Hardlopen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ThomasT
Infopolitie Gast

Re: Hardlopen

Bericht door ThomasT »

Een agent zou toch wel vragen naar mijn id en niet naar spullen en hij was dronken en ik was zeker niet dronken heb nu al zeker 6 weken geen druppel alcolhol op. En ik ga echt niet mezelf laten pakken door een zuiplap die met zijn poten niet van mijn af kan blijven. Wat zou er nog meer moeten zijn Frans?

En ik ga echt niet naar een politiebureau voor een klachtenformulier.

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

ok, gaan we het gewoon vragen: wat was je 's ochtends om 5:00 uur aan het doen en waar was dat (nee, ik hoef de plaats niet te weten, de situatie is voldoende) Was je aan het vissen in de polder in je eentje, liep je op een volledig verlaten industrieterrein, lag je samen met 15 junks en alcoholisten onder een brug... Kortom, wat was je aan het doen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:

Bericht door mashi »

Begin gewoon eens met het hele verhaal van a-z in plaats van steeds een beetje meer vertellen. Op het moment dat u echt van de hoed en de rand wilt weten, is er maar 1 die u dat kan vertellen, nml de collega's in kwestie. Loop gewoon even het politiebureau binnen, doe daar uw verhaal (volledig) en vraag of men kan uitleggen hoe of wat.

mashi

Thomast
Infopolitie Gast

Bericht door Thomast »

Frans het was gewoon op straat waar huizen staan en ook wat winkels maar niet het winkelcentrum en ik was op dat moment aan het "weglopen" van huis maar ik ben volwassen dus zo moet je het niet zien als weglopen maar ik ben weer thuis en heb weinig opties anders, ik heb een lichaamelijke beperking waardoor ik niet zonder meer een eigenlijk huishouden kan hebben enzo.

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:

Bericht door Frans »

OK, weer wat meer duidelijk.

Dat "thuis" wonen, is dat bij je ouders? Hoe oud ben je ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:

Bericht door mashi »

Op het moment dat u echt van de hoed en de rand wilt weten, is er maar 1 die u dat kan vertellen, nml de collega's in kwestie. Loop gewoon even het politiebureau binnen, doe daar uw verhaal (volledig) en vraag of men kan uitleggen hoe of wat. Meer kunnen wij ook niet voor u betekenen, wij zijn er immers niet bij geweest.

Slotje!

Guido
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Roepnaam: toffe gast
Geslacht:
Leeftijd: 36

Bericht door Guido »

Thomast schreef:Frans het was gewoon op straat waar huizen staan en ook wat winkels maar niet het winkelcentrum en ik was op dat moment aan het "weglopen" van huis maar ik ben volwassen dus zo moet je het niet zien als weglopen maar ik ben weer thuis en heb weinig opties anders, ik heb een lichaamelijke beperking waardoor ik niet zonder meer een eigenlijk huishouden kan hebben enzo.
Ik stel voor dat je nu even het hele verhaal hier neerpent zodat we een normaal antwoord kunnen geven.
Het lijkt nu een beetje op een plaatjes boek waarbij je achter elk plaatje een deel van het verhaal te lezen krijgt.

Even openheid van zaken, wat is er van A tot Z gebeurd, we zijn hier geen kleine kinderen.
Guido

ThomasT
Infopolitie Gast

Bericht door ThomasT »

Oke dan.

Ik ben 22 en heb vaak ruzie met mijn vader hij kwam 's nachts dronken in mijn kamer en toen hij weg ging had ik de conclusie getrokken om weg te gaan, ik wachtte tot ik hem hoorde snurken want dan is hij ko tot laat in de ochtend en ik ben toen weggegaan. Onderweg kwam ik een drinkmaat van hem tegen die begon te zeuren over dat ik iets van hem had maar dat heb ik niet dus ik trok me van hem los en ben gaan rennen. Daar kwam ik dus die politie tegen die keek en gebaarde wat maar ze zeiden niets dus ik rende door want ik wilde naar het station om daar de trein te nemen. En toen werd ik dus naar de grond getrokken.

Ik mocht daarna weer weg maar ze zeiden wel dat ik naar huis moest en dus ik zei dat ik naar mijn werk moest en ben weggerent. Maar ze zeiden dus niet dat ze dachten dat ik iets gedaan had ofzo. En zo'n steek onder de gordel hoeft niet guido.

Rudolf
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Rudolf

Bericht door Rudolf »

Dit klinkt al heel anders! Waarom had je het eerst over 'hardlopen', dit is een heel andere situatie...

GJK
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Geert-Jan
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door GJK »

Daar kwam ik dus die politie tegen die keek en gebaarde wat maar ze zeiden niets..
trainingsbroek en trui en sportschoenen en ipod..
Hoe hard stond je iPod?
KLPD Niv. 3 DVP 2009-2011

ThomasT
Infopolitie Gast

Bericht door ThomasT »

Ja oke het kan zo zijn dat ik ze niet gehoord heb maar dan hoeven ze me nog niet tegen de grond te werken! Maar het zag eruit als hardlopen dus dat het wat andres was dan dat het eruit zag doet er niet toe ze zagen alleen maar iemand hardlopen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:

Bericht door Frans »

's morgens om 5 uur.....

Nog een aanvullende vraag: waarom zeiden de agenten dat je naar huis moest gaan, ze kennen je dus kennelijk?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Timo
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Timo »

Pff, heb het hele verhaal nu een paar keer gelezen en snap er nog de ballen van...
ThomasT schreef:Ja oke het kan zo zijn dat ik ze niet gehoord heb
Kan zo zijn of was het zo.
Misschien heb je de mogelijkheid om in 1 bericht het volledige ongekleurde en werkelijke verhaal neer te pennen?
En dan niet, dat iets zo kan zijn, maar dat iets zo was.
Bevorderd de leesbaarheid van het verhaal aanmerkelijk en dan kan er ook serieus en op basis van de inhoud op gereageerd worden.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door ThunderSTreak »

Beste Thomas,

Je laatste verhaal kan ik goed volgen. Alle andere verhalen waren wat 'warrig' en ik denk dat het daardoor voor ons lastig was om vast te stellen wat er nu precies gebeurd is.

Nu is mij duidelijk dat je van huis bent weggegaan, omdat je weg wilde van je dronken vader. Ook kwam je op straat een drinkmaat van je vader tegen, waar je eigenlijk niets van wilde hebben. Je bent toen gaan rennen om van die man weg te gaan. Op een gegeven moment ben je onderweg kennelijk politie tegengekomen die jou zagen rennen en jou wilde vragen wat je aan het doen was. Wellicht hebben de agenten toen geroepen dat je moest blijven staan. In elk geval heb je dat of niet gehoord of misschien wel gehoord maar wilde je niet stoppen. Dat laat ik even in het midden.

De agenten zagen jou echter verder rennen en vroegen zich kennelijk af waarom je niet reageerde. Dat riep bij hen kennelijk nog meer vragen op en omdat je bleef doorrennen, maakte jezelf wel verdacht. Kennelijk hebben de agenten toen besloten om jou staande te houden en was het mogelijk zelfs nodig om je tegen de grond te werken. Ze wilden weten wat er aan de hand was en iemand die blijft doorlopen als agenten hem iets vragen kan iets op zijn kerfstok hebben.

Als het ongeveer zo gegaan is, is het gedrag van de agenten zelfs heel verklaarbaar; het is gewoon hun werk, zeker als je kijkt naar het tijdstip van de dag (of beter: nacht).

Het korte antwoord op jouw vraag: ja onder die omstandigheden mogen agenten iemand tegen de grond werken, want ze kunnen helaas 'aan de buitenkant van iemand' niet zien wat er allemaal aan de hand is.

Het is vervelend dat dit gebeurd is, maar wellicht was je ook een beetje overstuur door alle dingen die die avond thuis en op straat gebeurd waren. En dan kan het voorkomen dat je ook niet precies hoort wat mensen tegen je zeggen. Dat kan ik best begrijpen, want volgens mij heb je het niet makkelijk thuis. Dat is best vervelend, maar daar kunnen we helaas weinig aan veranderen.

Als je daar hulp bij wilt hebben is het misschien verstandig om dit probleem misschien eens te bespreken met een huisarts; misschien kan die je helpen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

ThomasT
Infopolitie Gast

Bericht door ThomasT »

Nee Frans ze kennen mij niet. En Timo ik heb geschreven hoe het is gebeurd.

Maar ik denk dat je gelijk hebt ThunderStreak ik was er ook niet helemaal bij die nacht dus het kan dat ik ze niet heb gehoord, mijn ipod stond niet hard maar het kan dat ik ze niet gehoord heb of niet bewust gehoord heb. Zoals je het nu uitlegt heb je wel gelijk het zal er raar uitgezien hebben 'k was nog aan het janken ook, ik wilde eigenlijk gewoon met rust gelaten worden en dan gaan ze ook nog aan me zitten enzo.

Gesloten