Rijbewijs (ingevorderd en scooter gereden)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Lauwtje1997
Infopolitie Gast

Rijbewijs (ingevorderd en scooter gereden)

Bericht door Lauwtje1997 »

Mijn rijbewijs is in beslag genomen op 13-12 hierna heb ik helemaal niet gereden. Ik was vandaag wat te laat op werk ik dacht pak even de felyx naar werk toe vanaf station Den Haag. Ik werd dus staande gehouden maar wat gebeurt er nu? Mag ik nou wel scooter rijden of ook niet?
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 21 mar 2021, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: Rijbewijs

Bericht door Skipperje »

Ik verwacht dat uw rijbewijs is ingevorderd voor snelheid of alcohol? In dat geval mag u ook niet op een scooter rijden. Maar hebben de collega's die u staande hielden dit niet gezegd?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Rijbewijs

Bericht door Proost »

Is uw rijbewijs ingevorderd of ongeldig verklaard? (Wat was de oorspronkelijke reden?)

U geeft nu dus aan toch gereden te hebben met een voertuig waarvoor een rijbewijs nodig is. Als uw rijbewijs ingevorderd was bent u daarna als het goed is verhoord door de politie.

Als uw rijbewijs ingevorderd is mag u met geen enkel voertuig rijden waar u een rijbewijs voor nodig hebt. Ook geen scooter dus. Als uw rijbewijzen ongeldig verklaard zijn kan het voorkomen dat AM uitgezonderd is. Ik hoop voor u niet het laatste.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: Rijbewijs (ingevorderd en scooter gereden)

Bericht door MotoRon »

Opmerking van MotoRon

Geen reactie van TS. :slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten