoemde wetsartikel... en dat er dan weinig prio aan wordt gegeven is voor de ene een geluk, een ander die toevallig staande wordt gehouden en er een prent voor krijgt heeft pech... ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Fer
Inventaris
Inventaris
Agent

Bericht door Fer »

olle-griese schreef:Ik heb al enkele jaren een mf sticker.
Mag blijkbaar niet maar is geen prio volgens mij om er op te bekeuren.

VOORBEELD:
Afbeelding
PB Baksteen eens over dit onderwerp. Die heeft het eea uitgezocht een poos terug.
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Twitter: #serviesonline
Geslacht:

Bericht door olle-griese »

zie dat de foto beschermd is maar dat was een foto van de motor van baksteen :lol:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ker-1.html
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:

Bericht door Dusty »

olle-griese schreef:zie dat de foto beschermd is maar dat was een foto van de motor van baksteen :lol:
Wat mij wel opviel, toen ik op bovenstaande link klikte, is dat Panrider/Mofkap daar óók al gebannend is........ :roll:
Wij, met name 'de oudgedienden' kennen hem ook van dit forum.

willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Geslacht:

Bericht door willem58 »

Dusty schreef:
olle-griese schreef:zie dat de foto beschermd is maar dat was een foto van de motor van baksteen :lol:
Wat mij wel opviel, toen ik op bovenstaande link klikte, is dat Panrider/Mofkap daar óók al gebannend is........ :roll:
Was me ook al opgevallen. :wink:
Een diender en een kat worden beide niet nat.

Fer
Inventaris
Inventaris
Agent

Bericht door Fer »

Dusty schreef:
hahahaha. Hij was op wel meer fora niet meer welkom. Overigens kwam Baksteen ooit ook op dit forum.
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Eerlijk is eerlijk; hij keek op een inspirerende manier naar wetgeving.

Maar bekennen dat hij ongelijk had, dat kon niet.. Jammer..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Gesloten