Hardlopen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ThomasT
Infopolitie Gast

Hardlopen

Bericht door ThomasT »

Is het normaal dat als je 's morgens om 5 uur gaat hardlopen dat de politie dan achter je aankomt en je tegen de grond werkt?

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: Hardlopen

Bericht door ThunderSTreak »

Dat hangt er vanaf wat er in de buurt allemaal voor een meldingen zijn geweest.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Kale
Blijvertje
Blijvertje
Roepnaam: Nieuwe.
Geslacht:
Leeftijd: 46

Bericht door Kale »

Misschien kun je iets specifieker zijn.
Zeuren is als een schommelstoel, het geeft je iets te doen maar je komt niet vooruit.

Kale@infopolitie.nl

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

ThomasT schreef:Is het normaal dat als je 's morgens om 5 uur gaat hardlopen dat de politie dan achter je aankomt en je tegen de grond werkt?
Ja.....

:laughter:

Sorry, kon het niet laten.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

rfo00457
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Rob
Geslacht:
Leeftijd: 48

Bericht door rfo00457 »

ThomasT schreef:Is het normaal dat als je 's morgens om 5 uur gaat hardlopen.
Nee!

Maar als je er als een hardloper uitziet en dito kleren aan hebt, kom je een eind.
ThomasT schreef:dat de politie dan achter je aankomt
Ja dus.

En zelfs als je er als hardloper uitziet en gaat hardlopen als de politie er aankomt, loop je die kans.
ThomasT schreef:en je tegen de grond werkt?
Als je niet stopt als je geroepen wordt, is dat een hele normale reactie van de politie.
Met vriendelijke groet,
Rob

Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Fer
Inventaris
Inventaris
Agent

Bericht door Fer »

Als het hardlopen niet hobby matig is, maar als doel heeft weg te blijven uit de handen van de politie wel.

Zo niet is het vragen naar de bekende weg lijkt mij.
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.

Unfo
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Bericht door Unfo »

Laat me raden.. Je was zeker ook nog toevallig in het centrum van een of andere stad of uitgaansgebied aan het hardlopen....?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:

Bericht door Frans »

ThomasT schreef:Is het normaal dat als je 's morgens om 5 uur gaat hardlopen dat de politie dan achter je aankomt en je tegen de grond werkt?
Dan zal ik hem proberen volledig te beantwoorden (zonder geintje deze keer)

Nee Thomas, het os zeker niet normaal dat de politie achter willekeurige brugers aan rent en ze vervolgens tegen de grond werkt. Daar gaat in ieder geval iets aan vooraf.

Wat daaraan vooraf ging kunnen wij (jij en ik) alleen maar raden maar een van de mogelijkheden zou kunnen zijn dat er (bijvoorbeeld dus) net een inbraak is geweest waarbij getuigen iemand hard hebben zien weglopen. Als jij als persoon voldoet aan de beschrijving dan zal een agent je in eerste instantie proberen te laten stoppen door middel van roepen (STOP Politie oid) Voldoe je daar niet aan dan kan het wel eens vervelend worden. Van de andere kant, ik kan me voorstellen dat als je lekker aan het joggen bent als onschuldig burger en je hebt van die oordopjes in dat je dan geen rekening houdt met zulke zaken.

Alles bij elkaar komt het wle eens voor dat de politie inderdaad een onschuldig burger treft. Dat is vervelend, vooral voor de burger maar vergis je niet ook de agent vind dat vervelend. In een ideale werled kunnen agenten nu eenmaal bij aanvang van de dienst in een tuinstoeltje van de zon gaan zitten genieten tot ze weer naar huis mogen. Helaas, we leven niet in een ideale wereld.

Samengevat: Kan het voorkomen bij een onschuldig burger? Ja, zeker wel. Ik denk dat ALS het voorkomt bij een onschuldig burger dat er dan ook zal worden uitgelegd, weliswaar summier, waarom het is gebeurd en zal zeker worden gewezen op de mogelijkheden om eventuele schade te verhalen op de (verzekering van) de politie. Soms lijkt een agent net een mens en maakt ie wel eens een zorgvuldig gecalculeerde maar desalniettemin vervelende fout...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Zaankanter
Superlid
Superlid
Roepnaam: Hé jij daar.
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Zaankanter »

Is het normaal dat ik om 2 uur 's middag mij soms afvraag waarom iemand een bepaalde vraag stelt?
Q10 N4 Kennemerland

ThomasT
Infopolitie Gast

Bericht door ThomasT »

Van mijn ouders moet ik op vrijdag en zaterdag 8 uur in mijn nest liggen zodat ik op zaterdag en zondagochtend om 5 uur klaarwakker ben en omdat ik niet zo'n moddervet mannetje wil worden ga ik dan maar hardlopen zonder zo'n belachelijk legging maar wel in trainingsbroek en trui en sportschoenen en ipod. Ik zag wel politie maar rende niet voor ze weg ik was ook niet in uitgaansgebied, ze keken wel naar me maar riepen niets en als ik moet stoppen voor iedereen die naar me kijkt als ik hardloop kan ik niet zo goed niet gaan hardlopen.

Ik merkte pas dat ze wat van me moesten toen ik aan mijn arm werd getrokken en daardoor viel en meteen een politieman op mijn rug had. Ze gingen aan me zitten en ik vraag me af of ze dan eigenlijk wel je ballen mogen raken want dat deden ze meerdere keren. Een van de politiemannen had mijn id gepakt en toen moest ik mijn adresgegevens geven daarna kon ik weer gaan en ze zeiden dat ik er misschien nog wat van ging horen en dat ze me maar raar vonden.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:

Bericht door Frans »

Beste Thomas,

Met het allergrootste respect maar dit is niet het hele verhaal... een horde agenten die eens lekker aan je ballen gaan liggen voelen??

Kortom, hele verhaal of geen verhaal maar hier kunnen we niks mee.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

ThomasT
Infopolitie Gast

Bericht door ThomasT »

Beste Frans,

Wat wil je nog meer horen? en het was geen horde politiemannen het waren er 2. Ik was ervoor wel aangesproken door iemand anders die begon aan me te trekken en riep dat ik hem iets moest geven ofzo ik heb me losgetrokken en ben weggerent. Maar dat was zeker 10 minuten ervoor en dat kunnen die politiemannen niet hebben gezien en dat is geen reden om boven op mij te gaan zitten en aan me te komen.

Fer
Inventaris
Inventaris
Agent

Bericht door Fer »

ThomasT schreef:Beste Frans,

Wat wil je nog meer horen? en het was geen horde politiemannen het waren er 2. Ik was ervoor wel aangesproken door iemand anders die begon aan me te trekken en riep dat ik hem iets moest geven ofzo ik heb me losgetrokken en ben weggerent. Maar dat was zeker 10 minuten ervoor en dat kunnen die politiemannen niet hebben gezien en dat is geen reden om boven op mij te gaan zitten en aan me te komen.
Maar is je vraag voldoende beantwoord?
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:

Bericht door mashi »

kortom het verhaal wordt alweer iets uitgebreider.... wie zegt mij dat deze persoon geen agent in burger is geweest die naar aanleiding van een melding uw id en dergelijke wil controleren, u rukt zich vervolgens los en rent weg.... dan vind ik het niet zo raar dat u enkele minuten later tegen de grond gewerkt wordt! U stelt dat uw in uw kruis bent betast, naar gelang de melding en dus verdenkingen kan en mag een diender uw aan de kleding onderzoeken, u zal verbaast staan over wat men onder de scrotum nog wel eens verstopt, kortom ook het gebied rondom uw geslachtsdelen kan naar gelang de soort van fouillering worden meegenomen.

Kortom wilt u een eerlijk en gedegen antwoord kom dan meteen met het complete verhaal en niet een verkorte versie waar naar mijn mening toch wel essentiele info wordt weggelaten.

Om terug te komen op uw alleerste vraag. Ja dat zou naar gelang de omstandigheden zo maar kunnen, bent u het er niet mee eens, loop een politiebureau binnen en vraag een klachtenformulier! niet meer, niet minder.

MAshi

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:

Bericht door Frans »

Wat ik nog meer wil horen? Dit dus....

DUS: iemand spreekt je aan, 's morgens om 5:00 uur dat je iets terug moet geven. Je trekt je los en rent hard weg. De agenten hoeven dat niet gezien te hebben om je tot verdachte van....(bijvoorbeeld) diefstal aan te merken. De agenten mogen je dus in ieder geval staande houden. Jij hoeft daar niet aan mee te werken, als verdachte mag je wegrennen. De agenten mogen je echter ook pakken als je wegrent. oorzaak->gevolg dus. Ja, dit is dus minimaal een geldige reden om bovenop je te gaan zitten en ja, dat is een geldige reden om aan je te komen.

Goh, we zijn al een stapje verder.....

Wat was er nog meer ??(als we zo door blijven gaan komt het hele verhaal vanzelf boven)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten