Op vakantie na Gijzeling

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Esyoci
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Ikkie
Geslacht:
Contacteer:

Op vakantie na Gijzeling

Bericht door Esyoci » 09 mar 2018 08:11

Hallo,

Mijn vriend is eind januari 2018 opgepakt en in gijzeling gezet op basis van ontnemingsmaatregel. Zijn eind datum is half april. De advocaat is nu bezig met rechtzaak ivm onvermogen. Nu mijn vraag. Wij hebben een vakantie geboekt voor eind Mei naar het buitenland. Kan mijn vriend na dat hij de gijzeling uitgezeten heeft nog wel reizen via Schiphol? Niet dat wij tegen gehouden worden als we bij de douane staan. Hoop dat jullie antwoord op mijn vraag hebben. Groetjes Esyoci

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Op vakantie na Gijzeling

Bericht door Hilde » 09 mar 2018 10:38

Je wordt nooit tegengehouden bij de Douane als je uitreist, ik denk dat je de Marechaussee bedoelt, maar dat terzijde.
Zolang de schuld openstaat kan hij tegengehouden worden. Een gijzeling heft de schuld niet op en als hij gesignaleerd staat voor deze schuld kan hij dus tegengehouden worden.

Maar... ehh... "onvermogen" en "vakantie geboekt" ???? Wat mis ik hier??
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Esyoci
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Esyoci » 09 mar 2018 16:33

En als hij een betalings regeling getroffen heeft? Kan hij dan ook tegen gehouden worden? Heeft net een nieuwe baan dus als hij deze behoudt kan hij regeling treffen.

En ja vakantie geboekt. IK heb die betaald en aangezien wij een beginnende relatie hebben en wij nog niet samenwonen lijkt me dat geen probleem dat ik zijn reis betaal. Dat heeft toch niks te maken met het feit dat hij onvermogend is.

vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door vraagteken » 09 mar 2018 16:58

Natuurlijk zou dat kunnen, maar begrijp ook dat dit het standaardantwoord is van nagenoeg elke crimineel die wel geld heeft maar dit liever niet aan de staat geeft. En ja, vaak zeggen ook die mensen niet samen te wonen. Het is immers goedkoper om een tweede woning (obv sociale huur bijvoorbeeld) aan te houden dan te voldoen aan een schadevergoedingsmaatregel/ontnemingsmaatregel. Auto's op naam van anderen, vakanties zijn giften van partners, gevonden geld is een erfenis van de partner die contant wordt bewaard. En dan noem ik alleen maar de 'smoesjes' die vooraan stonden in het grote smoesjesboek voor de advocatuur.

Ik zeg niet dat het in jullie geval niet klopt, maar ik heb 'm gewoon vaker gehoord.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 09 mar 2018 17:06

Esyoci schreef:
09 mar 2018 16:33
En als hij een betalings regeling getroffen heeft? Kan hij dan ook tegen gehouden worden? Heeft net een nieuwe baan dus als hij deze behoudt kan hij regeling treffen.

En ja vakantie geboekt. IK heb die betaald en aangezien wij een beginnende relatie hebben en wij nog niet samenwonen lijkt me dat geen probleem dat ik zijn reis betaal. Dat heeft toch niks te maken met het feit dat hij onvermogend is.
Als hij een betalingsregeling heeft en zijn signalering gaat van zijn naam af, dan wordt hij niet tegen gehouden.
Maar dan moet de signalering dus eraf, en ik weet niet of dat gelijk al gebeurt.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Esyoci
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Esyoci » 09 mar 2018 17:42

@vraagteken snap je helemaal en idd kan me voorstellen dat dat zeker voorkomt. Maar gelukkig niet in deze kwestie. Ja ook dat zeggen ze allemaal. Voel me nu alleen zelf ook als crimineel weggezet. Gelukkig weet ik zelf wel hoe het zit met mijn eigen leven die ik niet zomaar uit handen geef. Heb koophuis, gewoon een goede fulltime baan. Maar goed idd snap wel dat de wereld meestal anders is in zo'n geval.

@hilda bedank voor de info hier kan ik iets mee

speedo
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door speedo » 09 mar 2018 18:43

en een fijne vakantie dan maar jullie.
Never change a winning team

Gesloten