buiten gebruikstelling auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
annita
Infopolitie Gast

buiten gebruikstelling auto

Bericht door annita » 03 jun 2008, 15:56

goeden middag
ik had een vraag mijn auto is buiten gebruik gesteld en ik weet dat ik twee boetes moet betalen en het bedrag is mij ook bekend. maar voordat ik die auto weer kan ophalen moet ik ook wegsleep en stallings kosten betalen en ik wil graag weten hoe ik erachter kom hoeveel dat is ik ben al langs een politieburo geweest maar die konden mij dat niet vertellen
alvast bedankt

foreverblue
Stamgast
Stamgast
Agent
Twitter: RA_Hendriks
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: buiten gebruikstelling auto

Bericht door foreverblue » 03 jun 2008, 16:04

Beste gast,

het is correct dat u die kosten moet betalen.
Het is vreemd en niet erg klantvriendelijk dat de collega's op het betreffende politiebureau u niet juist hebben doorverwezen. Als ik u was zou ik 0900-8844 bellen en vragen of iemand van het wijkteam contact met u wil opnemen hierover. Deze collega zal u dan de procedure uitleggen.

Succes.

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door mashi » 03 jun 2008, 16:32

Geen collega van een wijkbureau, maar de afdeling die gaat over het innen van de boetes, in haaglanden b.v. de Betex.

Mashi

foreverblue
Stamgast
Stamgast
Agent
Twitter: RA_Hendriks
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door foreverblue » 03 jun 2008, 16:51

Van een burger kun je niet verwachten dat hij weet bij welke afdeling hij moet zijn. Van een collega, dus ook van een wijkmedewerker, mag dat wel worden verwacht.

Maar als het goed is weet de 0900-8844 centralist(e) dit ook. Aan hem/haar kunt u de vraag dus ook voorleggen.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door Botje » 03 jun 2008, 16:58

Hoe hoog de sleep- en stallingskosten zijn is bij de politie niet bekend. Deze informatie kunt u inwinnen bij de sleper. Nadat de boete betaald is kunt u bij de sleper de sleep- en stallingskosten betalen en krijgt u de auto mee.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

annita
Infopolitie Gast

Bericht door annita » 03 jun 2008, 21:02

Allen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag
Ik weet nu voldoende en zal het nr dat jullie mij hebben gegeven bellen

Met vriendelijke groeten
annita

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door mashi » 03 jun 2008, 23:24

foreverblue schreef:Van een burger kun je niet verwachten dat hij weet bij welke afdeling hij moet zijn. Van een collega, dus ook van een wijkmedewerker, mag dat wel worden verwacht.

Maar als het goed is weet de 0900-8844 centralist(e) dit ook. Aan hem/haar kunt u de vraag dus ook voorleggen.
Daarom zet ik er ook bij dat men kontakt op moet nemen met de afdeling die gaat over het innen van geldboetes en ook dan kan de centralist doorverbinden of een juist telnr geven. Anders wordt men weer eens via de centralist naar een wijkbureau doorverbonden en vervolgens weer terug naar de centralist om te vragen naar de afdeling die gaat over het innen van boetes. Niet iedere collega kent nml alle afdelingen telefonisch uit zijn hoofd, en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen. Dus meteen naar de juiste afd. vragen is de juiste en kortste weg!

Verder is het in de regel zo dat men een bewijsje meekrijgt van de mulder buitengebruikstelling alwaar de procedure in het kort op staat.

Mashi.

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door mashi » 03 jun 2008, 23:26

Botje schreef:Hoe hoog de sleep- en stallingskosten zijn is bij de politie niet bekend. Deze informatie kunt u inwinnen bij de sleper. Nadat de boete betaald is kunt u bij de sleper de sleep- en stallingskosten betalen en krijgt u de auto mee.
ligt geheel aan het korps. In Haaglanden slepen wij middels de eigen sleepdienst en slaan wij zelf op, dus daar weet "men" de kosten wel.

gr, Mashi.

annita
Infopolitie Gast

Bericht door annita » 04 jun 2008, 00:00

mashi schreef:
Botje schreef:Hoe hoog de sleep- en stallingskosten zijn is bij de politie niet bekend. Deze informatie kunt u inwinnen bij de sleper. Nadat de boete betaald is kunt u bij de sleper de sleep- en stallingskosten betalen en krijgt u de auto mee.
ligt geheel aan het korps. In Haaglanden slepen wij middels de eigen sleepdienst en slaan wij zelf op, dus daar weet "men" de kosten wel.

gr, Mashi.

Hallo mashi,

mijn auto is door politie haaglanden buitengebruik gesteld.En ik ben in denhaag aangehouden en daar is het dus ook weggesleept en opgeslagen.Ik woon ook in denhaag.Ben dus toen op de hoefkade geweest om te vragen maar daar wisten ze niet hoeveel het totale bedrag was dat ik moest betalen voordat ik die auto weer kan ophalen, want u zegt dus dat in haaglanden ze een eigen sleepdienst hebben.wat kan ik dan het beste doen.
Naar wie of welke afdeling moet ik vragen om erachter te komen?

Met vriendelijke groeten
annita

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 04 jun 2008, 01:09

0900-8844 bellen en de zaak uitleggen. Waarschijnlijk wordt u dan doorverbonden met de afdeling die u meer kan vertellen.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

annita
Infopolitie Gast

Bericht door annita » 04 jun 2008, 11:23

nou er is gebeld en die vrouw zegt dat ze dat niet door mag geven aan de telefoon
maar als ik naar een politie buro gaat kunnen ze me ook niks vertellen heel raar en ze deed ook niet echt aardig aan de telefoon. haar antwoordt was dan ook :toen kon ze het ook niet betalen waarom nu dan wel dit is toch te gek voor woorden bedoel hoe kan zij nou weten of ik het nu wel of niet kan betalen ik bedoel van ik wil er toch niet voor niks achter komen hoeveel ik moet betalen ik vind dit echt geen stijl en niet kunnen.Ik weet dat het me eigen schuld is dat het is gebeurd maar wil ik er iets aan doen wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd

mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door mashi » 04 jun 2008, 16:20

U kan even bellen met 0900-8844 en vragen naar de afdeling BETEX dat zijn degene die dit soort aangelegenheden regelen en van de hoed en de rand weten.

Een tweede mogelijkheid is even langs het hoofdbureau van politie Haaglanden te gaan, deze is gevestigd aan de burgemeester patijnlaan in Den Haag. Neem voldoende geld mee, kan u meteen betalen :wink: Wees niet bang dat u wordt aangehouden omdat reeds een dwangmaatregel is toegepast nml de buitengebruikstelling en zolang die loopt kan men u voor die signalering NOOIT gijzelen, of u moet natuurlijk meer zaken hebben open staan.

succes, Mashi.

Gesloten