opgepakt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Unfo
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Re: opgepakt

Bericht door Unfo »

Als de trailers nog op naam staan van uw man dan moet u ze zsm schorsen. Dit kan tegenwoordig via internet (www.rdw.nl). Er zullen dan in ieder geval geen nieuwe boetes binnenkomen!

nb: Ik weet niet of dit ook met trailers kan maar wel met auto's, motoren en bromfietsen.

ikkus
Infopolitie Gast

Bericht door ikkus »

Nogmaals we kennen in Nederland niet het "recht op 1 telefoontje". Vanuit het huis van bewaring mag uw partner gewoon contact met u opnemen op eigen kosten uiteraard.

Nou dan weet ik niet waar u uw info vandaan haalt maar heb vanmorgen met 4 huizen van bewaringen gebeld en allemaal zeggen ze dat die gewoon in de loop van de dag mag bellen en ja op hun kosten! Ik vertelde namelijk ook dat hij niks mee had alleen zijn mobiele telefoon en toen zeiden ze allemaal stuk voor stuk, dat die dan gewoon op de kosten van het HvB mag bellen,dus de info die u geeft klopt niet.Wat ze me jammer genoeg niet doorgeven is of die daar zat of niet dus hij is voor dit moment ontvindbaar :( en word het dus heel moeilijk voor mij om te gaan betalen

Wellicht weet de politie niet meer en bellen ze daarom niet op. U kunt natuurlijk altijd een klacht indienen als toezeggingen niet worden nageleefd.
Een klacht gaat er zeker komen,vind het al absurt dat als mijn partner om 17:30 op woensdagavond word opgehaald dat ze dan vervolgens om 8:00 op donderdagmorgen weer voor me deur staan om hem te halen,ik dacht dat er gewoon wat gebeurd was met hem,daarbij toezeggingen worden inderdaad niet nagekomen

Ik begrijp dat de trailers reeds in 2007 in beslag zijn genomen. Uw partner had bij de officier van justitie teruggave moete eisen van die trailers danwel daarvan afstand moeten doen. Onduidelijk blijft overigens waarom zij in belag zijn genomen. Drie jaar is al een erg lange termijn voor in beslag genomen goederen van deze aard.
De rede waarom ze in beslag zijn genomen heeft er weinig mee te maken,feit blijft ze zijn in beslag genomen en dus niet meer van mijn partner,ze terug eisen zat er niet in en afstand heeft die gedaan toen ze in beslag zijn genomen!,Enkel is dit nooit doorgegeven door de desbetreffende politie dat ze geen eigendom meer waren van mijn partner.

Zoals gezegd de kentekenhouder is aansprakelijk voor de betaling van de Mulderbekeuringen die op kenteken worden uitgeschreven. Het gaat daarbij om het kenteken en niet op het een auto of een treiler is.

De normale boetes wil ik ook gerust wel betalen dat is het probleem niet maar van de trailers dus niet,het zijn wel 6 boetes a 600 en 637,50 euro tel maar uit hoeveel dat is :o daarbij schorsen kan ik ze niet want ik heb geen kentekenpapieren meer die heeft de politie en nieuwe aanvragen mogen we ook niet meer omdat de politie ze heeft en doen we dat wel dan zijn we strafbaar! Dit hebben we dus al geprobeert en helaas ging die vlieger niet op!

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

ikkus schreef:Nogmaals we kennen in Nederland niet het "recht op 1 telefoontje". Vanuit het huis van bewaring mag uw partner gewoon contact met u opnemen op eigen kosten uiteraard.
Nou dan weet ik niet waar u uw info vandaan haalt maar heb vanmorgen met 4 huizen van bewaringen gebeld en allemaal zeggen ze dat die gewoon in de loop van de dag mag bellen en ja op hun kosten! Ik vertelde namelijk ook dat hij niks mee had alleen zijn mobiele telefoon en toen zeiden ze allemaal stuk voor stuk, dat die dan gewoon op de kosten van het HvB mag bellen,dus de info die u geeft klopt niet.
Dan is dat heel aardig van het HvB. Normaal gesproken gaat het toch echt op eigen kosten.
Wat SWAT al aangaf klopt dus wel, er is geen "recht op één telefoontje".
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

Even belangrijk voor TS om duidelijk te hebben: de politie is in deze niet meer dan een uitvoerende instantie, een veredeld taxibedrijf. De politie krijgt heel simpel opdracht om uw partner op te halen omdat hij nog een boete van xxx heeft openstaan. Wordt er niet goed geregistreer dat de partner inderdaad is opgehaald dan, yep, staat er morgen weer een agent voor de deur....

Vaag verhaal wat denk ik goed uitgevogeld moet worden alleen, nogmaals, de politie is geen partij. De politie handhaaft en voert uit, en alles wat daarna komt is voor justitie. Ik zou vandaag eens contact op gaan nemen met justitie.

Heel erg veel succes!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

@Unfo:
Ik betwijfel of je enige winst behaalt met het schorsen van een kenteken... In mijn ogen komt er alleen maar een probleem bij doordat er een extra overtreding wordt geconstateerd...

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

en daarmee lijkt me de zaak voldoende belicht. :slotje:
MotoRon
Beheerder