Redenen voor bepaald korps?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Leo1989
Infopolitie Gast

Redenen voor bepaald korps?

Bericht door Leo1989 »

Hoi,

Ik heb volgende week het korpsselectiegesprek. Hier kan ik de vraag verwachten, wáárom ik bij dát korps wil werken.
Ik ben hierdoor al eerder afgewezen bij een ander korps, dus vraag ik mezelf af wat een goed, aannemend punt zou kunnen zijn.

Mijn eerdere punten waren ( voor ander korps)

korps heeft een grote stad tot zijn betrekking, het in praktijk leren lijkt mij daar dan goed ( aangezien er veel kan gebeuren op redelijk klein, compact gebied)

In dit korps zijn veel evenementen, waar men ook goede praktijksituaties kan verwachten

er zijn veel verschillende nationaliteiten aanwezig.

verder dat dit korps ook nog mensen zoekt, dus dat jij ( ik ) daardoor de stap he gezet om voor dit korps te kiezen.

* heeft iemand anders nog enige opmerkingen of aanvullingen?

Alvast bedankt,

Leo

sunwave
Infopolitie Gast

Re: Redenen voor bepaald korps?

Bericht door sunwave »

Ik denk dat "omdat jullie mensen zoeken", een beetje goedkoop over komt. Probeer te omschrijven wat je echt aantrekt tot een stad ipv bijvoorbeeld een landelijk gebied. Uitgaansgebieden, drugsgebruik, verschillende nationaliteiten, evenementen. En verdiep je ook in het korps zelf, wat lijkt jou beter aan dit korps dan andere korpsen. Info hierover is terug te vinden op de site's van verschillende korpsen (via www.politie.nl). Zoek bijvoorbeeld eens het jaarplan op en lees wat een korps wil bereiken in de toekomst. Succes!

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

De mentaliteit van de bewoners van de stad zou je kunnen noemen, maar dat ligt aan de stad/het korps van je keuze.
De veelzijdigheid van het werken in een (groot)stedelijk gebied.
Diversiteit van de incidenten. Niet alleen platteland of dorp gerelateerde zaken.
De afstand tot je werk (indien die niet te groot is) die het voor jou maakt dat je met plezier naar je werkt reist, en daardoor dat niet als bezwaar kan worden na verloop van tijd.

Misschien kun je het jaarplan van het korps opvragen (misschien via internet te vinden) en je daarop oriënteren.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Leo1989
Infopolitie Gast

Bericht door Leo1989 »

Dankje wel voor de tip!!!
-- Ik heb nu ter info het gesprek met Amsterdam Amstelland. -

Flik
Inventaris
Inventaris
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 44

Bericht door Flik »

Hoi Leo,

Het werkgebied van het korps bestaat uit stedelijk en landelijk gebied. Er kunnen nogal verschillen zitten in de werkwijze tussen deze gebieden. Verdiep je hier eens in. Trekt jou alleen of vooral het werk in het stedelijk gebied? Motiveer dit dan.

Wat trekt jou aan in het te maken krijgen met verschillende nationaliteiten? Omschrijf dit.

Noem niet alleen wat punten, maar geef dus ook een reden, waarom je iets interessant vindt, of juist niet.

Succes!

Gesloten