caravan boven 750 kg zonder kenteken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
tilac
Infopolitie Gast

Re: caravan boven 750 kg zonder kenteken

Bericht door tilac »

tot zover allemaal bedankt voor jullie ""meedenken"" en eventuele oplossingen .
een tijdelijke oplossing zou inderdaad super zijn omdat ik eigenlijk het hele jaar een vaste plek heb op de camping maar toch graag een weekje of zo met de caravan weg zou willen .en het hele traject van keuren bij de rdw ed vind ik voor 7-10 dagen vacantie wat overdreven .
ik woon 10 km van de duitse grens en hoef dus eigenlijk maar goed 15 minuten over nederlands grondgebied te rijden .
nu heb ik een ander idee maar wil graag jullie mening hierover ?
er bestaat in duitsland zoiets als een kurzzeit kenteken . dat is een soort ""overbrengingskenteken"" en 5 dagen geldig .
als ik in duitsland zo'n kenteken koop incl verzekering en dat gebruik zou ik toch ook op weg kunnen ? ik zou dan na 5 dagen een ""nieuw"" kenteken kunnen kopen ergens in duitsland en dan weer 5 dagen kunnen rijden . die kentekens zijn ook overal in europa gelding incl groene kaart .
of is het verboden om een caravan met een duits kenteken achter een nederlandse auto te hebben ?
ik ken ook het ""nederlandse"" verhaal dat het in nederland niet is toegestaan ivm de bpm en houderschaps belasting voor motorvoertuigen....maar voor een caravan geld dat toch niet ? trouwens wel weer apart dat het overal in europa is toegestaan om ermee te rijden maar nederland weer niet natuurlijk .

dat idee van het transitokenteken is ook erg interesant !

ik ben benieuwd naar jullie reactie's
mvg tilac

Gesloten