Ongepast rijgedrag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MTB-Fietser
Infopolitie Gast

Ongepast rijgedrag

Bericht door MTB-Fietser » 04 jun 2019, 14:36

hallo iedereen,

Ik ben 12 jaar en doe m'n laatste jaar op de bassisschool als VWO voor advies..
Het was een normale dag tot dat m'n moeder vroeg of we naar de stad gingen, ik ging ermee akkoord en paktte m'n fiets ( Merida Big Nine 100 ) maar net toen ik bij de stad kwam was er altijd een afdaling en ik ging 35 KM/H er was een scooter voor me die me had ingehaald met hoogstwaarschijnlijk 40 KM/H op de fiets pad! Het leek op een Vespa Sprinter ik herinner me niet zo veel meer van alleen dat 't vandaag is gebeurd en dat ik aan m'n onderlichaam zeer veel pijn heb, ik vroeg aan de vrouw schadevergoeding of dat ze mee wou komen naar een fietswinkel waar we alles kunnen laten nachecken en haar de zij gemaakte schade te laten betalen, maar daar was ze niet mee in indruk en er kwam een scooter een ZIP met 2 Marrokaanse jongens van ongeveer de 16 en hadden op de moment een crush op de dader van de crash want de crash kwam door dat zij voor me om de 10 meter keihard ging remmen heb 1 opmerking van gemaakt van rustig aan mevrouw, zij was waarschijnlijk rond de 18 en ze zei niks terug dus door de bocht remt ze volop en slingert over de weg en remt voor me terwijl ik 10x aan 't bellen was maar ja zij gaat door met remmen en m'n neemt een afslag ik val op de grond en daar lag ik met een fiets van rond 1500€ op de grond (ik heb veel dingen eraan veranderd waardoor de prijs is veranderd van 650€ naar 1500€) de vrouw zegt zelf gelijk te hebben maar daar gaan we verder die 2 Marrokaanse jongens kwamen aan en zeggen dat die vrouw gelijk heeft en zeggen dat ik weg moet omdat 't niet waard is schadevergoeding te vragen omdat ik dus dan 2-3K aan schade aan de vrouw moet betalen omdat ik haar "Vespa Sprinter" dan moet betalen en ze bedreigd me met "Ey jij komt kanker snel en hard ik flash ook wel de rechter en neem hele Vespa pakket door de schade, jij komt kanker snel" ik was in shock ik was hier de slachttoffer en ik krijg een grote mond... Ik was hopeloos niemand die me helpt.. Ik heb pijn aan m'n onderlichaam wat haar niet boeit en die 2 Marrokaanse jongens fokken 't op met "ey jonge ga snel naar huis niet haar proberen te flashen" ik snapte wat hij allemaal zei omdat ik een Turks achtergrond heb en ik word nog beledigd met "Wat is dat voor fietsje 50€ speelgoed" door de vrouw op de Vespa Sprinter, zij was Nederlands, puur en rond 1.70M, licht blauwe ogen en blonde medium haar met een staart. M'n moeder kwam de hoek om en zag de situatie en m'n moeder geloofde eerst dat de 2 Marokkaanse jongens gelijk hadden want die zeiden "Mevrouw, jouw kind is gevaarlijk aan 't rijden" terwijl ze gvd niet eens de situatie wisten en toen we weg gingen na wat schade van rond de 50€ wat ik nu helemaal zelf moet vergoeden heb ik m'n moeder alles verteld en gelooft ze mij, maar net toen ik weg ging hoorde ik de jongens de vrouw om haar nummer vragen. Ik had ook de keuze aan de vrouw gegeven om me haar nummer te geven en dat ik de schade door kon sturen maar nee daar was ze ook niet eens mee. Nu ben ik de pineut met de 50€ schade ben ik bedreigd heb scheld woorden tegen me gekregen heb daar gehuild en heb er in ruil 50€ schade gekregen ik weet niet of er camera's hingen want 't was vlak bij de stad Den Haag.

Nou nog veel vriendelijke groeten van MTB-Fietser, hopelijk weet iemand een oplossing! Ik ga geen aangifte doen want ik durf 't niet en m'n ouders vinden dat zeker geen goed plan. :thanks: voor uw aandacht

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Ongepast rijgedrag

Bericht door Pim » 04 jun 2019, 15:25

1. U reed 35 km/uur en de snorfietster 40.
2. Reed achter op de snorfiets.
3. De snorfietsster remde diverse keren en u belde 10x om haar te 'waarschuwen'.
4. Beide hebben schade. U 50 Euro en de schade aan de snorfiets is u onbekend.
5. U durft geen aangifte te doen.

Om met dat laatste te beginnen:
5. Waarom niet?
En waarvan wilt u aangifte doen.

1. Uw schatting van de snelheid kan niet meer achterhaald noch bewezen worden en leverde de snorfietsster hooguit een boete op. Het vergroot haar aandeel aan de aanrijding in deze casus niet. Want...
2. Diegene die achterop rijdt is 99.9% van de gevallen fout. Zeker hier.
U moet kunnen stoppen binnen de afstand waarbinnen de weg vrij is of is te overzien. Dat zegt de wet.
3. Waarom heeft u wel de tijd om 10x te bellen en niet om te remmen? Dat snap ik niet helemaal.
4. Ik denk dat u uw verlies moet nemen in deze zaak en uw verstand voortaan voorrang moet geven als u zo hard op een fietspad rijdt. U vindt er wel iets van als een snorfiets 40km./u. rijdt over een fietspad maar u reed zelf bijna net zo hard anders was het niet tot een aanrijding gekomen. Fietsers hebben weliswaar geen maximum snelheid maar of het verstandig is om zo hard te fietsen met een scooter vlak voor u die betere remmen heeft.... En dan heb ik nog niet eens over andere onvoorziene zaken waar u op moet kunnen reageren.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

MTB-Fietser
Infopolitie Gast

Re: Pim

Bericht door MTB-Fietser » 04 jun 2019, 22:29

Geachte heer Pim,

Danku voor de informatie nogmaals, ik heb vaker mensen zien vallen daar ik heb zeer rustig door de bocht heen gereden maar ja jammer voor me dan, 't was een kwestie van vragen ik wou ook weten wat ik in zulke situatie' s kan doen. En de mevrouw remde volop de rechterbaan waar iedereen rond de 15 KM/H reed dus ik ook en ging ze dus van de linker naar de rechter baan slingeren en dan zonder aangeven of iets naar links afslag nemen ik heb met spoed de bericht geschreven maar danku hopelijk snapt u ook waarom ik nog steeds in shock ben want dit gebeurt me nooit, vaker zo gevallen, en de scooter rijders gaven meteen aan van sorry was niet m'n bedoeling dus dit vond ik best raar en heb een blauwe plek op m'n lichaam door de crash, erg jammer van dat 't zo moest gaan maar hier stopt m'n hoop ik ga niet verder in dit discussie met wellus niettus dingen, maar danku van harte nogmaals
MVG, MTB-Fietser

Gesloten