registratie gegevens van 15 jarige

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
cakir
Infopolitie Gast

registratie gegevens van 15 jarige

Bericht door cakir »

hoi ik ben in aanmerking gekomen met politie toen ik 15 was voor een klap (mishandeling :? ) ik moest toen naar raad voor kinderbescherming of zo heb taakstraf gehad van 24 uur heb ik nu een ''strafblad'' en hoelang blijft het geregistreerd want ik doe nu bank- en verzekeringwezen en ik wil later bij een bank werken en hun kunne screene of zo( weet ook niet wat het is ) en ik ben bang dat ik voor zo zoiets doms heel me toekomst wordt .....
dankje wel alvast voor reacties

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32

Re: registratie gegevens van 15 jarige

Bericht door DiNozzo »

Voor een functie bij een bank is vaak een Verklaring omtrendt Gedrag (kortweg VOG) nodig. Deze VOG wordt door de bank aangevraagd bij de plaatselijke politie. De politie gaat dan kijken naar uw verleden.

Voor het bankwezen zal er vooral gekeken worden naar zaken als fraude en verduistering omdat dit immers relevant kan zijn. Voor de rest is een eenvoudige mishandeling dus in principe niet interessant. De bank krijgt ook geen persoonlijke details van u, enkel een JA of NEE van de politie.

Ik denk niet dat dit u gaat opbreken in een sollicitatie.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Maarten123
Toplid
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 43

Bericht door Maarten123 »

Ik weet niet wat uw leeftijd nu is, in de meeste gevallen kijken ze tot 4 jaar terug, soms 8 jaar en heel soms langer....

De VOG wordt trouwens niet aangevraagd bij de plaatselijke politie, dit moet u zelf (met een handtekening van uw werkgever) inleveren op het gemeentehuis. Dit wordt doorgestuurd naar justitie.

Ik denk ook niet dat het een probleem hoeft te zijn. Informatie over het VOG kunt u vinden door de link aan te klikken

theo
Toplid
Toplid
Roepnaam: Theo
Geslacht:
Leeftijd: 55

Bericht door theo »

Stef schreef: Deze VOG wordt door de bank aangevraagd bij de plaatselijke politie.

Stef weet je dit zeker

Stef over welke VOG hebt je het.

Over procedure Verklaring Omtrent Gedrag natuurlijke personen.(aanvragen door jezelf)

Of

Procedure Verklaring Omtrent Gedrag rechtspersonen.(vertegenwoordiger van een rechtspersoon)

Daar zit wel even verschil in wie en wat mag aanvragen.

Zie link:
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... procedure/
De auteur wil zich voorafgaandelijk verontschuldigen als bovenstaande tekst persoonlijk wordt genomen door bepaalde personen, het is geenszins zijn bedoeling.
Hij is ook niet verantwoordelijk voor eventuele taalfouten

rfo00457
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Rob
Geslacht:
Leeftijd: 48

Bericht door rfo00457 »

Dat lijkt mij sterk.

Het verschil tussen de twee bovengenoemde zaken is niet wie de aanvrager is, maar over wie de inlichtingen gevraagd worden.

Dus er wordt een verklaring gevraagd omtrent het gedrag van een natuurlijke persoon (mensen van vlees en bloed) of er wordt een verklaring gevraagd omtrent het gedrag van een rechtspersoon (bv, nv, vof, stichting, etc.)

En TS zal niet zo gauw een rechtspersoon worden, lijkt mij!
Met vriendelijke groet,
Rob

Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

De vraag van TS is of hij een strafblad heeft.
Het antwoord is ja en de registratie is 30 jaar.

Hoever men terug kijkt voor een VOG durf ik niet te zeggen.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

272zOZHF
Infopolitie Gast

Bericht door 272zOZHF »

Een VOG vraag je ZELF aan bij je gemeente.
Deze speelt de aanvraag door naar justitie en die stuurt de uitslag naar je thuisadres.
Je moet zelf beslissen of je de uitslag aan je (toekomstige) werkgever opstuurt of niet.
Doe je het niet, omdat de VOG negatief is bijv. kun je dus je gezicht redden door te zeggen dat je een andere baan hebt.
In verband met privacy zal een VOG nooit naar anderen dan de betrokken persoon gestuurd worden.

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast »

SWAT schreef:De vraag van TS is of hij een strafblad heeft.

Bij een minderjarige????????? Misschien alleen antwoorden geven als jullie echt weten hoe het zit.

Art. 7a Minderjarigen

In afwijking tot het bepaalde in art. 7 wordt een strafblad uit het strafregister verwijderd indien de rechter recht heeft gedaan overeenkomstig de artikelen 77g tot en met 77gg van het Wetboek van Strafrecht:

Na verloop van een termijn van vier jaren indien bij de veroordeling jeugddetentie of plaatsing in een inrichting voor jeugdigen is opgelegd;
In de overige gevallen na verloop van een termijn van twee jaren.

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast »

Met als kleine aanvulling dat iemand die op 17 jarige leeftijd een PIJ maatregel krijgt en dus tot zijn 23e vast zit wel gedurende 30 jaar geregistreerd staat. Wat op zich logisch is want 6 jaar PIJ aan een 17e jarige zegt wel e.a. over het gepleegde delict...
(Ik heb mij zelfs door de directeur van een JJI laten vertellen dat jeugddetentie en PIJ gewoon altijd geregistreerd blijven staan (net als op volwasssen leeftijd gepleegde delicten)alleen zal dat niet meer in een zogenaamde VOG of andere screenings worden meegenomen. Maar de rechterlijke macht zal altijd een leven lang terug kunnen kijken. Volledige verdwijning uit de boeken bestaat dus niet. Wel een termijn waarbinnen men nog rekening mag houden met eerder gepleegde delicten zoals dus 30 jaar of vier jaar voor jeugddetentie etc.)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Ik kan je vertellen dat iemand mij ooit op mijn 23e ofzo probeerde te laten opdraaien voor zijn eigen rijgedrag.
Het was een bestuurder van een opgevoerde brommer. Ik schatte zijn snelheid op 70 km/u. want hij liep met groot gemak uit op mij terwijl ik in een auto reed (in lichte regen). Tot mijn verbazing zag ik hem weer van achteren naderen in mijn spiegels, en tussen de file, die voor het rode verkeerslicht stond, door laveren.

Affijn, t.h.v. de auto achter mij klapt hij op het wegdek. Hij gleed rechts van mijn auto (met zeer opzichtige bedrijfsbelettering) voorbij en kwam naast mijn stilstaande auto tot stilstand. Dus stapte ik samen met mijn collega uit om eventueel hulp te bieden. Meteen stond hij op en schold ons helemaal stijf.
Omdat het verkeerslicht inmiddels groen brandde, van enig letsel geen sprake (b)leek gelet op zijn houding en gedrag, achter mijn auto stond nog een hele rij andere auto's stond, riep ik mijn collega en stapte weer in en reed weg.
Circa 10 minuten later reed ik op de terugweg weer door die straat en zag dat hij weg was.

Een paar dagen later moest ik mij melden op het politiebureau voor het plegen van 'verlaten plaats ongeval'. (Ik was getraceerd via de bedrijfsbelettering)
Ik heb uitgelegd dat van een aanrijding geen sprake was geweest en dat ik (teon) vond dat ik geen partij was.
Ook heb ik uitgelegd dat ik stilstond en dat ik hem eerder al ontzettend hard en onverantwoord heb zien rijden.
Mij werd uitgelegd dat er geen contact tussen de partijen noodzakelijk was om toch schuld te kunnen hebben etc.

De bromfietsbestuurder claimde ook schade aan brommer en kleding, en dat laatste had ik zeker niet waargenomen.
Ik vroeg of zijn brommer op de rollenbank mocht en waaruit die schade aan zijn kleding dan bestond.
Datlaatste wist die agent niet want de brommerbestuurder was 's avonds (een paar uur later dus) met zijn moeder (in een auto) gekomen om zijn beklag te doen.
Hierop stelde ik dat hij dus ook de plaats van het ongeval had verlaten en dat er helemaal geen politie ter plaatse was geweest.
Er is tijdens mijn verblijf in het bureau géén PV opgemaakt of een verklaring getekend en toen ik bij het einde van het gesprek vroeg
wat er nu verder ging gebeuren zei men: je hoort hier waarschijnlijk nooit meer iets van.
En dat klopte... nooit meer iets van gehoord. Totdat...

...ik 39 jaar was, zo'n 15 jaar later, en ik solliciteerde bij de politie.
Tijdens het huisbezoek (dus in de laatste fase van de procedure) kwam dit verhaal ter sprake.
Er werd verteld dat ik een 'schriftelijke waarschuwing' zou hebben gekregen.
Ik snapte niet waar die man naartoe wilde met zijn verhaal over een schriftelijke waarschuwing.
Ik vroeg van wie dan wel...het bleek (naar ik meen) van een OvJ.
Die man vertelde over een aanrijding waarbij ik zou zijn doorgereden.
Ik was het voorval allang vergeten.

Nou, ik heb er in die 15 jaar nooit meer iets van vernomen, maar het werd dus wel 15 jaar later opgelepeld.
Mijn conclusie: het staat er wel, maar formeel mogen ze er niets mee...digitale bestanden zijn geduldig.

P.S.
Behalve dit vooval had ik alleen een paar lichte snelheidsovertredingen en verder geen bemoeienis met politie gehad dus
ben ik desondanks aangenomen :D Derhalve heb geen behoefte gezien dit uit te zoeken.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Gast schreef:
SWAT schreef:De vraag van TS is of hij een strafblad heeft.

Bij een minderjarige????????? Misschien alleen antwoorden geven als jullie echt weten hoe het zit.

Art. 7a Minderjarigen

In afwijking tot het bepaalde in art. 7 wordt een strafblad uit het strafregister verwijderd indien de rechter recht heeft gedaan overeenkomstig de artikelen 77g tot en met 77gg van het Wetboek van Strafrecht:

Na verloop van een termijn van vier jaren indien bij de veroordeling jeugddetentie of plaatsing in een inrichting voor jeugdigen is opgelegd;
In de overige gevallen na verloop van een termijn van twee jaren.
TS heeft kennelijk een OM taakstraf gekregen en is artikel 7a niet van toepassing.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

Gesloten