AEG star ika zuchi

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: AEG star ika zuchi

Bericht door racefiets » 19 aug 2011, 19:10

Botje schreef:Ik heb het aan de hand gehad met de magazijnen van een BB-gun die gelijk was met een Diemaco C8A1. Is moeiteloos een transactievoorstel uitgerold. Het lijkt mij dat dit voor een windbuks of een paintballwapen gelijk beoordeeld wordt.
Er zijn ook moeiteloos transactievoorstellen uitgerolt voor vrije luchtgeweren of voor vrije antieke wapens. Een jaar of wat heeft er zelfs een vuurwapenexpert van de politie een rapport opgesteld over een vrijgestelde kropachek. Je wilt niet weten wat daar voor een fouten in stonden.

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Bericht door rai » 19 aug 2011, 19:17

racefiets schreef:Sinds wanneer vallen imitaties van onderdelen van wapens ook onder de WWM? Echte magazijnen zijn vergunningsplichtig. Ga je dan straks even alle balpennen langs op je bureau om te kijken of iedereen wel een verlof heeft? Immers zijn er bepaalde spiraalveren te gebruiken als bufferveer voor de slagpin van semiautomatische geweren. Of wat te denken van schroeven? Of asjes... De hamer van een pistool zit immers op een asje of een schroef in het wapen. Zonder deze schroeven of asjes doet een wapen niets.
Imitatie wapens zijn verboden maar imitatie onderdelen kan ik nergens vinden.

Ik ga nog even wat olie op het vuur gooien:
Wettekst
Artikel 3 WWM

1.De bepalingen betreffende wapens zijn mede van toepassing op onderdelen en hulpstukken die specifiek bestemd zijn voor die wapens en van wezenlijke aard zijn.
Artikel 3 over wapens en niet over VUURwapens.
Daarmee is het dus van toepassing op alle wapens als bedoeld in artikel 2 en heeft dus ook betrekking op de wapens in cat. I en cat. IV.

Het maakt dus theoretisch niet uit of het echte magazijnen, imitatie magazijnen, magazijnen voor cat. I, II, III of IV wapens zijn of wat dan ook.

Ze zijn specifiek bedoeld voor bepaalde categorieën wapens.

Wat het OM gaat doen in die gevallen dat bij iemand alleen magazijnen wordt aangetroffen, behorende bij welke categorie wapens dan ook, is koffiedik kijken, maar wil dus niet per definitie zeggen dat ze niet strafbaar zijn.

M.i. zal daarbij tevens de vraag, in geval van imitatiemagazijnen, in hoeverre deze te gebruiken zijn als echte magazijnen.

mezlay2
Infopolitie Gast

Bericht door mezlay2 » 22 aug 2011, 23:33

Ik zat laatst te kijken op internet en zag dit: http://www.airsplat.com/Items/EM-UM-603.htm Dit is een schaal 1:3 airsoft geweer van een xm177.
Mag ik deze wel bezitten of lijkt deze ook "te echt"?

Daan_RR
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Daan_RR » 26 aug 2011, 12:17

kleur en afmetingen maken geen verschil, een replica van een XM177 is in Nederland, vooralsnog, verboden. Wetsvoorstel voor de legalisering van replica's ligt er.
Politie Rotterdam
Taakaccent Wet Wapens en Munitie

Gesloten