opgepakt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ikkus
Infopolitie Gast

opgepakt

Bericht door ikkus »

Ik heb een vraagje want zelf kom ik er gewoon niet meer uit en begrijp er dus ook niks meer van :cry:

Gisteren middag staan er ineens 2 agenten voor de deur die mijn partner kwamen gijzelen, nou was mijn partner op zijn werk en dat vertelde ik deze heren dus ook. Een van hen nam er geen genoegen mee waarop ik mijn partner heb gebeld. Die meldde de agent dat hij om half 5 thuis zou zijn en dat ze hem dan konden halen.

De agent vond het niet grappig maar zei dat die het door zou geven aan de avondploeg. Om half 6 's-avonds stonden ze inderdaad weer met 2 man voor de deur; hij moest mee voor 47 dagen :o of hij moest 4700 euro aan boetes betalen.

En nu komt die, het zijn allemaal mulder boetes en ja 1500 euro ervan is terecht maar die andere 3200 euro dus niet! Mijn partner heeft 2 trailers op zijn naam gehad en in oktober 2007 zijn deze door de politie in beslag genomen.

Nu komen er al vanaf december 2007 boetes binnen dat de trailers hun keuringsbewijs hebben verloren a 600 en 637,50 per trailer. Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de RdW en die kunnen niks doen.

De politie zegt steeds "we zoeken het uit" maar er gebeurt niks, wel heb ik een bewijs dat de trailers in beslag zijn genomen op 17 oktober 2007 door de politie. Nu is die dus gisteren gehaald en die agent zegt nou we gaan het ook meteen uitzoeken en we zullen morgen contact opnemen voor het bedrag wat open staat.

Ik heb vanmiddag zelf maar gebeld en de persoon die mij door moest verbinden weigerde dit want als het verhoor afgelopen zou zijn (welk verhoor?) mocht mijn partner zelf wel even bellen! Om zes uur had ik nog niks gehoord dus ben ik zelf maar even gaan bellen en deze meneer zou het wel even nabellen voor mij.

Na tien minuten kwam die weer aan de lijn en vertelde mij dat mijn partner was overgebracht naar het huis van bewaring! :o

Hij had wel een nummer voor mij wat ik kon bellen. Ik heb dat nummer gebeld en het was nou mevrouw morgenochtend om 9 uur bent u de eerste als u belt .. Ik zakte door de grond, ik heb het geld om het te betalen bij elkaar minus die trailers want die betaal ik niet en niemand die mij wat verteld en wat doorgeeft.

Mijn partner heeft ook niet gebeld en ik weet dus niet wat het precieze bedrag is, ik weet helemaal niks! En om het nog even erger te maken: vanmorgen om 8 uur ging me deurbel.. en jawel hoor 1 meneer de agent.

Ik schrok me rot dacht dat er iets met mijn partner was gebeurd ,maar nee hij kwam mijn partner ook nog even halen want er stond niks in het systeem! :o

Ik weet dus ook 100% zeker dat dit alleen maar mulder boetes zijn en vraag me af of ze hem zo maar mogen overbrengen naar het huis van bewaring zonder hem te laten bellen en geloof me als die mag bellen doet die dat zeker. Daarbij heeft hij toch ook schone kleding nodig en aangezien ik ook gewoon kan betalen lijkt mij dat ze dat dan toch wel doorgeven?

Nou is dus mijn vraag mag die zomaar overgebracht worden en mag die nog vastgehouden worden voor die trailer boetes?

Opmerking van Thijeleo

Tekst ietwat aangepast zodat het wat gemakkelijker te lezen is voor eenieder.

roadtrain
Inventaris
Inventaris
Geslacht:

Re: opgepakt

Bericht door roadtrain »

Ik denk dat de enige die U een goed advies in deze kan geven een advocaat is.........

Winterschläfer
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Robbert
Geslacht:
Leeftijd: 31

Bericht door Winterschläfer »

roadtrain schreef:Ik denk dat de enige die U een goed advies in deze kan geven een advocaat is.........
Waarom dat, roadtrain?

Uw man mag overgebracht worden naar het HvB. Ook mogen ze hem voor die trailer boetes vasthouden, want het is niet aan de politie om een bezwaar in behandeling te nemen. Deze agenten krijgen van Justitie door dat uw man nog openstaande boetes heeft en daarvoor moet zitten. Als u het volledige bedrag betaalt, komt uw man weer vrij. Maar voor voor die trailer bekeurigen had u in bezwaar kunnen gaan bij de Officier van Justitie, heeft u dat gedaan? Overigens zal uw man niet vrijkomen als u maar een deel van de boetes betaalt. Wel zal hij dan eerder vrijkomen, maar niet direct.
Nothing great is easy.

ikkus
Infopolitie Gast

Bericht door ikkus »

Een advocaat heeft in deze geen zin denk ik. De boetes van de trailers ja we hebben bezwaar gemaakt maar geen reacties.

We hebben de rdw wel 30x gebeld en die zeggen ja als je weer een boete krijgt maar even bellen en elke keer deden we dat maar de boetes bleven komen! Politie zegt er iets aan te doen en wederom gebeurd er niks!

Vorige maand was een agent zo schappelijk die zei meteen dat kan helemaal niet en had de boete eraf getrokken (ja toen heb ik ook al een x bedrag betaald) en mocht mijn partner gewoon thuisblijven. Nu kwamen ze ineens met een hele lading aanzetten en nee mijn partner is geen achterlijke automobilist maar wel zo dom geweest om een auto van een vriend op zijn naam te zetten.

Die reed fijn de boetes (de meeste ervan) en wij kunnen ervoor opdraaien! Nou vind ik het niet zo erg dat ik die moet betalen want 1500 euro is nog wel te overzien maar 4700 niet :(

Daarbij niemand heeft mij vandaag op de hoogte gehouden en mijn partner heeft mij dus ook niet mogen bellen want mocht die dat wel had die dat zeker gedaan! Daarbij stel je voor dat ik het hele bedrag vandaag wel had gehad ...niemand heeft mij de gelegenheid gegeven om die dan te betalen.

Dus ik begrijp gewoon niet waarom ik niks heb gehoord en waarom die is over gebracht naar het huis van bewaring en waarom ze me vanmiddag niet hebben doorverbonden,hadden ze dat wel gedaan had die misschien nu gewoon thuis gezeten...

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 63

Bericht door thijeleo »

Ik vraag me even af of "Keuringsbewijs verlopen" wel een Mulderfeit is en er daarmee of het zitten als gijzeling op grond van de wet Mulder geldt of dat het zitten gewoon de vervanging is van de boete. (strafrecht dus)
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32

Bericht door DiNozzo »

Verlopen APK is gewoon een muldertje.
K045B, 90 euro.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

ikkus schreef:Een advocaat heeft in deze geen zin denk ik. De boetes van de trailers ja we hebben bezwaar gemaakt maar geen reacties we hebben de rdw wel 30x gebeld en die zeggen ja als je weer een boete krijgt maar even bellen en elke keer deden we dat maar de boetes bleven komen! Politie zegt er iets aan te doen en wederom gebeurd er niks! Vorige maand was een agent zo schappelijk die zei meteen dat kan helemaal niet en had de boete eraf getrokken (ja toen heb ik ook al een x bedrag betaald) en mocht mijn partner gewoon thuisblijven. Nu kwamen ze ineens met een hele lading aanzetten en nee mijn partner is geen achterlijke automobilist maar wel zo dom geweest om een auto van een vriend op zijn naam te zetten en die reed fijn de boetes (de meeste ervan) en wij kunnen ervoor opdraaien! Nou vind ik het niet zo erg dat ik die moet betalen want 1500 euro is nog wel te overzien maar 4700 niet :( daarbij niemand heeft mij vandaag op de hoogte gehouden en mijn partner heeft mij dus ook niet mogen bellen want mocht die dat wel had die dat zeker gedaan! Daarbij stel je voor dat ik het hele bedrag vandaag wel had gehad ...niemand heeft mij de gelegenheid gegeven om die dan te betalen. Dus ik begrijp gewoon niet waarom ik niks heb gehoord en waarom die is over gebracht naar het huis van bewaring en waarom ze me vanmiddag niet hebben doorverbonden,hadden ze dat wel gedaan had die misschien nu gewoon thuis gezeten...
Op de acceptgiro's die uw partner heeft gekregen stond op welke wijze hij in bezwaar kan gaan tegen de hem opgelegde beschikkingen en dat doe je niet door een brief naar de RDW te sturen. Door niet of niet tijdig bezwaar aan te tekenen worden de beschikkingen onherroepelijk en is bezwaar maken niet meer mogelijk en zal men de opgelegde boetebedragen moeten betalen en bij niet betaling worden onderworpen aan de wettelijke dwangmaatregelen. Besef overigens dat door de gijzeling te ondergaan de boetebedragen niet komen te vervallen.

Uw partner wordt nu dus gegijzeld. Een gijzeling dient in een huis van bewaring te worden ondergaan. Een cel op een politiebureau is slechts bedoeld voor een tijdelijke opvang. Uw partner is dus niet zomaar overgebracht maar netjes volgens de daarvoor geldende regels.
We leven niet in de VS dus uw partner heeft geen recht op 1 telefoontje. In het huis van bewaring kan hij een telefoonkaart kopen en kan dan met u bellen. Het moge duidelijk zijn geen geld geen kaart.
Een huis van bewaring heeft vaste openingstijden en bezoekuren, buiten deze tijden wordt u alleen in urgente gevallen te woord gestaan.

Uw partner heeft de betreffende trailers kennelijk willens en wetens met zijn toestemming op zijn naam laten stellen. Hij is dus voor de wet de rechtmatige houder van de kentekens. Een dergelijk houderschap kan je niet opheffen door een briefje te sturen naar de RDW.

Dat er vervolgens verkeersovertredingen met die trailers worden gemaakt betekent dat bij constatering op kenteken dat de boetes worden uitgeschreven op de naam van de kentekenhouder en die dient dan zorg te dragen voor de betaling van die boetes. De kentekenhouder moet zelf maar uitvinden hoe hij de betaalde boete verhaald op degene die ze feitelijk heeft gepleegd.

In beslag name van een voertuig betekent niet dat de verplichtingen die op de houder van het voertuig rusten daarmee komen te vervallen. De kentekenhouder zal de kentekens dus moeten laten schorsen om die verplichtingen (tijdelijk) te doen stoppen. Ik vermoed echter, gezien de redenen waarom de kentekens op zijn naam staan, dat hij niet beschikt over de kentekenbewijzen van die trailers.

Het is duidelijk dat de "vriend" voor wie uw partner de kentekenbewijzen op zijn naam heeft laten stellen misbruik maakt van het vertrouwen van uw vriend. Dit laatste is echter geen zaak voor de politie en justitie. Uw partner zal een civiele procedure moeten starten tegen deze "vriend" en daarin moeten eisen dat die "vriend" de kentekens op zijn eigen naam zal gaan stellen en de tot nog toe betaalde boetes zal vergoeden.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

venco
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Bericht door venco »

Gaat om trailers, dat zijn iets andere bedragen.
Met veel groeten,
Venco.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door DiNozzo »

Ik zie het. Is ook geen mulder meer zie ik. My bad.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Bericht door SWAT »

Stef schreef:Verlopen APK is gewoon een muldertje.
K045B, 90 euro.
TS heeft het over treilers met vervallen keuringsbewijzen dus ik vermoed feitcode K046a sanctie 340 euro.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Bericht door SWAT »

Stef schreef:Ik zie het. Is ook geen mulder meer zie ik. My bad.
Is wel degelijk een Mulderfeit. Wel een van de duurste.........

i
Infopolitie Gast

Bericht door i »

Stef schreef:Verlopen APK is gewoon een muldertje.
K045B, 90 euro.

K046B a 600 euro na verhoging dus voor motorrijtuig of aanhanger van MEER dan 3500 kg is de geldigheid keuringsbewijs verlopen.
Soort voertuig : oplegger :wink:

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door DiNozzo »

SWAT schreef:
Stef schreef:Ik zie het. Is ook geen mulder meer zie ik. My bad.
Is wel degelijk een Mulderfeit. Wel een van de duurste.........
Ik ga echt lekker vandaag (maar niet heus).
- Friedrich Nietzsche.

ik
Infopolitie Gast

Bericht door ik »

Op de acceptgiro's die uw partner heeft gekregen stond op welke wijze hij in bezwaar kan gaan tegen de hem opgelegde beschikkingen en dat doe je niet door een brief naar de RDW te sturen. Door niet of niet tijdig bezwaar aan te tekenen worden de beschikkingen onherroepelijk en is bezwaar maken niet meer mogelijk en zal men de opgelegde boetebedragen moeten betalen en bij niet betaling worden onderworpen aan de wettelijke dwangmaatregelen. Besef overigens dat door de gijzeling te ondergaan de boetebedragen niet komen te vervallen.

Nee hier ben ik van op de hoogte dat die gewoon moet blijven zolang er niet betaald word,na het aantal dagen dat die moet zitten en hij die heeft gezeten heeft die 4 weken de tijd om te betalen en doet die dat niet halen ze hem weer

Uw partner wordt nu dus gegijzeld. Een gijzeling dient in een huis van bewaring te worden ondergaan. Een cel op een politiebureau is slechts bedoeld voor een tijdelijke opvang. Uw partner is dus niet zomaar overgebracht maar netjes volgens de daarvoor geldende regels.
We leven niet in de VS dus uw partner heeft geen recht op 1 telefoontje. In het huis van bewaring kan hij een telefoonkaart kopen en kan dan met u bellen. Het moge duidelijk zijn geen geld geen kaart.

Nou een ieder heeft recht op een telefoontje en in dit geval helemaal want had hij gebeld wat het bedrag was had ik die kunnen betalen en dan hoefde hij niet eens over geplaatst te worden,daarbij word er door de politie aan mij verteld dat ze contact met mij opnemen zodra ze iets meer wisten en ik hoor gewoon niks!
Een huis van bewaring heeft vaste openingstijden en bezoekuren, buiten deze tijden wordt u alleen in urgente gevallen te woord gestaan.

Uw partner heeft de betreffende trailers kennelijk willens en wetens met zijn toestemming op zijn naam laten stellen. Hij is dus voor de wet de rechtmatige houder van de kentekens. Een dergelijk houderschap kan je niet opheffen door een briefje te sturen naar de RDW.

Dat er vervolgens verkeersovertredingen met die trailers worden gemaakt betekent dat bij constatering op kenteken dat de boetes worden uitgeschreven op de naam van de kentekenhouder en die dient dan zorg te dragen voor de betaling van die boetes. De kentekenhouder moet zelf maar uitvinden hoe hij de betaalde boete verhaald op degene die ze feitelijk heeft gepleegd.

de boetes zijn binnen gekomen nadat ze in beslag zijn genomen en niet ervoor

In beslag name van een voertuig betekent niet dat de verplichtingen die op de houder van het voertuig rusten daarmee komen te vervallen. De kentekenhouder zal de kentekens dus moeten laten schorsen om die verplichtingen (tijdelijk) te doen stoppen. Ik vermoed echter, gezien de redenen waarom de kentekens op zijn naam staan, dat hij niet beschikt over de kentekenbewijzen van die trailers.
nee die kentekenbewijzen heeft hij inderdaad niet meer omdat de politie die in beslag heeft genomen samen met de trailers,dus hoe kan je dan iets laten schrosen en op moment van beslagname is het niet meer zijn eigendom.. en als ze dan bij de politie staan hoe kan je zoiets dan laten keuren?

Het is duidelijk dat de "vriend" voor wie uw partner de kentekenbewijzen op zijn naam heeft laten stellen misbruik maakt van het vertrouwen van uw vriend. Dit laatste is echter geen zaak voor de politie en justitie. Uw partner zal een civiele procedure moeten starten tegen deze "vriend" en daarin moeten eisen dat die "vriend" de kentekens op zijn eigen naam zal gaan stellen en de tot nog toe betaalde boetes zal vergoeden.[/quote]

er zijn verkeersboetes gereden door iemand anders dan mijn partner maar mijn partner had die auto op zijn naam staan, dit zijn gewoon verkeersboetes van te hard rijden of fout parkeren de trailers staan er los van

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Bericht door SWAT »

ik schreef:

Nou een ieder heeft recht op een telefoontje en in dit geval helemaal want had hij gebeld wat het bedrag was had ik die kunnen betalen en dan hoefde hij niet eens over geplaatst te worden,daarbij word er door de politie aan mij verteld dat ze contact met mij opnemen zodra ze iets meer wisten en ik hoor gewoon niks!

de boetes zijn binnen gekomen nadat ze in beslag zijn genomen en niet ervoor

nee die kentekenbewijzen heeft hij inderdaad niet meer omdat de politie die in beslag heeft genomen samen met de trailers,dus hoe kan je dan iets laten schrosen en op moment van beslagname is het niet meer zijn eigendom.. en als ze dan bij de politie staan hoe kan je zoiets dan laten keuren?

Het is duidelijk dat de "vriend" voor wie uw partner de kentekenbewijzen op zijn naam heeft laten stellen misbruik maakt van het vertrouwen van uw vriend. Dit laatste is echter geen zaak voor de politie en justitie. Uw partner zal een civiele procedure moeten starten tegen deze "vriend" en daarin moeten eisen dat die "vriend" de kentekens op zijn eigen naam zal gaan stellen en de tot nog toe betaalde boetes zal vergoeden.

er zijn verkeersboetes gereden door iemand anders dan mijn partner maar mijn partner had die auto op zijn naam staan, dit zijn gewoon verkeersboetes van te hard rijden of fout parkeren de trailers staan er los van
Nogmaals we kennen in Nederland niet het "recht op 1 telefoontje". Vanuit het huis van bewaring mag uw partner gewoon contact met u opnemen op eigen kosten uiteraard.

Wellicht weet de politie niet meer en bellen ze daarom niet op. U kunt natuurlijk altijd een klacht indienen als toezeggingen niet worden nageleefd.

Ik begrijp dat de trailers reeds in 2007 in beslag zijn genomen. Uw partner had bij de officier van justitie teruggave moete eisen van die trailers danwel daarvan afstand moeten doen. Onduidelijk blijft overigens waarom zij in belag zijn genomen. Drie jaar is al een erg lange termijn voor in beslag genomen goederen van deze aard.

Zoals gezegd de kentekenhouder is aansprakelijk voor de betaling van de Mulderbekeuringen die op kenteken worden uitgeschreven. Het gaat daarbij om het kenteken en niet op het een auto of een treiler is.

Gesloten