Feitcode R584 i.c.m. E4

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

Feitcode R584 i.c.m. E4

Bericht door Gast »

Hallo,

Wij hebben gisteren een boete gehad met feitcode R584 i.c.m. bord E4. Nu vind ik het sowieso een ***streek aangezien het was om dochterlief uit te laden, de klas in te brengen, gedag te zeggen en weer weg te gaan en ongever 75% van de ouders hun auto langs of half op de stoep zetten om hetzelfde te kunnen doen (elke ochtend en middag weer). Dit neemt ongeveer max. 10 minuten in beslag en in die tijd hebben ze dus zo'n geel briefje onder de ruitenwisser gepropt.

Na wat gelezen te hebben op dit forum, heb ik het idee dat ze een verkeerde feitcode in combinatie met bord E4 hebben gebruikt. Nu is natuurlijk mijn vraag of dit ook zo is, want dan kunnen we in bezwaar gaan en hoeven we die 70 euri's niet te betalen (daar weet ik toch een leukere bestemming voor).

Graag hoor ik van jullie.

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47

Re: Feitcode R584 i.c.m. E4

Bericht door rai »

Om eerst even de zakelijke kant van het verhaal te benaderen.

Feitcode R584 staat voor: "als bestuurder een voertuig parkeren in strijd met (zone) bord E1 (parkeerverbod(szone))"
Een overtreding/gedraging conform artikel 62 jo. bord E1 RVV 1990.

Het feitcode is dus uit het verhaal opmakende ONjuist.

Gast schreef:Wij hebben gisteren een boete gehad met feitcode R584 i.c.m. bord E4. Nu vind ik het sowieso een ***streek
Nu ga ik het misschien een beetje bot zeggen, maar u schuift nu de schuld af op een ander terwijl u zelf degene bent die daar de auto parkeert.
Niemand verplicht u om daar de auto te moeten parkeren.
Gast schreef:en ongever 75% van de ouders hun auto langs of half op de stoep zetten om hetzelfde te kunnen doen (elke ochtend en middag weer). Dit neemt ongeveer max. 10 minuten in beslag en in die tijd hebben ze dus zo'n geel briefje onder de ruitenwisser gepropt.
Nogmaals, u bent degene die de auto parkeert.
Daarnaast zou het maar eens zo kunnen zijn dat er opgetreden wordt in verband met de vele klachten.
U geeft zelf al aan dat 75% van de ouders dit doet, wat dus op mij overkomt als zijnde dat het gigantisch druk is voor de school, op een locatie waar het dus juist niet gewenst is.
Juist bij scholen kom je dit dus tegen, omdat er ook veel kinderen, al dan niet met hun ouders lopend naar school komen en zich dus voor de school langs allerlei geparkeerde auto moeten begeven, wat niet ten goede komt aan de zichtbaarheid.
Gast schreef:Na wat gelezen te hebben op dit forum, heb ik het idee dat ze een verkeerde feitcode in combinatie met bord E4 hebben gebruikt. Nu is natuurlijk mijn vraag of dit ook zo is, want dan kunnen we in bezwaar gaan en hoeven we die 70 euri's niet te betalen (daar weet ik toch een leukere bestemming voor).

Graag hoor ik van jullie.
Zoals ik in de opening al neerzette, dit is dus de INcorrecte feitcode.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

Bij de school van mijn dochter wordt door de school aan de politie gevraagd om op te treden ivm de overlast van geparkeerde auto's half op de stoep.
Dit ivm de veiligheid van de kids.

Als er niet opgetreden wordt en uw kind ligt onder een auto die half de stoep op wil rijden en niet goed uitkijkt hoe reageert u dan?
Wees blij dat er opgetreden wordt.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

Gast schreef:Nu is natuurlijk mijn vraag of dit ook zo is, want dan kunnen we in bezwaar gaan en hoeven we die 70 euri's niet te betalen
Ik kan geen geldige reden verzinnen waarom u die 70,- niet hoeft te betalen, in d eeerste plaats vooral omdat u het feit hebt gepleegd.

Daarnaast: alles mag aan deze bon fout zijn, en met alles bedoel ik ook letterlijk alles. De datum, de kleur, merk,. type auto, verkeerde straat, verkeerde feitcode, noem maar op. Op het moment dat u bezwaar aantekent vrvalt deze boete...

...en krijgt u een nieuwe met de juiste gegevens.

Gewoon betalen dus.

zie verder voor de volledige uitleg ook http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=165&t=23739
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Unfo
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Bericht door Unfo »

Het mooie van borden en verkeersregels is dat je zelf niet meer hoeft na te denken. Het maken van voor u hele legitime uitzonderingen op verkeersregels is dus niet slim. De aannemer vindt dat hij op het trottoir mag staan. De winkelier vind dat hij op fietsstroken mag staan omdat het anders te ver lopen is met dozen...

Moraal van het verhaal:

Parkeer je ergens waarvan je weet dat het daar dus niet mag; ga dan niet lopen piepen als je een prent krijgt of zet je auto gewoon 10 meter verder in een vak o.i.d. O ja... Daar moet je soms een stukje voor lopen!

En als antwoord: R584 is in combinatie met bord E1 (parkeerverbod). Zo'n blauw rond bord met een rode rand en een rode diagonale streep.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Als inderdaad bord E4 geplaatst is, is de verkeerde feitcode gebruikt.
e04.png
TS geeft aan bekeurd te zijn voor R584 i.c.m. bord E4. Als TS bij dit bord buiten de vakken geparkeerd heeft, had de feitcode R397j gebruikt moeten worden.
R397j.png
Maar zoals ook al gezegd door ..::Frans::.., een dergelijke fout in een bon kan op eenvoudige wijze hersteld worden.
e01.png
Staat dit bord er, dan is de gebruikte feitcode juist.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten