schorsing

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mercedescamper
Infopolitie Gast

schorsing

Bericht door Mercedescamper »

Ik heb een klassieke kampeerwagen van 32 jaar oud met een gewicht van 7700 kilo.
Herinvoering van de MBR voor Old Timers jonger dan 40 jaar betekent dat ik weer MBR moet gaan betalen kosten 3000 euro.
Nu wil ik met dit voertuig naar Spanje en daar een aantal maanden op privé terrein gaan parkeren/verblijven. Ik wil het voertuig daar aangekomen schorsen via internet, vanwege de wegenbelasting. Auto blijft verzekerd en is APK gekeurd.
Nu mijn vraag:
Stel er gebeurt een camaliteit en ik moet onverwacht met het voertuig van de openbare weg gebruik maken, hoe zit het dan met de schorsing? bijvoorbeeld, stel ik veroorzaak tijdens het gebruik van de openbare weg, op dat moment, een schade aan een ander voertuig/persoon met mijn camper. geld dan de verzekering? mijn kenteken is toch niet geldig meer, of wordt zoda ik gebruik maak van de openbare weg de schorsing automatisch opgeheven?

mwb
Inventaris
Inventaris
Roepnaam: Zeg jij weet veel he
Geslacht:
Leeftijd: 56

Re: schorsing

Bericht door mwb »

De politie gaat daar niet over.
Hiervoor moet U bij het RDW zijn:
http://burger.rdw.nl/schorsingopheffen/ ... fault.aspx
Jammerlijk strak onderaan in de WK poule 2014

mercedescamper
Infopolitie Gast

Bericht door mercedescamper »

Bedankt voor uw reactie. Ben op RDW site geweest kan daar niets over mijn vraag vinden en heb de vraag ook aan hun voorgelegd.
Ik meen te lezen (RDW site) dat ik een toonplicht voor het kenteken heb, wat logisch is, dus weet ik nu dat ik in ieder geval strafbaar ben voor het niet kunnen tonen van een geldig kenteken tijdens een eventeel ongeval dan (zie vraag) Ben benieuwd wat de RDW reactie verder is en nogmaals dank.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 63

Bericht door thijeleo »

Artikel 68 wegenverkeerswet

1.De schorsing eindigt:
a. door opheffing als bedoeld in artikel 69,
b. door verloop van een jaar nadat de schorsing is verleend,
c. door het verval van de tenaamstelling in het kentekenregister, of
d. zodra met het voertuig gebruik van de weg wordt gemaakt.

Gezien punt d is de schorsing dus opgeheven als het voertuig wordt gebruikt. Maar of de verzekering dit ook zo zal zien in het buitenland? Lijkt me wel na te vragen bij uw verzekering.
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Henderikus
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Henk
Geslacht:

Bericht door Henderikus »

Als uw voertuig verzekert is lijkt het mij voor de verzekering geen probleem.

Wanneer een voertuig geschorst is mag je namelijk ook naar de garage rijden als hij voor de APK moet, maar dan moet hij ook wel verzekert zijn.

Ook mag je met een geschorste oldtimer aan 4 evenementen per jaar mee doen mits deze aangemeld zijn bij de belastingdienst, en het kenteken van het deelnemende voertuig moet dan ook van te voren aangemeld zijn. Maar ook dan geld dat het voertuig wel verzekert moet zijn. Gek genoeg is dan geen geldige APK niet nodig.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Als je nog niet genoeg info hebt, bel dan gewoon even met je verzekering.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten