ongeldig verklaard rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tom
Infopolitie Gast

ongeldig verklaard rijbewijs

Bericht door Tom »

Beste meneer/mevrouw,

Hoe stom het ook is, ik ben tot drie keer toe gepakt met teveel alcohol op mijn snorfiets. De laatste keer is nu ruim een half jaar geleden. Ik zou me rijbewijs nu dan ook terug hebben na een half jaar rijontzegging. Helaas kreeg ik een brief afgelopen week dat het rijbewijs is opgestuurd naar het RDW vanwege een openstaande vordering. Ik wist van niks dus bellen met het RDW. Dame aan de telefoon vertelt dat mijn rijbewijs ongeldig is verklaard, bellen met het CVOM, rijbewijs inderdaad ongeldig verklaard ongeveer een maand terug.

Zoals velen heb ook ik mijn rijbewijs nodig voor mijn werk (bijbaantje, student). Op internet kan ik hier niet veel over vinden alleen dat ik waarschijnlijk een medische keuring moet ondergaan als ik opnieuw rijexamen wil doen.

Kunt u mij vertellen hoe ik zo snel mogelijk weer kan rijden? en welke kosten daaraan verbonden zitten?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 32

Re: ongeldig verklaard rijbewijs

Bericht door Julio »

Ik neem aan dat u CBR bedoelt ipv RDW? Het CBR gaat namelijk over de rijbewijzen.

Waarschijnlijk zal u een cursus hebben moeten volgen van het CBR om weer in het bezit te komen van het rijbewijs. Dit is niet gebeurt klaarblijkelijk.
De rijontzegging die u heeft gekregen is een strafrechtelijke maatregel en staat hier dan ook helemaal buiten. De maatregel van het CBR is bestuursrechterlijk.
Het beste kunt u even contact opnemen met het CBR om te vragen wat u moet doen om het rijbewijs weer terug te krijgen.
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

Tom
Infopolitie Gast

Bericht door Tom »

Dankjewel voor de reactie. Nee het is toch echt het RDW. Zij vertellen mij dat ze alleen het rijbewijs "bewaren". Het is ongeldig verklaard door het CVOM.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Als het een actie van het Cvom betreft dan heeft een Officier van Justitie u waarschijnlijk een rijontzegging opgelegd, een obm in meer juridische termen.

Als deze rijontzegging verlopen is, krijgt u gewoon uw rijbewijs weer terug. Ongeldig verklaren kan alleen het CBR.

Bel even voor nadere info met het Cvom op 088-6991300. Al moet u ook correspondentie hebben ontvangen over dit hele gebeuren..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Tom
Infopolitie Gast

Bericht door Tom »

Ik had al gebeld naar het CVOM en deze heeft mijn rijbewijs ongeldig laten verklaren ivm die eerdere zaken. De brief waar dit in stond/staat heb ik niet ontvangen maar wordt weer verzonden...
Wie weet word ik daar wat wijzer uit!

Tom
Infopolitie Gast

Bericht door Tom »

Na nog een telefoontje met het CVOM blijken zij dus inderdaad ook een rijbewijs ongeldig kunnen verklaren

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Dan is de wetgeving vandaag om 16.55 uur veranderd, want tot die tijd kon 't niet..

Maar goed, je hebt gehoord dat je rijbewijs ongeldig is verklaard. Vraag eens na bij het CBR (al geloof ik nu ook dat het Cvom alles weet), wat je ervoor moet doen om 'm terug te krijgen.

Doe je namelijk niets, dan krijg je 'm nooit meer terug. Dat is namelijk een ongeldigverklaring..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door Skipperje »

1x een uitslag van meer dan 570 ugl en het rijbewijs wordt ongeldig. Doet het CVOM dat niet?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Ook het OM kan in voorkomende gevallen het CBR verzoeken het rijbewijs ongeldig te verklaren op grond van het strafblad. De feitelijke beslissing is altijd aan het CBR.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

Tom
Infopolitie Gast

Bericht door Tom »

http://www.rijbewijs.nl/nieuws/detail/b ... 5aeb8c661e

Op deze site staat het uitgelegd, ook heb ik de brief ontvangen waarin het staat. Het is toch zeker het CVOM die dit doet. Wat ik moet doen is dus het volgende:
-echtheidsverklaring RDW aanvragen (E4,50)
-Eigen Verklaring (E23,80)
-Medische keuring door een arts (E??)
-CBR kan het dan goedkeuren of niet.
-Rijexamen theorie + praktijk

Ik ben er dus wel ongeveer uit, hartelijk dank voor de moeite!

Gesloten