Bekeuring feitcode R619

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1887
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door maestro »

Het zou aanbeveling verdienen om boven het informatiebord een bord verboden links af te slaan zou plaatsen, in plaats van een kleine versie op het informatiebord. Dat je dat argument gaat winnen bij de rechter betwijfel ik. Het bord even daarvoor is duidelijk.

Of het bord voldoet aan de regelgeving is een vraag waar ik geen antwoord op heb. Bord D06 voldoet zo te zien aan de afmetingen. Vraag is dan mag je het op een ander bord plaatsen?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9161
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door Skipperje »

Bij iedere afrit van de snelweg zijn de borden C2 op een gele achtergrond geplaatst. Dat lijkt mij identiek aan hier.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1887
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door maestro »

Dat kan als informatie/waarschuwing zijn bedoeld. Vraag is of het een feitelijk verbod is.

Ik weet het niet. Ik kwam zo snel deze utispraak tegen: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2013:1614
Hierin keurt het hof een bord, op zich van de juiste afmetingen, af omdat het op een ander bord is geplaatst en dat bord kent de wet niet.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
R van O
Infopolitie Gast

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door R van O »

De uitspraak gaat over de rechtsgeldigheid van dit bord; https://goo.gl/maps/iBwRg1SqUCJL659CA

Daar gaat het erom dat het bord de suggestie wekt dat de weginrichting een maximumsnelheid van 60km/u beoogt. Maar de inrichting van de weg is niet leidend voor de geldende maximum snelheid want dat zou enkel het juiste bord zijn. Een verkeersbord met begeleidende tekst en/of op (visueel waarschuwend gekleurde) achtergrond is volgens mij nog gewoon geldig. Bij d situatie in de uitspraak ontbreekt/ontbrak het bord [zone 60 herhaling] als je vanaf de Ulicotenweg de Molenaardijk opdraait. Of zou een [zone 60] bord op witte achtergrond of los onderbord met tekst dan ook niet geldig zijn.

Aangezien ik zelden in stedelijke omgeving kom bekijk ik vaak het laatste deel van mijn route even online in google maps. In deze situatie stuurt zelfs google je over de rotonde om naar de andere kant.
Gebruikersavatar
Erik1971
Infopolitie Gast

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door Erik1971 »

Maar uiteindelijk heb ik een bekeuring gekregen voor het niet opvolgen van richting uit een voorsorteerstrook...
Wat telt zwaarder het bord of de rijrichting aanduiding op de voorsorteerstrook?
Maar ik zou de rechter kunnen 'verzoeken' om de boete om te zetten naar een goedkopere versie ivm bord D06, 259,- euro is erg veel geld voor iemand die de situatie niet kent aldaar en een vergissing maakt.
En er is hier blijkbaar toch sprake is van een gevaarlijke en onduidelijke kruising vind ik
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door Pim »

Je hoeft de situatie niet te kennen.
Je moet de verkeersregels kennen en toepassen.

Uw beredenering volgens zou betekenen dat je op onbekend terrein straffeloos de verkeersregels mag overtreden.

De verkeersregels zijn in heel Nederland, en sommige zelfs daarbuiten, hetzelfde.

Die richting van de pijl dient gevolgd te worden.

Daarbij komt dat er nog minimaal twee verkeersborden staan die u daarop wijzen.

Op zijn minst hadden die twee borden u alert moeten maken op een gevaarlijke verkeerssituatie.

Dan zou je denken als u daar niet bekend bent en de situatie niet kent, dat u uw snelheid verlaagt opdat u adequaat kunt reageren.

U kunt altijd bezwaar aantekenen tegen de boete. Dat is uw recht.
Als de officier van justitie dat afwijst, en die kans is nagenoeg 100%, kunt u in beroep.
Dan mag u naar de rechtbank en het een rechter voorleggen.

Ik zeg: reken u nog niet rijk en zoek naar betere argumenten. Maar wie weet, misschien treft u die ene rechter met slappe knieën. 8)
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1185
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Installeer Waze op uw telefoon en volg de aanwijzingen. U heeft dan minder kans dat u fout rijdt
Gebruikersavatar
Erik1971
Infopolitie Gast

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door Erik1971 »

Dank u allen voor moeite, tijd en advies, groet Erik
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Bekeuring feitcode R619

Ongelezen bericht door thijeleo »

Kennelijk is er genoeg over gezegd gezien het tevreden antwoord van topicstarter.
Gesloten