Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Kyokushinkai
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid sinds: 21 jul 2021, 19:27
Roepnaam: John
Contact:

Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

Ongelezen bericht door Kyokushinkai »

Goedenavond ,

Ik heb ook een vraag ik ben in het bezit van een Honda MTX80 R2 een lichte 80 cc motorfiets dus. Nu is mijn vraag kan ik deze om laten keuren naar een bromfiets ? Ik heb er een bromfiets blok bij van een andere Honda die precies past. En waar door hij dus ook maar 45 km per uur rijd. Ik heb de Duitse invoerpapieren er gewoon bij trouwens. Ik hoor graag iets van iemand ...

Alvast hartelijk dank ,

Groet John :like:
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14386
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Opnieuw laten keuren kan altijd, maar:
als de 'brommer' geen EU typegoedkeuring kent wordt het een individuele keuring en die is hartstikke duur.

Breng je 'm terug naar een bestaand model dat al goedgekeurd is door de EU, dan zie ik veel minder problemen, maar ik vrees dat dit project je veel meer problemen oplevert en geld gaat kosten dan het ding wegdoen en gewoon een 'kant en klare' brommer te kopen.

Ik adviseer je contact op te nemen met de RDW en hen tot in detail de info voor te schotelen; zij kan je dan vast wel vertellen of een 'simpele EU-keuring' er in zit..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
JoBro7204
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid sinds: 03 mar 2022, 20:17
Roepnaam: Jos
Contact:

Re: Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

Ongelezen bericht door JoBro7204 »

Dat type plaatje op het frame is eigenlijk de enige hobbel die ik zie. Koop je hem dus in Duitsland, daar komen de meeste "buitenlandse" modellen immers vandaan en is deze correct in gevoerd dan is er geen probleem. Het 50cc blok past er exact onder. De maten zijn identiek. Natuurlijk je huiswerk goed doen wat betreft tandwiel verhoudingen etc ivm die maximale snelheid. Komt de Honda van buiten de EU dan lijkt me bovenstaand advies zeker goed. Meeste mensen weten ook heel goed wat wel en niet kan. Als social media met hun groepen waar je alles kan vragen. Veel gehoord ding is een oude Honda die niet rendabel op te knappen is daar het typeplaatje af te halen en gewoon weer met 2 pompnagels vast te klinken, zo zit dat nu eenmaal zo vast. Al denk ik niet dat dit makkelijk is want schade of total loss is meestal vermeld. Dan denk ik dat ze bij RDW wel wat dingen gaan vragen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Honda MTX 80 R2 omkeuren van lichte duitse motorfiets naar bromfiets

Ongelezen bericht door Pim »

Slechte adviezen zijn... slechte adviezen.
Als er toevallig nog ergens een chassisnummer is vermeld, bij auto's is dat op diverse ('geheime') plekken, en men komt erachter... dan zit je als je pech hebt minstens een nacht binnen. Een wie gaat bij jou thuis de administratie halen, als je die dan nog hebt, om jouw verhaal te onderbouwen?
Gesloten