Speekseltest

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Abstraks
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Ab
Geslacht:
Leeftijd: 46

Speekseltest

Ongelezen bericht door Abstraks »

Ik stomd laatst geparkeerd in Eersel met mijn sprinter bus en omdat er nog 2 andere auto's stonden (1 aan de andere kant van de weg en 1 auto voor mij met spaans kenteken) vond de politie dat een verdachte situatie en besloot om ons te controleren. Lang verhaal kort maken. ik ben toen gearresteerd voor: het in bezit hebben en vervoer van harddrugs. (die agent had namelijk een leeg zakje gevonden waar ooit een x amphetamina in gezeten had en ook nog wat zat er op een dvd hoesje gesmeerd. hier ben ik dus voor aangehouden. Zit in afwachting om verhoord te worden komt er weer politie m'n cel binnen en krijg ik ineens een speekseltest en die was positief toen wilde ze bloed hebben en dat heb ik geweigerd omdat ik ik tenslotten toen ze me staande hielden niet aan het rijden was. De hoeveelheid harddrugs die ze gevonden hebben was misschien een half grammetje maar zeker niet de 6 gram die ze beweren die in dat lege zakje gezeten zou hebben. Mijn vraag is dan ook: Ik zit in mijn cel voor het bovenstaande, het in bezit hebben en het vervoeren van harddrugs (al hebben ze dat vervoeren van harddrugs niet hard kunnen maken, omdat ie verder niks gevonden heeft in m'n bus) mogen ze bloedafname vorderen zonder dat ze het tijdens de arrestatie meegedeeld hebben dat ze me ook verdenken op rijden onder invloed (ze zien me dus als aanstalten maker). mijn bus wil ik om laten keuren voor camper en keukenblokje, 2 banken en tafel waren ten tijden er al ingeschroeft en alles wat ze gevonden hadden hebben ze achterin gevonden.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: Speekseltest

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Voor een verdenking van 'rijden onder invloed' is, volgens vaste jurisprudentie, niet vereist dat men u daadwerkelijk ziet rijden..

Echter aangezien het eea kennelijk nog onder de rechter is zult u hier geen uitgebreider antwoord krijgen. De OvJ cq de rechter gaat er wat van vinden en in dat oordeel zult u zich moeten schikken..

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 35

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik lees 'aanstalten maker', hoe kom je erbij dat ze je zo zien?

Het is nogal specifiek namelijk, en klopt niet met de rest van je verhaal over de bloedtest.

Verder valt er geen zinnig woord over te zeggen omdat we er niet bij zijn geweest.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik vind het wel knap dat u kunt internetten terwijl u volgens eigen zeggen nog vast zit.
Bij uw aanhouding moet u vertelt worden, waarvoor u aangehouden bent. Daarbij behoeft niet elk mogelijke artikel benoemd te worden.
Daarnaast is het mogelijk dat tijdens het onderzoek ook verdenking kan ontstaan voor andere strafbare feiten. Het onderzoek hoeft dus niet beperkt te blijven tot de feiten waarvoor u aangehouden bent. Mogelijk bleek aan het bureau dat in het bewuste zakje inderdaad harddrugs hebben gezeten en ontstond toen het vermoeden van rijden onder invloed van drugs. Ook bestaat de mogelijkheid dat men u kort voor de controle en aanhouding heeft zien rijden.
Weigeren bloedproef betekent invordering van uw rijbewijs wat u pas na de zitting terug gaat krijgen als het al niet ongeldig verklaart gaat worden door het CBR.
Hoe alles precies is verlopen kunt u in het proces-verbaal lezen zodra dit klaar is en bij de officier van justitie ligt.
Ik geen idee wat u probeert te stellen met de mededeling dat u uw busje aan het ombouwen bent tot camper.
Stay safe out there.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Ongelezen bericht door Pim »

Dat hij daarmee (ook) de grenzen van de regels op gaat zoeken waarschijnlijk om in lager tarief van de motorrijtuigenbelasting te vallen 8)

Hoe kan er in een leeg zakje een halve gram poeder zitten? Dat is eigenlijk best veel. En daardoor is het zakje niet leeg.

Ik denk dat TS een loopje neemt met de feiten en zo zijn eigen waarheid heeft over feiten en gang van zaken.

En voor TS:
Als de politie in een PV opschrijft dat het 6 gram waren, dan is dat ook zo. Er wordt niet geschat maar er wordt gewogen. Ook stopt de politie niet ineens 5,5 gram uit en bureaulaatje in jouw zakje.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Abstraks
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:

inderdaad mijn rijbewijs is ingevorderd, ik neem aan dat je daar oo z'n minst toch wel een schriftelijke kennisgeving van krijgt bij het verlaten van het politiebureau of zijn mijn verwachtingen te hoog?? wordt ik een week later staande gehouden vraagt de agent mijn rijbewijs dus die geef ik netjes daar was hij verbaast over want volgens politiebureau Eindhoven zou die daar ingevorderd zijn en ook daar op het bureau liggen zijn volgende vraag was waarom ik met ingevorderd rijbewijs rij?? die beste man heeft mij een paar dagen later netjes een bewijs van invordering toe gestuurd met de kruisjes bij: dat mijn rijbewijs naar ovj bij het CVOM in Utrecht gestuurd wordt. vreemd genoeg als ik ze bel hebben ze geen pv of rijbewijs van mij toegestuurd

Abstraks
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:

Hoe ik erbij kom dat ze me als aanstaltenmaker zien komt omdat de politie mij dat verteld heeft toen ik ze 23 juli jl aan de telefoon met ze gesproken had. M'n bus stond al zeker een half uur op die parkeerplaats omdat ik bij wat kennissen in de auto meegereden had en ze me net weer terug bij m'n bus gebracht hadden en omdat ik moe was wilde gaan slapen daarzo achter in m'n bus. ik ben verder zvwovp en mijn bus is mijn huis tot voor kort woonde ik in kraakpanden en vind wonen in m'n eigen bus een beter alternatief

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door SWAT »

Als er sprake is van een combinatie van een verkeersmisdrijf (rijden onder invloed) en een ander misdrijf (bezit harddrugs) wordt de zaak niet door het cvom afgehandeld maar het arrondissementsparket van de regio waar de feiten hebben plaatsgevonden.
Het wordt lastig vragen te beantwoorden als u steeds met een nieuw stukje of uitbreiding van uw eerdere verhaal komt.
Stay safe out there.

MarcH
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Abstraks schreef: 09 sep 2021, 22:36 Hoe ik erbij kom dat ze me als aanstaltenmaker zien komt omdat de politie mij dat verteld heeft toen ik ze 23 juli jl aan de telefoon met ze gesproken had.
Dat ze u als aanstaltenmaker zouden zien, gaat alleen niet echt goed samen met de vordering tot medewerking aan een bloedonderzoek en de invordering van het rijbewijs.

Iemand die aanstalten maakt om een voertuig te gaan besturen, kan worden gevorderd mee te werken aan een voorlopig ademonderzoek, een psychomotorisch onderzoek en/of een speekseltest en hem kan bij een positief resultaat een rijverbod worden opgelegd. Een bloedonderzoek en invordering van het rijbewijs zijn niet mogelijk bij iemand die alleen aanstalten heeft gemaakt om een voertuig te gaan besturen. Een bloedonderzoek kan pas gevorderd worden als iemand ervan wordt verdacht onder invloed een voertuig te hebben bestuurd.
Be yourself, no matter what they say ...

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Frans »

Abstraks schreef: 09 sep 2021, 22:19 die beste man heeft mij een paar dagen later netjes een bewijs van invordering toe gestuurd
Naar je bus?
Abstraks schreef: 09 sep 2021, 22:36ik ben verder zvwovp en mijn bus is mijn huis tot voor kort woonde ik in kraakpanden en vind wonen in m'n eigen bus een beter alternatief
Ik vind het een beetje een warrig verhaal.
Frans
Beheerder

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Ongelezen bericht door Pim »

Abstraks schreef: 09 sep 2021, 22:36 (...) ik ben verder zvwovp en mijn bus is mijn huis tot voor kort woonde ik in kraakpanden en vind wonen in m'n eigen bus een beter alternatief
Pas maar op. In heel veel gemeenten is via de APV verboden om in auto's te slapen (overdag en 's nachts). En als het voertuig ooit is omgebouwd tot camper dan ook, zelfs als u niet slaapt, dan valt het namelijk onder recreëren/camperen.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 62

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van MotoRon

Aangezien de zaak kennelijk nog onder de rechter is, gaan we hier verder niet in op de zaak. Laat eens weten hoe het afloopt.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten