Gebeld door de politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ano niem
Infopolitie Gast

Gebeld door de politie

Bericht door ano niem »

Wij kregen laatst een telefoon van iemand die beweerde van de politie te zijn en of wij naar het hoofdkantoor wilden komen.

Het vreemde echter is:

de persoon die belde vroeg niet aan ons met wie ze spreken (spreek ik met.. is uw naam...)
hij zei ook niet naar welk hoofdkantoor (moet dat niet bureau zijn?)
en zei ook niet wanneer

Is het normale gang van zaken dat politie gewoon opbelt om je te sommeren? (na aangifte van vermeend meerdere personen)?
Lijkt me eerder dat ze dan persoonlijk langskomen of op z'n minst een formele brief sturen.

(Ik ga zeer waarschijnlijk dan ook aangifte doen)

koopman
Stamgast
Stamgast
BOA
Roepnaam: Ome Cor
Twitter: @boabodegraven
Geslacht:
Leeftijd: 71

Re: Gebeld door de politie

Bericht door koopman »

Waarvan gaat u dan aangifte doen, tegen een onbekende beller?? :?
Met vriendelijke groet,

Cor

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47

Bericht door rai »

Of u met de "echte" politie of met "neppers" te maken heeft is zo op basis van één bericht niet te beoordelen.
Gevoelsmatig zeg ik wel, op basis van deze informatie dat iemand u probeert iets wijs te maken.

Op zich is het namelijk niet ongewoon om telefonisch een afspraak te maken (schriftelijk verdient wel de voorkeur), alleen als dat gebeurd is het wel gebruikelijk om een tijd en plaats af te spreken.
Daarnaast is het ook verplicht om mede te delen waarvoor iemand gehoord gaat worden en in welke hoedanigheid, waarbij iemand ook gewezen wordt op (indien verdachte) dat hij voor aanvang van het verhoor een raadsman mag consulteren, wat de eventuele gevolgen kunnen zijn van niet verschijnen etc.
ano niem schreef:(Ik ga zeer waarschijnlijk dan ook aangifte doen)
Waar wilt u aangifte van doen, indien het betrekking heeft op dat belletje ???

Henderikus
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Henk
Geslacht:

Bericht door Henderikus »

Als u zo'n telefoontje krijgt zou ik gewoon het politiebureau bellen met de vraag of het klopt dat ze u gebeld hebben.
Dan weet u meteen waar u aan toe bent.
Mochten het "neppers" zijn die u gebeld hebben weten ze op het bureau er gelijk van mochten er meerdere meldingen komen.

Gesloten