ex stuurt sms: wil je straffen door je te verkrachten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
bezorgde gast
Infopolitie Gast

ex stuurt sms: wil je straffen door je te verkrachten

Bericht door bezorgde gast » 22 nov 2013, 01:16

hallo,
mijn kinderen hebben van mij altijd zwaar tegen hun zin in naar hun vader en zijn nieuwe gezin gemoeten, (het is tenslotte hun vader). Pas nadat hij smste niet meer te willen communiceren, zijn verblijfplaats niet kenbaar te willen maken en de kinderen mee wilde nemen en ik toch eens moest weten wat hij van plan was, heeft hij de kinderen van mij niet meer mee mogen nemen.

Volgens de politie moest ik me niet zo druk maken.

In een gesprek olv een mediator meldde hij de kinderen te kennen dat het maar beter was dat ze niet meer kwamen.

Met tijd en wijle krijgen we dreigementen dat als we niet reageren hij dit of dat zal doen... daar kunnen we inmiddels mee leven, maar nu krijg ik een sms waarin hij stelt dat hij zo boos op me is dat hij de kinderen niet meer ziet dat hij me bloemrijk uit de doeken doet dat hij me wil verkrachten en waar en op welke wijze en dat ik dat waarschijnlijk nog lekker zal vinden ook, wat dan een nadeel is. Maar daarmee zou hij wel duidelijk maken dat hij wel een goede vader is. En dat hij de kinderen wil zien. En als ze dat niet willen, dat dat dan mijn schuld is!

Nu krijg ik van diverse instanties te horen dat ik hiervan aangifte moet doen, omdat vlgs div psychologen de smsjes door een psychopaat geschreven lijken te zijn, maar is hier eigenlijk wel sprake van een strafbaar feit? Krijg ik straks niet weer te horen dat willen iets anders is dan doen? .. en wordt het dan niet alleen maar nog erger?

Wat is wijsheid? Wel of niet aangifte doen?

choppie cop
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Re: ex stuurt sms: wil je straffen door je te verkrachten

Bericht door choppie cop » 22 nov 2013, 09:02

U zou aangifte kunnen doen van bedreiging. Strafbaar volgens artikel 285 wetboek van strafrecht.
Wettekst
Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of gemeen gevaar voor de verlening van diensten ontstaat, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2 Indien deze bedreiging schriftelijk en onder een bepaalde voorwaarde geschiedt, wordt ze gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
3Bedreiging met een terroristisch misdrijf wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
U ziet dat verkrachting met naam genoemd is.
als u aangifte wil gaan doen maak dan een afspraak en zorg dat u het hele verhaal kan doen. Neem bewijzen mee en maak voor uzelf mogelijk wat aantekeningen en bijv een tijdslijn.

Of dat de zaak gaat oplossen weet niemand.
U maakt in ieder geval een statement en laat niet met zich sollen. Als ik u goed begrijpt hebt u alles geprobeerd maar dat werkt allemaal niet.
Als u niks doet verandert en sowieso niks en kan het alleen maar erger worden.

Vanaf de zijlijn bekeken zou ik u adviseren om aangifte te doen. Zo'n bedreiging kan en mag je mi niet pikken. Sterkte en veel wijsheid.

bezorgde gast
Infopolitie Gast

Bericht door bezorgde gast » 22 nov 2013, 09:17

bedankt!

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 22 nov 2013, 11:26

Als u aangifte doet dan moet u de SMS nog kunnen laten zien. Alleen verklaren dat u een sms met die inhoud hebt gehad zal niet voldoende zijn.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

bezorgde gast
Infopolitie Gast

Bericht door bezorgde gast » 22 nov 2013, 14:43

helaas... de politie weigert aangifte of zelfs melding te maken...de sms zou een uiting van frustratie zijn en dat is geen strafbaar feit!!! ...advies van de politie is zijn huisarts te bellen en de hulpvraag bij hen neer te leggen... Volgens mij moet ik daar heen als mijn ex zijn fantasieeen tot uiting heeft gebracht, maar dat wil ik juist voor zijn...

moet dus gewoon afwachten totdat hij tot actie overgaat...?! maar wat als mijn kinderen daar de dupe van zijn? ... 'tja, de arm der wet is geen helderziende mevrouw'... snap het allemaal best en maar ik ben bang voor de veiligheid van mijn kinderen ...

en ik wil niet straks bij SBS6 of waar dan ook te horen moeten krijgen dat men 'geschokt is en niet aan had zien komen!'

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door vraagteken » 22 nov 2013, 16:13

Het is ook "het sturen van een SMS" en dat is ook geen strafbaar feit, maar het is wel méér dan dat.

Ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek tussen u en de betreffende agent is verlopen, maar als ik alleen uw verhaal hoor bevreemd mij die reactie sterk. Heeft u de betreffende SMS nog?
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

mwb
Inventaris
Inventaris
Roepnaam: Zeg jij weet veel he
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door mwb » 22 nov 2013, 17:59

Er is wel degelijk sprake van een strafbaar feit en u kunt aangifte doen.
Als u van de politie te horen heeft gekregen dat U geen aangifte kunt doen, dan klopt niet.
Hoe en waarom U dat is verteld, kan ik niet beoordelen vanaf hier.
Het lijkt me sterkt dat U heeft gesproken met een politieagent, want wat er is gezegd slaat helemaal nergens op.
Ik vermoed dat U niet met een politiemedewerker heeft gesproken maar met een volontair.
Dat zijn vrijwilligers die juridisch niets weten.
Ze zijn er om U bij binnenkomst de weg te wijzen, maar mogen geen juridisch advies geven.
Het zijn echter enthousiaste mensen die nog wel eens de neiging hebben om meer te zeggen dan ze eigenlijk kunnen/mogen.
U moet er op staan aangifte te doen, de politie is verplicht aangifte op te nemen van een strafbaar feit.
.de sms zou een uiting van frustratie zijn en dat is geen strafbaar feit!!!

Deze bewering is simpelweg onzin en niet waar.
Het overgrote deel van de geweldsdelicten is gepleegd uit frustratie.
Jammerlijk strak onderaan in de WK poule 2014

bezorgde gast
Infopolitie Gast

Bericht door bezorgde gast » 24 nov 2013, 23:42

Het was in ieder geval iemand in uniform die in ieder geval meldingen mag aannemen en invoeren. Geen vrijwilliger!

Om toch in ieder geval bij de politie de situatie kenbaar te maken ben ik naar de politie gegaan in de woonplaats van mijn ex. Ook daar werd gezegd dat dit niet voldoende was voor een aangifte en dat ze er niet veel mee kon, (vooral niet omdat dit niet mijn woonplaats was), maar ze heeft wel direct melding gemaakt. Het was volgens haar een ontzettend ziekelijke sms! Vooral omdat bij elke beschrijving van een sexuele bedreiging direct geschakeld werd naar de ZIJN meiden of MIJN kinderen. Geen enkele keer werden ze bij de naam genoemd. Omdat beide woonplaatsen niet in dezelfde provincie liggen, werd ik weer naar het bureau in mijn woonplaats verwezen.

Hier wederom hetzelfde. Ik had nu iemand mee genomen, maar hij zou het intern wel gaan regelen dat mensen uit een andere woonplaats niets over dit bureau te zeggen hadden, maar hij ging echt geen melding maken, want de politie is hier niet voor. Hiervoor zouden hulporganisaties in het leven zijn geroepen en ik moest mijn kinderen maar opvoeden met 112 te bellen.

Na uiteindelijk in totaal 3,5 uur op het bureau te hebben gezeten, heeft de goede man uiteindelijk een melding op locatie gedaan (maar meer omdat het inmiddels 17.00 uur was en dat ik echt niet wegging zonder melding te hebben gemaakt.) ovv dat hij volledig onnodig vond, want de politie kan niets voorkomen als mijn ex kwaad zou willen.

Mijn thuisfront en directe omgeving is net als ik weer een illusie armer: Als er dus werkelijk iets gebeurd, hoef ik in ieder geval niet op de politie uit mijn woonplaats te rekenen...

Mafkees
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Mafkees » 30 nov 2013, 10:05

Het is al gezegd, maar als er letterlijk in de SMS staat dat hij u wilt verkrachten (een bedreiging met een strafbaar feit) is dat gewoon aangifte waardig. Ik snap niet waarom u de reactie krijgt dat u hier beschrijft van de agenten, tenzij wij hier niet het hele verhaal te horen krijgen. Ik zou een klacht indienen als de agent weigert de aangifte op te nemen. De politie is namelijk verplicht om een aangifte op te nemen van een strafbaar feit.

Het klopt wel dat het handiger is om de aangifte te doen bij het politiebureau in de gemeente/wijk waar het zich afspeelt, maar ook dat is niet verplicht. U kunt in principe aangifte doen op elk politiebureau in Nederland.

woutb
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door woutb » 30 nov 2013, 14:35

Ik ben het eens met de vorige reactie. Als u letterlijk wordt bedreigd met verkrachting, dan moet u aangifte kunnen doen. Een klacht indienen is zeker het overwegen waard als men zegt dat u geen aangifte kunt doen.

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66
Contacteer:

Bericht door r0n. » 30 nov 2013, 19:10

bezorgde gast schreef:Omdat beide woonplaatsen niet in dezelfde provincie liggen, werd ik weer naar het bureau in mijn woonplaats verwezen.
Vroeger hadden we gemeente- en rijks-politie, maar dat bestaat niet meer.
Dus mogen we bij elk bureau aangifte doen, alle (computer) systemen staan/zijn tegenwoordig gekoppeld.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 30 nov 2013, 19:22

bezorgde gast schreef:Het was in ieder geval iemand in uniform die in ieder geval meldingen mag aannemen en invoeren. Geen vrijwilliger!

Dat de persoon een uniform aanhad wil niets zeggen over de functie, iedereen achter de balie draagt een politieuniform.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

R.A.
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Bericht door R.A. » 30 nov 2013, 21:19

bezorgde gast schreef: alle (computer) systemen staan/zijn tegenwoordig gekoppeld.
Dat is nog niet het geval helaas. De bedrijfsprocessensystemen (BVH/BVO) zijn nog niet gekoppeld.
Vertrouwen is goed, controle is beter!

Gesloten