evenementenverkeersregelaars

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Ruudjw
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid sinds: 26 sep 2021, 11:59
Roepnaam: Ruud
Contact:

evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Ruudjw »

Mogen evenementenverkeersregelaars, verkeer tegenhouden op een N weg? Ze hebben hierbij toestemming van de gemeente.

En hoe te handelen als een dergelijke evenementenverkeersregelaar een bestuurder onheus bejegend, en zeer agressief verbaal gedrag vertoont?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Pim »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 12:34 Mogen evenementenverkeersregelaars, verkeer tegenhouden op een N weg? Ze hebben hierbij toestemming van de gemeente.
Waar denkt u dat een verkeersregelaar dan voor dient? Toeristische informatie uitdelen?
Zou zo'n regelaar daar voor de lol gaan staan?

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 12:34En hoe te handelen als een dergelijke evenementenverkeersregelaar een bestuurder onheus bejegend, en zeer agressief verbaal gedrag vertoont?
Van strafbare feiten kunt u aangifte doen.
Van een gekrenkt ego niet.

Maar wat is er voorgevallen.
Hint: het hele verhaal bij uw eerstvolgende reactie werkt meestal het beste hier.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 12:34 Mogen evenementenverkeersregelaars, verkeer tegenhouden op een N weg? Ze hebben hierbij toestemming van de gemeente.

En hoe te handelen als een dergelijke evenementenverkeersregelaar een bestuurder onheus bejegend, en zeer agressief verbaal gedrag vertoont?
Is daar een onheuse bejegening van de verkeersregelaar aan voorafgegaan? Heeft u aanwijzingen niet opgevolgd, of wilde u deze niet opvolgen? Uw vraag doet vermoeden dat u geen notitie heeft welke bevoegdheden een evenementenverkeersregelaar heeft. Anders stelt u de vraag niet of deze bevoegd is op een N-weg. Een evenementenverkeerregelaar is bevoegd voor taken die in zijn taakinstructie staan of die nodig zijn om het verloop van evenement en verkeer veilig te laten verlopen.

Als (evenementen)verkeersregelaar heeft u bij mij drie kansen. U krijgt een aanwijzing van mij en volgt die op; doet u dat niet of gaat u een discussie met mij aan, dan krijgt u van mij een herhaalde aanwijzing met de aanvulling dat het niet opvolgen u een sanctie kan opleveren ter hoogte € 350,--. Deze tweede aanwijzing doe ik met als getuige een collega verkeersregelaar. Volgt u de aanwijzing nog steeds niet op dan maken beide verkeersregelaars een procesverbaal op dat overhandigd wordt aan de politie die het evenement ondersteund. Deze verwerken dat in de uiteindelijk sanctie.

Ook is de verkeersregelaar, net zoals u, bevoegd tot het doen van aangifte, zoals bedreiging en belediging.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Frans »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 12:34 Mogen evenementenverkeersregelaars, verkeer tegenhouden op een N weg? Ze hebben hierbij toestemming van de gemeente.

Wetstekst

RVV 1990 Artikel 82
  1. Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:
    1. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaren,
    2. de militairen van de Koninklijke Marechaussee voor zover niet behorend tot de in onderdeel a bedoelde ambtenaren,
    3. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaars, en
    4. de personen die optreden tijdens de praktijklessen of het praktijkexamen in het kader van een opleiding tot verkeersregelaar of een cursus voor verkeersregelaars, voor de duur van deze praktijklessen of dit praktijkexamen en voor zover gebruik wordt gemaakt van de bij ministeriële regeling voor verkeersregelaars voorgeschreven kleding.
  2. Bij het geven van aanwijzingen door middel van gebaren worden, voor zover mogelijk, de in bijlage II vastgestelde aanwijzingen gegeven.
  3. Bestuurders zijn tevens verplicht de in bijlage II, onderdeel 8, vastgestelde aanwijzing om te stoppen op te volgen die wordt gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersbrigadiers.
  4. Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen door een begeleider van een railvoertuig een stopteken volgens model F10 van bijlage 1, een rode vlag of een rode lamp wordt getoond.
Bovenstaand de wetgeving. De verkeersregelaar geeft een stopteken en u stopt. (punt)
Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 12:34 En hoe te handelen als een dergelijke evenementenverkeersregelaar een bestuurder onheus bejegend, en zeer agressief verbaal gedrag vertoont?
Vervolgens loopt hij naar u toe en scheld u helemaal de t*ring? Ik denk dat we een (heel erg groot en essentieel) stuk missen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Ruudjw
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid sinds: 26 sep 2021, 11:59
Roepnaam: Ruud
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Ruudjw »

Okay het volledige verhaal.
En ja ik ken verkeersregelaars al te goed, heb zelf ook als zodanig wel eens gefunctioneerd. Inclusief alles wat erbij komt kijken.

Ze stonden met z'n 3-en het verkeer te regelen (wat er niet was) op een N weg.
Ik kwam stapvoets aangereden vanaf een parkeerplaats, en stopte. Ondanks dat ze mij geen stopteken hadden gegeven.

Daarop kwam 1 van de 3 agressief op mij toe, en schreeuwde dat ik hem negeerde, dat hij daar voor mijn lol stond, en dat hij dit nooit meer zou doen.
Ik werd uitgemaakt voor alles en nog wat. En zijn collega's stond hier lachend bij te kijken.
Heb mij niet tot zijn niveau verlaagd en gemeld dat ik stil stond en niet de intentie had om door te rijden.
De verkeersregelaar ging toen helemaal door het lint.
Ik ben daarop weg gereden.

De regelaar heeft de organisatie gemeld, en mijn ruiter gediskwalificeerd.

Later gaven alle 3 aan, dat ik gescholden en gevloekt zou hebben. Toch knap dat mensen dat aan de andere kant van een N weg kunnen horen, met gesloten ramen, en een draaiende V6.

Ikzelf heb stellig de indruk, dat ze mij helemaal niet hadden gezien, en schrokken van mijn aanwezigheid.


Voor wat betreft de autorisatie/bevoegdheden vraag.
Ik heb deze situatie overlegd met een beroepsverkeersregelaar, en die gaf aan dat deze personen met een online training, niet geautoriseerd zijn om op een provinciale N weg het verkeer tegen te houden. Hooguit dat ze de deelnemende ruiters mogen tegenhouden, of het verkeer kunnen regelen op de parkeerplaats.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Proost »

Ruiters met een draaiende V6. Kun je die even uitleggen?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Pim »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 17:43 Okay het volledige verhaal.
En ja ik ken verkeersregelaars al te goed, 1. heb zelf ook als zodanig wel eens gefunctioneerd. Inclusief alles wat erbij komt kijken.

Ze stonden met z'n 3-en het verkeer te regelen (wat er niet was) op een N weg.
Ik kwam stapvoets aangereden vanaf een parkeerplaats, en stopte. 2. Ondanks dat ze mij geen stopteken hadden gegeven.

Daarop kwam 1 van de 3 agressief op mij toe, en schreeuwde dat ik hem negeerde, dat hij daar voor mijn lol stond, en dat hij dit nooit meer zou doen.
3. Ik werd uitgemaakt voor alles en nog wat. En zijn collega's stond hier lachend bij te kijken.
Heb mij niet tot zijn niveau verlaagd en gemeld dat ik stil stond en niet de intentie had om door te rijden.
4. De verkeersregelaar ging toen helemaal door het lint.
Ik ben daarop weg gereden.

De regelaar heeft de organisatie gemeld, en mijn ruiter gediskwalificeerd.

Later gaven alle 3 aan, dat ik gescholden en gevloekt zou hebben. 5. Toch knap dat mensen dat aan de andere kant van een N weg kunnen horen, met gesloten ramen, en een draaiende V6.

Ikzelf heb stellig de indruk, dat ze mij helemaal niet hadden gezien, en schrokken van mijn aanwezigheid.

Voor wat betreft de autorisatie/bevoegdheden vraag.
Ik heb deze situatie overlegd met een beroepsverkeersregelaar, en die gaf aan dat deze personen met een online training, niet geautoriseerd zijn om op een provinciale N weg het verkeer tegen te houden. Hooguit dat ze de deelnemende ruiters mogen tegenhouden, of het verkeer kunnen regelen op de parkeerplaats.
1. Als u zelf dat werk heeft gedaan dan zou u de bevoegdheden van een verkeersregelaar moeten kennen.

2. Het is niet verboden om te stoppen zonder een stopteken te hebben gezien. Soms is lichaamstaal of een uniform voldoende om te begrijpen dat stoppen gewenst is. Dus uw toevoeging in deze toevoeging is overbodig. U bent gestopt, dus de bedoeling van zijn aanwezigheid was u duidelijk.

3. "Voor alles en nog wat" is nogel essentieel voor een correct antwoord op uw vraag.
"Zijn collega's stonden hier lachend bij te kijken"... onthou deze zin even.

4. "De verkeersregelaar ging toen helemaal door het lint" ook door is nogal essentieel voor een correct antwoord op uw vraag.

5. "zijn collega's stond hier lachend bij te kijken" en "Toch knap dat mensen dat aan de andere kant van een N weg kunnen horen, met gesloten ramen" (zie ook punt 3). Hier ben ik het even kwijt...Eerst was het "Er staat iemand bij" en daarna er staan mensen "aan de andere kant van een N-weg".

Of de verkeersregelaars schrokken van uw komst kan maar doet niet terzake.
Wat de organisatie doet naar aanleiding van uw contact met de verkeersregelaars is geen politiezaak. Het staat de organisatie (strafrechtelijk) vrij om dat te doen.
Wat er precies/letterlijk gezegd is, door u en de verkeersregelaar(s) schrijft u niet. Dus opnieuw kan ik er niets op zeggen.
En ik had nog zo om het hele verhaal gevraagd. Helaas, niet gelukt.

Het bedreigen met een delict uit het wetboek van strafrecht is een strafbaar feit. Daar kunt u aangifte bij de politie van doen.

Voor overige zaken over de confrontatie en de consequenties daarvan kan ik u slechts verwijzen naar een klachtenprocedure van de betreffende organisatie (van het evenement of van de verkeersregelaars)
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 17:43 ...... .


Voor wat betreft de autorisatie/bevoegdheden vraag.
Ik heb deze situatie overlegd met een beroepsverkeersregelaar, en die gaf aan dat deze personen met een online training, niet geautoriseerd zijn om op een provinciale N weg het verkeer tegen te houden. Hooguit dat ze de deelnemende ruiters mogen tegenhouden, of het verkeer kunnen regelen op de parkeerplaats.
Toch bijzonder dat een beroepsverkeersregelaar u dit probeert wijs te maken. Hij heeft het ondanks zijn beroepsopleiding niet bij het juiste eind. Bevoegdheden van evenementenverkeersregelaars worden geregeld in de posteninstructie die de verkeersregelaar krijgt en die altijd afgestemd is met evenementenorganisatie, gemeente/wegbeheerder en politie. Als het evenement het noodzakelijk maakt dat er op een N of zelfs A weg het verkeer geregeld moet worden dan staat dat in de posteninstructie voor die locatie. Ook de voorwaarden waaronder men de aanwijzingen mag geven staan daar in. De enige beperking die de wet kent ten aanzien van evenmentenverkeersregelaars is dat zij die jonger dan 18 jaar zijn niet in het duister en ook niet op wegen waar harder gereden mag worden dan 80 km/h het verkeer mogen regelen.

Verder geldt voor u als weggebruiker maar een ding, namelijk dat wat @Frans ook al zegt: het is niet aan u om de aanwijzingen ter discussie te stellen of te interpreteren. U heeft ze slechts op te volgen en niet opvolgen kan consequenties hebben.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
Ruudjw
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid sinds: 26 sep 2021, 11:59
Roepnaam: Ruud
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Ruudjw »

Dan moet die aanwijzing wel worden gegeven. Die heb ik namelijk nooit gehad.
Laatst gewijzigd door Frans op 26 sep 2021, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Ruudjw
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid sinds: 26 sep 2021, 11:59
Roepnaam: Ruud
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Ruudjw »

Pim schreef: 26 sep 2021, 18:49
Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 17:43 Okay het volledige verhaal.
En ja ik ken verkeersregelaars al te goed, 1. heb zelf ook als zodanig wel eens gefunctioneerd. Inclusief alles wat erbij komt kijken.

Ze stonden met z'n 3-en het verkeer te regelen (wat er niet was) op een N weg.
Ik kwam stapvoets aangereden vanaf een parkeerplaats, en stopte. 2. Ondanks dat ze mij geen stopteken hadden gegeven.

Daarop kwam 1 van de 3 agressief op mij toe, en schreeuwde dat ik hem negeerde, dat hij daar voor mijn lol stond, en dat hij dit nooit meer zou doen.
3. Ik werd uitgemaakt voor alles en nog wat. En zijn collega's stond hier lachend bij te kijken.
Heb mij niet tot zijn niveau verlaagd en gemeld dat ik stil stond en niet de intentie had om door te rijden.
4. De verkeersregelaar ging toen helemaal door het lint.
Ik ben daarop weg gereden.

De regelaar heeft de organisatie gemeld, en mijn ruiter gediskwalificeerd.

Later gaven alle 3 aan, dat ik gescholden en gevloekt zou hebben. 5. Toch knap dat mensen dat aan de andere kant van een N weg kunnen horen, met gesloten ramen, en een draaiende V6.

Ikzelf heb stellig de indruk, dat ze mij helemaal niet hadden gezien, en schrokken van mijn aanwezigheid.

Voor wat betreft de autorisatie/bevoegdheden vraag.
Ik heb deze situatie overlegd met een beroepsverkeersregelaar, en die gaf aan dat deze personen met een online training, niet geautoriseerd zijn om op een provinciale N weg het verkeer tegen te houden. Hooguit dat ze de deelnemende ruiters mogen tegenhouden, of het verkeer kunnen regelen op de parkeerplaats.
1. Als u zelf dat werk heeft gedaan dan zou u de bevoegdheden van een verkeersregelaar moeten kennen.

2. Het is niet verboden om te stoppen zonder een stopteken te hebben gezien. Soms is lichaamstaal of een uniform voldoende om te begrijpen dat stoppen gewenst is. Dus uw toevoeging in deze toevoeging is overbodig. U bent gestopt, dus de bedoeling van zijn aanwezigheid was u duidelijk.

3. "Voor alles en nog wat" is nogel essentieel voor een correct antwoord op uw vraag.
"Zijn collega's stonden hier lachend bij te kijken"... onthou deze zin even.

4. "De verkeersregelaar ging toen helemaal door het lint" ook door is nogal essentieel voor een correct antwoord op uw vraag.

5. "zijn collega's stond hier lachend bij te kijken" en "Toch knap dat mensen dat aan de andere kant van een N weg kunnen horen, met gesloten ramen" (zie ook punt 3). Hier ben ik het even kwijt...Eerst was het "Er staat iemand bij" en daarna er staan mensen "aan de andere kant van een N-weg".

Of de verkeersregelaars schrokken van uw komst kan maar doet niet terzake.
Wat de organisatie doet naar aanleiding van uw contact met de verkeersregelaars is geen politiezaak. Het staat de organisatie (strafrechtelijk) vrij om dat te doen.
Wat er precies/letterlijk gezegd is, door u en de verkeersregelaar(s) schrijft u niet. Dus opnieuw kan ik er niets op zeggen.
En ik had nog zo om het hele verhaal gevraagd. Helaas, niet gelukt.

Het bedreigen met een delict uit het wetboek van strafrecht is een strafbaar feit. Daar kunt u aangifte bij de politie van doen.

Voor overige zaken over de confrontatie en de consequenties daarvan kan ik u slechts verwijzen naar een klachtenprocedure van de betreffende organisatie (van het evenement of van de verkeersregelaars)
1. Mij is destijds ook geleerd, dat ik met de korte instructie, niet gemachtigd was, om verkeer op een N weg te stoppen.
2. Ik ben gestopt, omdat ik de situatie niet kon overzien. Heb nooit een instructie van de heren gehad.
4. Als iemand met versnelde en verhoogd volume praat, om zijn punt te maken. Daarbij mij uitmaakt voor idioot en wat nog meer (ben geen band recorder), dan ga je door het lint, en ben je dus ook niet geschikt voor die functie.
5. Wat is daar niet te snappen. 1 regelaar (de mafketel) staat de gillen in mijn oor, de andere 2 droeftoeters staan aan de overkant van de N weg (met midden vak) te lachen.

Klachten procedures zijn hier helaas niet. Weet zelfs niet eens de naam van de incapabele verkeersregelaar.

Ik was hier even op zoek naar informatie. Maar schijnbaar worden verkeersregelaars altijd in het gelijk gesteld, iets wat ik deels ook nog kan begrijpen.
Maar een dergelijke functionaris (vrijwilliger of beroeps), die zijn kalmte niet kan bewaren, die hoort daar niet thuis.

Ik laat het hierbij.
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Mir81 »

U stelt vragen. U krijgt antwoorden op grond van de verstrekte informatie. Dat dit niet de antwoorden zijn die u wilt horen, maakt nog niet dat verkeersregelaars daarmee altijd in het gelijk worden gesteld. Dat is wat kort door de bocht. En nee, dat is geen bocht op een N weg.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

U kunt altijd de stap naar de rechter nemen als u meent dat u ten onrechte een sanctie is opgelegd. Ook kunt u aangifte dien van onheuze bejegening/belediging. U hoeft zelfs de naam van degene die dat gedaan heeft niet te weten. De postenindeling gekoppeld aan datum en tijd is vaak voldoende om te achterhalen wie het was/waren. Ook kunt u een melding doen bij de organisatie van het evenement: ook zij kunnen hun verkeersregelaars aanspreken indien nodig.
Het is dus zeker niet zoals u stelt dat verkeersregelaars altijd in bescherming worden genomen. Dat is uw aanname, maar niet de werkelijkheid. Eigelijk net zo fout als uw aanname dat verkeersregelaars niet op een N-weg mogen acteren......
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door taxikemperman »

1) U kunt een klacht indienen bij de organisatie en als deze u niet serieus neemt bij de gemeente die de vergunning heeft gegeven. U hoeft niet te weten wie de verkeersregelaar was. De organisatie weet wie dat was aangezien hij een klacht over u heeft ingediend en anders weten ze dat aan de hand van het rooster
2) Een verkeersregelaar mag op alle wegen verkeer regelen met uitzondering van auto (snel) wegen. Deze mogen uitsluitend geregeld worden onder toezicht van een Weginspecteur van Rijkswaterstaat. (uitzondering is als een verkeersregelaar als eerste bij een ongeluk is en eerste maatregelen neemt, maar dan moet deze verdomd goed weten wat hij doet)
3) Voor u als bestuurder bestaat er geen onderscheid tussen beroeps- en evenementenverkeersregelaars. Een verkeersregelaar is een verkeersregelaar zodra hij een hesje aan heeft. Als u denkt dat iemand geen bevoegdheid heeft, dan belt u op dat moment 0900-8844 en maakt daar melding van. Een politieagent zal dan checken of de persoon bevoegd is en zo niet maatregelen nemen

Verder kan ik u alleen aanraden om een dashcam aan te schaffen. U heeft dan altijd bewijs wat er gebeurt is en wat er gezegd is.
En voor uw info: Ik ben beroepsverkeersregelaar
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kijk ook even op https://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/2017-10-01

§ 4. Aanstelling evenementenverkeersregelaars
1

Artikel 9
1
1 Voor de aanstelling tot evenementenverkeersregelaar komen uitsluitend in aanmerking personen die de leeftijd van 16 jaren hebben bereikt.
2 Voor de aanstelling tot evenementenverkeersregelaar komen uitsluitend in aanmerking personen die de e-instructie van de politie niet langer dan twaalf maanden vóór de dag van de aanstelling aantoonbaar hebben gevolgd.

Artikel 10
1
1 In het aanstellingsbesluit worden ten minste de volgende gegevens van de evenementenverkeersregelaar opgenomen:
a. de naam;
b. de eerste voorletter;
c. de geboortedatum;
d. de beperkingen in de uitoefening van de bevoegdheid en
e. de periode waarvoor de evenementenverkeersregelaar is aangesteld.
2 De aanstellingsperiode bedraagt maximaal twaalf maanden en moet in haar geheel binnen de geldigheidsperiode van de e-instructie, bedoeld in artikel 3, vierde lid, liggen.
3 De in het eerste lid genoemde gegevens worden, samen met het bewijs dat de e-instructie is gevolgd, opgenomen in een centrale database. Deze gegevens blijven in de database opgenomen in ieder geval gedurende de periode tussen de aanstelling en het einde van het evenement.
4 Tijdens de uitoefening van zijn werkzaamheden toont de evenementenverkeersregelaar op eerste vordering een geldig identiteitsbewijs aan het voor het evenement bevoegde gezag of de toezichthouder.

Artikel 11
1
Het bevoegde gezag draagt er zoveel mogelijk zorg voor dat de politie niet later dan acht weken voor de aanvang van een voorgenomen evenement op de hoogte is van het evenement, en dat de politie de lijst van evenementenverkeersregelaars voor elk evenement tijdig ontvangt.
Artikel 12

2
1 Evenementenverkeersregelaars dienen voor elke inzet de specifiek daarop toegesneden instructie te hebben gevolgd.
2 De evenementenverkeersregelaar is werkzaam volgens de instructies die hem gegeven worden door of namens degene die akkoord heeft gekregen voor het houden van het evenement, dan wel volgens de nadere instructies van de toezichthouder.

Artikel 13
1
Evenementenverkeersregelaars die jonger zijn dan achttien jaren worden bij de uitoefening van hun taak slechts ingezet op wegen waar in het algemeen niet sneller wordt gereden dan 50 km per uur en indien ter plaatse bij duisternis of slecht zicht voldoende openbare straatverlichting aanwezig is.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: evenementenverkeersregelaars

Ongelezen bericht door Pim »

Ruudjw schreef: 26 sep 2021, 19:36 Dan moet die aanwijzing wel worden gegeven. Die heb ik namelijk nooit gehad.
U noemde het feit dat u geen stopteken kreeg.
U kreeg wel een aanwijzing: u mocht niet passeren. Het ging u om de vorm: onheus bejegend (boos), beledigend ("idioot").

Verder wilde u weten of de verkeersregelaars bevoegd waren in de uitoefening van hun werk op de gestelde locatie.
Dat antwoord heeft u.
Gesloten