Staande gehouden bij ongeluk.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Brommer rijder
Infopolitie Gast

Staande gehouden bij ongeluk.

Bericht door Brommer rijder » 05 dec 2017 13:25

Nouja het begon alsvolgd:
Ik kwam vanochtend vanaf mijn vriendin op de brommer ( Schakelbrommer ) Naar huis gereden, Op de helft van mijn trip stond de politie er omdat er een ongeluk was gebeurd, Mevrouw de agent kwam naar me toe gelopen en vroeg of me brommer opgevoerd was waarop ik gewoon eerlijk geantwoord heb: Ja.

Mevrouw vertelde me vriendelijk dat ze er niks mee zou gaan doen omdat ze nu met het ongeluk bezig waren toch vroeg ze me vriendelijk om even mee te komen om het een en ander te noteren, Wat ik opzich al heel raar vond maargoed , geen problem , Noteer maar raak!.

Mevrouw en nu dit keer kwam er ook nog een meneer bij liepen om me brommer heen die in goede staat is. , Op dat moment ontstond er iets heel raars, Ze vertelde me dat er toch een rollerbank controle kwam , Waarna ik mijn netheid verloren ben tegen haar en hem en gevlucht ben.

Mijn vraag nu? Mag dit zo iemand blij maken met een dode mus.? ( Niet het vluchten ).

Hieronder wil ik ook vermelden dat als ze zich bij woord gehouden hadden dat ik met alle gemak meegewerkt had aan hun gesprekje die ze met me wooden hebben.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Staande gehouden bij ongeluk.

Bericht door Hilde » 05 dec 2017 13:55

Het is niet netjes, maar het mag wel.

Heb ik toch nog een tegenvraag..
Je zou meegewerkt hebben als ze zich aan hun woord gehouden hadden (dus alleen iets noteren en er niks mee doen.. tenminste.. dat denk ik dat je met het woord houden bedoelt)
Zou je ook meegewerkt hebben als ze na jouw "ja" antwoord gelijk gezegd had dat je op de rollerbank moest? Of was je dan ook gevlucht?

En ter info..
Door te vluchten heb je nog meer mussen vermoord hoor.. vluchten terwijl ze je kenteken hebben is niet echt handig..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Brommer rijder
Infopolitie Gast

Bericht door Brommer rijder » 05 dec 2017 14:03

Als ze gewoon meteen gemeld hadden van naja , we zien dat hij opgevoerd is, Dus we gaan voor een rollerbank zorgen , was ik gewoon blijven staan ( Eigen schuld dikke bult noemen we dit maar ).

Maar om eerst te melden dat er gewoon wat dingen genoteerd zouden worden en dan toch je weer wel op een rollerbank willen zetten. ( Sja... ) Dan krijg ik wel iets van wat maak je me nou dan?.

Ik heb verder ook alle respect voor jullie, Jullie doen gewoon heel simpel jullie werk, Maarja vroeg me gewoon af of dit mag.

( Beeldmateriaal is aanwezig van mijn GoPro, Stel ik was op de rollerbank gezet en mevrouw verteld op het filmpje aan het begin dat er geen rollerbank etc bij komt kijken alleen notering van mijn gegevens, En ik wordt er alsnog opgezet? Zou ik hiertegen dan wel in beroep kunnen ? )

guest (jan p)
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door guest (jan p) » 05 dec 2017 14:19

Ik ben niet van de politie, maar ik denk dat je ook zonder rollerbank controle de sjaak was geweest. Misschien niet omdat ze je betrapt hebben op te hard rijden, maar alleen al omdat je zelf al toegaf dat de brommer was opgevoerd.

Met "blij maken met een dooie mus" bedoel je dat de agente in eerste instantie zei dat ze niets zouden doen met je opgevoerde brommer ? Dat is inderdaad niet heel netjes als ze het dan vervolgens toch doet, maar doordat de agente het wel een en ander wilden noteren had je op je klompen moeten aanvoelen dat het niet zonder consequenties zou blijven voor jou. Het feit dat er dan vervolgens een 2e agent bijkomt die een rollercontrole wenst verandert daar niet veel aan.

En als je dan vervolgens ook nog eens je netheid verliest, en je vlucht weg, werkt dat zeker niet in je voordeel . Vroeger had je misschien nog een kansje gemaakt om ongestraft weg te vluchten, maar tegenwoordig niet meer door het kenteken.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 05 dec 2017 14:26

Brommer rijder schreef:
05 dec 2017 14:03
( Beeldmateriaal is aanwezig van mijn GoPro, Stel ik was op de rollerbank gezet en mevrouw verteld op het filmpje aan het begin dat er geen rollerbank etc bij komt kijken alleen notering van mijn gegevens, En ik wordt er alsnog opgezet? Zou ik hiertegen dan wel in beroep kunnen ? )
In principe ben je gewoon verplicht om medewerking te verlenen aan de controle. Als wel gezegd zou zijn dat er een rollenbank zou komen, zou je dan wel zijn blijven staan?
Ook al verandert de politie van verhaal, dat maakt voor de overtreding zelf -het overschrijden van de constructiesnelheid- niets uit. Ik zie nu dat je kans dat je nog veel meer post van de politie gaat ontvangen.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 05 dec 2017 14:32

DiNozzo schreef:
05 dec 2017 14:26
Als wel gezegd zou zijn dat er een rollenbank zou komen, zou je dan wel zijn blijven staan?
Ja, dat had hij al gezegd ;-)
Brommer rijder schreef:
Als ze gewoon meteen gemeld hadden van naja , we zien dat hij opgevoerd is, Dus we gaan voor een rollerbank zorgen , was ik gewoon blijven staan ( Eigen schuld dikke bult noemen we dit maar ).
Brommer rijder schreef:
Beeldmateriaal is aanwezig van mijn GoPro, Stel ik was op de rollerbank gezet en mevrouw verteld op het filmpje aan het begin dat er geen rollerbank etc bij komt kijken alleen notering van mijn gegevens, En ik wordt er alsnog opgezet? Zou ik hiertegen dan wel in beroep kunnen ?
Waar zou je beroep tegen willen aantekenen dan. Zoals aangegeven. Het mag gewoon. Niet netjes.. daar heb je gelijk in, maar verder had ze dan niets gedaan wat buiten haar bevoegdheid viel.

Brommer rijder
Infopolitie Gast

Bericht door Brommer rijder » 05 dec 2017 15:11

Dan weten we dit ook weer!, Bedankt allemaal!.

En nogmaals, Niks tegen de agenten die zich bij woord houden!, Het is jullie werk.

Kan mij betreft op slot.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 05 dec 2017 15:52

Doen we 😉

Gesloten