diploma

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Anthon132
Infopolitie Gast

diploma

Bericht door Anthon132 »

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af, is het mogelijk om deel te nemen aan het brugjaar zonder diploma? Ik ben aan het overwegen om een vmbo certificaat aan te vragen, ik doe momenteel de havo examenjaar, maar ben bang dat ik wegens zelfgemaakte fouten niet mag deelnemen aan de examens.

alvast bedankt.

Unfo
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Re: diploma

Bericht door Unfo »

Het brugjaar politie zal niet zo'n probleem zijn, maar uiteindelijk een baan bij de politie zal wel een probleem kunnen worden. Ik zou toch proberen je havo te halen. Hiermee zal je veel gemakkelijker aangenomen kunnen worden bij de politie. Later krijg je echt spijt als je er voor kiest om je havo te verkl*ten....

Opmerking: Het brugjaar politie is een voorbereiding op de politie maar heeft er eigenlijk totaal niets mee te maken. Ik heb het ook gedaan dit jaar en ik vind het echt pure tijdverspilling. Een baan of een andere opleiding tot je kan solliciteren raad ik je aan..

Kale
Blijvertje
Blijvertje
Roepnaam: Nieuwe.
Geslacht:
Leeftijd: 46

Bericht door Kale »

Inderdaad lekker je Havo afmaken. Dan een leuke baan zoeken waar je veel met verschillende mensen werkt en dus lekker veel ervaring op kan doen.
Beter dan dat brugjaar. Ik heb gehoord dat je dan alleen maar misbruikt wordt met beveiligingstaken.
Zeuren is als een schommelstoel, het geeft je iets te doen maar je komt niet vooruit.

Kale@infopolitie.nl

Emiel78
Superlid
Superlid
Roepnaam: Dominique
Geslacht:
Leeftijd: 42

Bericht door Emiel78 »

Je zou over kunnen stappen, toch zitten er een aantal vervelende punten aan:

* Je doet een opleiding op niveau 2
* Sommige korpsen hebben wat moeite met de wijze van opleiden

Voordelen van de HAVO afmaken:

* Je hebt meer kans om hoger te beginnen met je opleiding
* Je hebt meer kansen om een leuke HBO opleiding te doen mocht je niet worden aangenomen

Tip: Maak de havo af en ga daarna solliciteren, maar hou wel in je achterhoofd dat je afgewezen kan worden.
Het is nog nooit zo donker geweest of het werd altijd wel weer licht!

Gesloten