Switchen van job

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
werken bij
Infopolitie Gast

Switchen van job

Bericht door werken bij » 21 sep 2006, 23:19

Hoi
Werken bij de politie is net iets voor mij. Maar er is echter een probleem. Na info te hebben aangevraagd via de werving site liep ik tegen dit probleem aan.

GELD!!!!!!

Ik heb een afgeronde hbo opleiding ( bedrijfseconomie)aangevuld met tal van HBO+ cursussen op financieel gebied. Ik denk met deze achtergrond en werkervaring van meerwaarde te kunnen zijn voor de politie. Als ik bij de politie wil gaan werken kan ik dan ook een verkort opleidingstraject volgen. HMM ok denk je dan verkort ok dat doe ik. DAN HET PROBLEEM!!!. JE krijgt dan 1200 euro bruto per maand..

1200 euro is misschien leuk voor iemand van 18 jaar. Maar als je 32 bent en gewent bent 3000 euro te verdienen met auto van de zaak en 200 euro per maand onkostenvergoeding. Ja dan heb je een probleem.

Waarom is er geen regeling voor mensen zoals ik? Ik wil best geld inleveren maar het moet wel mogelijk zijn om te kunnen leven!!!

Mijn vraag: Waarom is er geen redelijke vergoeding voor mensen die vanuit een ander beroep naar de politie komen. ??????

Men luid de noodklok bij de politie in Amsterdam, te weinig capabel personeel. Hmm men zou het mensen zoals ik eerst eens mogelijk moeten maken te gaan werken bij de politie, alvorens de noodklok te luiden!!!!

etienne
Infopolitie Gast

Re: Switchen van job

Bericht door etienne » 21 sep 2006, 23:30

werken bij schreef:Ik denk met deze achtergrond en werkervaring van meerwaarde te kunnen zijn voor de politie.
Waarom is er geen regeling voor mensen zoals ik?
Sorry hoor, maar zo bijzonder ben je vast niet. Waarom voor jou een bijzondere regeling en voor anderen niet??? Denk je dat je de enige bent?

Met zo'n houding vraag ik me wel af of de politie wel iets voor jou is...

Helen
Toplid
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Helen » 21 sep 2006, 23:38

Ik kom uit dezelfde positie als jij en weet ook dat de politie net is wat ik wil. En daar hangen dan ook consequenties aan vast, waaronder inleveren van salaris. En ook ik heb een hypotheek te betalen. Maar als het echt is wat je wil, zorg je dat je een vangnet hebt om dat op te vangen, lijkt me. Althans, zo heb ik het wel geregeld mocht ik aangenomen worden.

Chrisje
Infopolitie Gast

Bericht door Chrisje » 22 sep 2006, 06:40

werken bij schreef:Hoi
Werken bij de politie is net iets voor mij. Maar er is echter een probleem. Na info te hebben aangevraagd via de werving site liep ik tegen dit probleem aan.

GELD!!!!!!

Ik heb een afgeronde hbo opleiding ( bedrijfseconomie)aangevuld met tal van HBO+ cursussen op financieel gebied. Ik denk met deze achtergrond en werkervaring van meerwaarde te kunnen zijn voor de politie. Als ik bij de politie wil gaan werken kan ik dan ook een verkort opleidingstraject volgen. HMM ok denk je dan verkort ok dat doe ik. DAN HET PROBLEEM!!!. JE krijgt dan 1200 euro bruto per maand..

1200 euro is misschien leuk voor iemand van 18 jaar. Maar als je 32 bent en gewent bent 3000 euro te verdienen met auto van de zaak en 200 euro per maand onkostenvergoeding. Ja dan heb je een probleem.

Waarom is er geen regeling voor mensen zoals ik? Ik wil best geld inleveren maar het moet wel mogelijk zijn om te kunnen leven!!!

Mijn vraag: Waarom is er geen redelijke vergoeding voor mensen die vanuit een ander beroep naar de politie komen. ??????

Men luid de noodklok bij de politie in Amsterdam, te weinig capabel personeel. Hmm men zou het mensen zoals ik eerst eens mogelijk moeten maken te gaan werken bij de politie, alvorens de noodklok te luiden!!!!

Waarom blijft u niet lekker daar waar u nu werkt ?
of zijn ze uw Hoogmoedige gedrag beu geworden
Zo'n agent kan de burger missen als kiespijn

Een politie agent word je met GOEDE innerlijke kwaliteiten en daarbij is je hart en je inleving van zwakkeren een MUST

Helaas ben ik ook geen agente , maar daarvoor in de plaats komen er wel agenten bij die WEL kwaliteiten hebben
En t laatste waar een agent naar vraagt is, wa verdien ik als politie ?

Ik zou zeggen. Leer eerst eens kruipen voor je wil gaan rennen want met uw instelling zijn wij als burgers NIET gelukkig

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door rich » 22 sep 2006, 08:03

Ondanks het feit dat TS het mi op niet zo'n prettige manier brengt, zit er wel een kern van waarheid in. Het bedrag wat hij noemt, is een salaris dat je bij de politie wel op je buik kunt schrijven maar als de politie wil upgraden dan moet daar wat tegenover staan.

Je kan het echter niet maken om de een vele malen meer te betalen dan de ander dus daar kan ik geen passende oplossing voor noemen maar het is een illusie dat de HBO'ers staan te dringen voor een opleidingsplaats.

De ontwikkeling die je bij de recherche ziet is allemaal leuk maar ik denk dat dit ook weer een probleem voor de toekomst op gaat leveren want mensen die op relatief jonge leeftijd instromen op een hoge schaal zullen in de toekomst ook verzadigd raken en hun heil elders gaan zoeken want het zit nu eenmaal in de mens dat ze verder willen ontwikkelen. In deze laat ik het stukje acceptatie op de werkvloer maar even achterwege want dat is een andere discussie.

Aan TS wil ik echter wel even meegeven dat een HBO opleiding en ervaring in een baan die daarbij past, geen garantie is voor het feit dat je een goede agent kan worden of dat je uberhaubt door de selectie komt.
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Julio » 22 sep 2006, 09:40

Gelukkig moet je bij de politie meer eigenschappen bezitten dan een slim koppie...

Maar er bestaat dus geen speciale regeling voor mensen die al enige jaren werkervaring hebben en veel verdienen.

Het beste wat u kunt doen is aanmelden en dan op de informatiebijeenkomst vragen wat de mogelijkheden zijn.
Bij sommige korpsen kun je nog wel eens onderhandelen over het salaris, maar dat zal altijd nog minder zijn dan dat u nu verdient.

Er zijn ook korpsen die dit dus pertinent niet doen zoals Gelderland-Midden.

Veel succes bij uw keuzen!
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

OokKaal
Infopolitie Gast

Bericht door OokKaal » 22 sep 2006, 09:44

Het bedrag wat je nu verdient kun je ook bij de politie verdienen met je opleiding.

Ik zit in dezelfde positie. Ik kon me niet voorstellen dat de politie daar niet flexibel mee omgaat. De politie zoekt nl hoger opgeleide mensen om het korps te versterken. Maar mensen die al enkele jaren werken en een huis hebben kunnen met dit salaris nooit hun hypotheek betalen.

Daarom ben ik naar een van de voorlichtingsdagen gegaan. Daar vertelden ze dat het salaris waarmee je begint afhangt van het salaris dat je nodig hebt om te kunnen leven. D.w.z. dat ze gaan kijken wat je nu verdient en hoe hoog je hypotheek is. Als dit aan de hoge kant zit zul je een beginsalaris hebben van circa 2950 euro p/m. Ben je een schoolverlater en woon je nog bij je ouders, dan zullen ze je het minimum bieden, nl 1950 euro p/m. Dit salaris krijg je uiteraard pas als je echt gaat werken. Tijdens je opleiding zul je minder verdienen. Daar zul je zelf een oplossing voor moeten bedenken. Ik zie het als een investering die ik zelf moet doen.

Mijn tip, ga eens naar een van de voorlichtingsdagen. Daar vertellen ze je precies hoe het in elkaar zit.

Groetjes

appiehappie
Lid
Lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door appiehappie » 22 sep 2006, 09:57

Nou Ookkaal, dat is voor het eerst dat ik dat hoor!

In Rotterdam is zoiets echt niet mogelijk.

Het valt me op hoevaak topics worden geopend over het salaris. Mensen verbazen zich over de salariering in verhouding tot het zware werk.

Gek eigenlijk, want bij de overheid kun je enorm goed je zakken vullen met verhoudingsgewijs veel minder werk als bij de politie. Bijv. bij defensie op kantoor achter de computer.

Vreemd dat de overheid dan de zorg en de politie laat aanmodderen.

OokKaal
Infopolitie Gast

Bericht door OokKaal » 22 sep 2006, 11:08

Als het goed is is dat ook in Rotterdam mogelijk. Ik heb het dan wel over de nieuwe opleiding tot master of criminal investigation. Deze opleiding is landelijk. Na de opleiding werk je bij een korps, zoals bijvoorbeeld in Rotterdam.

Om de opleiding te volgen heb je wel HBO/WO nodig.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 22 sep 2006, 12:32

werken bij schreef:Hoi

GELD!!!!!!

Ik wordt gewoon misselijk van jouw attitude. "Mensen zoals ik" Wie denk je wel niet dat je bent?! Blegh. :x

Een verkort opleidingstraject is slecht in bepaalde gevallen mogelijk. Als je van de Marechaussee afkomstig bent bijvoorbeeld. Heb je bijvoorbeeld jaren bij bureau Jeugdzorg of de kinderbescherming gewerkt,dan kan ik me voorstellen dat je vrijstelling krijgt voor de kernopgave jeugdzorg.

Onderhandelenover salaris is overigens bij veel korpsen mogelijk.

Kun je me iets uitleggen? Waarom is iemand die goed is met cijfertjes van meerwaarde bij de politie? In jouw geval denk ik dat je bijles moet gaan krijgen in Sociale Vaardigheden en veel reflectieverslagen moet gaan schrijven.

Kirs
Toplid
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door Kirs » 22 sep 2006, 13:55

Mensen volgens mij is de TS nu voldoende duidelijk gemaakt dat de manier waarop hij zijn topic start niet helemaal gewaardeerd wordt.

Steeds meer korpsen willen hoger opgeleiden binnen halen, bijv. via zij-instroom. Steeds meer korpsen gaan ook flexibeler om met de salarisonderhandelingen.

Hou de eerder genoemde wervingsite in de gaten voor info-bijeenkomsten. Ga vooral ook bij verschillende korpsen op de info-bijeenkomsten langs, zeker omdat de korpsen dus verschillend omgaan bij de werving & selectiev an hoger opgeleiden.
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken

Blowfish
Infopolitie Gast

Bericht door Blowfish » 22 sep 2006, 14:11

werken bij schreef:Maar als je 32 bent en gewent bent 3000 euro te verdienen met auto van de zaak en 200 euro per maand onkostenvergoeding. Ja dan heb je een probleem.
Euhhh.... ik heb inderdaad alleen geen auto :oops:

cyclops8
Infopolitie Gast

Bericht door cyclops8 » 22 sep 2006, 16:48

Beste topicstarter,

Jij noemt in jouw verhaal ook het tekort aan capabel personeel bij de regio Amsterdam. En vind dat men eerst voor jou maar eens mogelijk gemaakt moet worden om bij de politie te werken.
Het is voor jou zeer zeker mogelijk om bij de politie te werken, alleen ga je dan wel het zelfde verdienen als een politieagent.
Ik ben het helemaal met je eens dat de politie onderbetaald wordt, maar dat geldt nu ook voor alle tienduizenden politieagenten en dus niet alleen voor jou!

mischien klopt het wel wat je zegt en ben je zeer geschikt voor de politie, dat wil echter nog steeds niet zeggen dat jij dan maar meteen meer moet gaan verdienen dan een ervaren collega met 10 jaar straatervaring.
Als geld jouw belangrijkste motief is, moet je gewoon niet bij de politie zijn.
Als je wilt dat iedereen bij de politie het dubbele gaat verdienen, dan moet je dit bij de politiek neerleggen....

Wanneer je nog steeds bij de politie wilt komen werken zul je (in de huidige situatie) eerst gewoon de basisopleiding tot agent moeten volgen en mogelijk kun je daarna (na 5 jaar straatervaring) solliciteren bij een afdeling zoals de financiele recherche, waar jou opleidingen zeer zeker van pas kunnen komen.

Als laatste moet ik toch even kwijt dat wanneer je toch gaat solliciteren, je mischien wat aandacht mag besteden aan de volgende punten:
- tactisch uitdrukkingsvermogen
- inlevingsvermogen
- inzicht in eigen kunnen
- motivatie

(P.S. een 30 jarige hoofdagent kan van zijn salaris ook in leven blijven met een bescheiden koopwoning en elk jaar lekker op vakantie. Het is maar net waar je je op insteld)

Sjojs
Infopolitie Gast

Bericht door Sjojs » 23 sep 2006, 09:19

Beste Topicstarter,

Kan me op zich wel wat voorstellen bij jouw vraag. Ik volg zelf sinds 2,5 jaar de opleiding en zit wat hoger ingeschaald dan mijn klasgenoten omdat ik al bij de politie werkte. Ik had me toch ook wel even achter mijn oren gekrabt als ik zoveel in salaris achteruit was gegaan en bijvoorbeeld weer op kamers of bij moeders thuis had moeten gaan wonen.

Ik vraag me wel af wat voor functie je zou willen gaan bekleden binnen de politie? Je verondersteld namelijk dat er behoefte is aan mensen met jouw opleidingsachtergrond. Je zou dan kunnen overwegen eens te kijken of er geen passende 'burger'functie voor je is bij de politie. Dan hoef je niet naar de opleiding, ga je minder in salaris achteruit en werk je ook bij de politie. Economie lijkt me niet direct van heel grote meerwaarde voor het uitvoerende politiewerk. En het zogenaamde HBO werk- en denkniveau wordt m.i. zwaar overschat (heb zelf ook een HBOopleiding afgerond en werkervaring op dat niveau, dus weet wel enigszins waar ik het over heb). Veel HBO-ers hebben vooral geleerd in 10 zinnen te zeggen wat met 3 woorden had gekund.

Gesloten