CD kenteken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Walter
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Botje schreef:De wegen van het CJIB zijn ondoorgrondelijk want ook als er geen tenaamstelling uitrolt komen acceptgiro's wel binnen bij de eigenaar van de auto hoor.
I know
en de rest wat er gebeurt ook...:P
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14386
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Even een (wat late) reactie, maar ik denk dat we even goed onderscheid moeten maken tussen de persoon, de overtreding en het voertuig...

De persoon is onschendbaar en mag inderdaad niet aangehouden of uberhaupt vervolgd worden, maar dat geldt niet voor z'n voertuig...

Tref je een diplomaat 'dronken' aan, dan sleur je die uit z'n auto, zet de man op de stoep en breng je de auto over naar het buro waar de eigenaar hem weer op mag halen als 'ie nuchter is...

Je kan de persoon niet vervolgen, maar je mag wel degelijk beletten dat hij een misdrijf pleegt en in het kader van 'zaakwaarneming' neem je meteen de auto ff mee...

Niks mis mee... Overigens is dit ook de werkwijze die Binnenlandse Zaken adviseert. :wink:

Verder kan je een pv opmaken en het melden bij het Ministerie die eventueel de diplomaat 'uit kunnen zetten', maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of zoiets weleens gebeurt...

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 3296
Lid sinds: 08 jun 2005, 21:26
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik denk toch dat u een gegronde klacht heeft als u de auto van de beste man onder u neemt, dit kan m.i. nooit vallen onder het kopje zaakwaarneming.

Pv opmaken terzake art 8 moet u mij toch even uitleggen.

mashi
Gebruikersavatar
The Scorpion
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4279
Lid sinds: 11 jul 2005, 20:39
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 42
Contact:

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Koen, er zit nu iemand in Zuid-Amerika nog steeds te :censored: op ploeg 2 van Bureau Hoefkade. 'Uitzetten' gebeurt wel.
Wie rent, bekent!
Gebruikersavatar
BenL
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BenL »

Ik kan mij nog herinneren dat er in de jaren '80 diplomaten uit een Afrikaans land die veel ongevallen veroorzaakten uitgezet werden.
Bovendien maakten ze zich veelvuldig schuldig aan snelheidsovertredingen zowel binnen als buiten de bebouwde kom.
Ik woonde toen nog in Den Haag.
Gebruikersavatar
koopman
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door koopman »

Ach in mijn oude beroep als kraanwagenchauffeur heb ik (en mijn collega) tot tweemaal toe de auto van de burgermeesterweggesleept, en driemaal een CD voertuig waar niemand bij aanwezig was.
Dat heeft wel geresulteerd dat de bestuurders en beveiliging in de voertuigen met het AA kentekens bleven zitten, van het koninklijk bezoek van de prinsen en van hare majesteit bij een uitvoering van een filmbezoek.

Jammer van die biertjes, je had dit eerder moeten aanbieden.
Blurp :oops:
appiehappie
Lid
Lid
Berichten: 143
Lid sinds: 20 sep 2004, 18:29
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door appiehappie »

trust I seek and I find in you
every day for us something new
open legs for a different view
and nothing else matters
:lol:


Kortom, diplomatieke klanten kunnen dus wel degelijk aangepakt worden, alleen je moet er wel even werk van maken.

Lijkt me af en toe best een uitdaging om het, zich onaantastbaar voelend, personeel terug te pakken.

Al zal het toch wel meevallen in de praktijk?
Gebruikersavatar
Walter
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

je snapt em niet appie: de dienstvoorschriften verbieden het bijna in zijn geheel. En wie gaat nou zijn eigen graf graven?
appiehappie
Lid
Lid
Berichten: 143
Lid sinds: 20 sep 2004, 18:29
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Ik begrijp goed dat je zeker niet je eigen graf gaat graven.

Toch wel frustrerend dan, denk ik.

Ik bedoelde meer het punt van het afpakken van het voertuig e.d.

Wat mij betreft is iedereen gelijk qua status, alleen zo werkt het helaas niet in de praktijk.

Ach ja, het is gelukkig geen hoofdzaak in de praktijk.(Neem ik aan)
Gebruikersavatar
Walter
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Het zal zeer zeker frustrerend zijn voor de mannen en vrouwen in Haaglanden. Want daar gebeurt natuurlijk het meeste met dit soort figuren.

Maar - even serieus - ik meen ook laatst gelezen te hebben dat er zelfs een bejegeningsprotocol is uitgevaardigd. Dat is pas triest. Wat is een CD-er (niet te verwarren met Hans Janmaat :D) meer dan een appiehappie?
appiehappie
Lid
Lid
Berichten: 143
Lid sinds: 20 sep 2004, 18:29
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Een bejegeningsprotocol???? :shock:

Het moet toch niet gekker worden!!
Goedendag, weledele gast van ons nederige landje. Zou ik, als de wethandhaver, in het, door u bewoonde, u zeer welkomend, zijnde Nederland, erop mogen wijzen dat u, geheel buiten uw schuld om, een minimale snelheidsovertreding begaan heeft van 100km p/u?

U begrijpt dat wij deze, te verwaarloze, snelheidsovertreding door onze, in uw dienst staande vingers zien?

Wij bieden u onze welgemeende excuses voor de persoon die uw voorruit bevuilde met haar bloed.

Wanneer zij ontwaakt uit haar toestand, zullen wij haar zeker verbaliseren hiervoor.

Dank u dat u ons even te woord heeft gestaan.
Zoiets?
Gebruikersavatar
The Scorpion
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4279
Lid sinds: 11 jul 2005, 20:39
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 42
Contact:

Ongelezen bericht door The Scorpion »

De cd-man met de juiste diplomatieke status....die status is dus precies het verschil met mensen zoals Appiehappie (of ieder ander willekeurig persoon hier).


en nu we het toch over appiehappie hebben : errug scherp :thumleft:
Wie rent, bekent!
Gebruikersavatar
Walter
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

appiehappie schreef:Een bejegeningsprotocol???? :shock:

Het moet toch niet gekker worden!!
klopt toch Wim?
Gebruikersavatar
The Scorpion
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4279
Lid sinds: 11 jul 2005, 20:39
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 42
Contact:

Ongelezen bericht door The Scorpion »

eehh jawel, alleen geldt dat jegens alles en iedereen. maar er is inderdaad ook een protocol om met dit soort incidenten om te gaan, uiteraard.
Wie rent, bekent!
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Ongelezen bericht door DiNozzo »

mwb schreef:
Stef schreef:De eerst die er in slaagt onder een AA auto een geel briefje te wurmen krijgt van mij 5 kratjes bier :lol:
Wel bewijs natuurlijk hè ;)
Bwa, op een stilstaande auto, kunst.

Een AA-kenteken gewoon laten stoppen en de bestuurder opschrijven, telt dat ook (ik maak vast plaats in mijn koelkast)?
Die stilstaande auto's blijven ook goed beveiligt hè, en meestal op afgeschermt terrein ;)
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten