Sollicitatie rapport

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Skipno
Infopolitie Gast

Sollicitatie rapport

Bericht door Skipno »

Hallo,
Ik heb sinds gister mijn sollicitatie rapport binnen gekregen (ik solliciteerde naar een baan op niveau2, maar wel met een opleiding voor niveau 3).
Nu vraag ik mij af wat ze minimaal van je eisen naar aanleiding van het rapport om je door te laten gaan.
Mijn taal, lees, schrijf, spellingsvaardigheid en woordenschat was erg goed ik kreeg een (C 8) als beoordeling, lichamelijke test is positief, en bij mijn cognitieve capaciteiten profiel scoor ik voor niveau 2 (14 ptn) , voor niveau 3 (13 ptn ) en voor niveau 4 (10 ptn)
Bij mijn rapportage van bevindingen zijn er een aantal positieve bevindingen maar ook een aantal minder goede bevindingen
Bij mijn overzicht voor de effectiviteit per competentie scoor ik naar mijn idee niet heel erg goed, maar ik weet ook niet wat het korps als minimum stelt om door gelaten te worden. Weet iemand dit? Ik hoop dat ik meer duidelijkheid kan krijgen.

Mvgr. Skipno

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: Sollicitatie rapport

Bericht door Pim »

Is dat geen grafiek met per getoetst criterium een regel met hokjes?
In één van die hokjes staat een balletje dat je score aangeeft, hoe verder naar rechts hoe beter.
En de gearceerde achtergrond van de hokjes gaf dan aan wat de gewenste of noodzakelijke hokjes waren waarin het balletje moest staan bij dat criterium.

In mijn geval had ik ook niet overal de wenselijke score :nee: .
Toch insturen en jezelf mondeling zo goed mogelijk verkopen is dan een mogelijkheid.
Lang niet iedereen heeft de ideale score en omgekeerd: niet iedereen met de ideale score stuurt zijn formulier daadwerkelijk in.
Het regiokorps waar jij je formulier naartoe stuurt selecteert uit de aangeboden selectieresultaten wie ze uitnodigen.
Dus je hebt zelfs meer dan één kans (afhankelijk van de voor jou later wenselijke reistijd :lol: )
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32

Bericht door DiNozzo »

De cognitieve test is in iedergeval uitstekend. Tenminste, ik had een 14 voor niveau 3 en een 12 voor niveau 4 en dat werd enorm goed bevonden. Voor wat betreft de competenties moet je in principe minimaal het pijltje met jou niveau halen, onder niveau mag maar meestal niet meer dan 2 competenties 1 punt onder niveau. Maar daar kan ook van af geweken worden, dat is aan het korps.

Registreer je even en dan vind je op dit forum nog veel meer :)

Ik snap dat eerste zinnetje trouwens niet, solliciteren voor niveau 2 met een opleiding tot niveau 3? De opleiding van niveau 3 is toch behoorlijk anders en veel uitgebreider dan niveau 2 dus dat is geen logische stap. Als je toch voor de opleiding op niveau 3 gaat dan is het voor het korps makkelijker als jij ook voor niveau 3 gaat. Het takenpakket is daarvan heel anders.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Stef schreef:Ik snap dat eerste zinnetje trouwens niet, solliciteren voor niveau 2 met een opleiding tot niveau 3? De opleiding van niveau 3 is toch behoorlijk anders en veel uitgebreider dan niveau 2 dus dat is geen logische stap. Als je toch voor de opleiding op niveau 3 gaat dan is het voor het korps makkelijker als jij ook voor niveau 3 gaat. Het takenpakket is daarvan heel anders.
Ik denk dat er een groot tekort is bij bijvoorbeeld de Zeehavenpolitie. Veel mensen stromen door en gaan later toch niveau 3 doen.
Zou het zo kunnen zijn dat de korpsen mensen meteen niveau 3 laten doen, maar ze toch 'wegzetten' op een niveau 2 functie om die plekken gevuld te krijgen en later niet alsnog mensen (tijdelijk) te verliezen aan de opleiding als ze dan niveau 3 willen gaan doen?

Maar mijn glazen bol is al een tijdje stuk.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Gesloten