Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Jaco
Infopolitie Gast

Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door Jaco »

Beste,
Met regelmaat (hondenuitlaatservice) moet ik honden ophalen/terugbrengen naar de eigenaar in het centrum. Hier is vaak geen plek en maak ik gebruik van een laad en los plek. Echter is mij niet geheel duidelijk of ik deze acties vanuit een laad en losplek mag uitvoeren

De actie is kortstondig max 2 minuten namelijk de hond halen in het huis van de eigenaar, laden in de bench en vervolgens mijn weg vervolgen.
Bij het retourneren is het de hond uit de bench en vervolgensd binnen plaatsen en vervolg ik mijn weg weer.

Graag verneem ik uw reactie
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7421
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door SWAT »

Een hond is voor de wet een "goed". Uw handelingen zouden dus onder ladenn en lossen kunnen vallen.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Zo kijk ik er ook naar. Laden en lossen van goederen mag op een laad-
en losplaats voor de tijd nodig om te laden of te lossen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door Frans »

Er is uitgebreide jurisprudentie over deze materie, het zogenaamde "wasgoed-arrest".

Samengegevat komt het erop neer dat laden/lossen voortdurend en aaneengesloten moet bestaan uit het laden of lossen van goederen van enige omvang die niet op andere wijze bij de bestemming ter plaatse gebracht kunnen worden.

Het wasgoed arrest spreekt van goederen van enige omvang van een waszak van 50 cm doorsnee, 65 cm hoog en 12 kg zwaar....

Een chiwawa zal er dus waarschijnlijk NIET aan voldoen al betwijfel ik ten zeerste of eender welke hond er aan zal voldoen, immers, TS hoeft de honden niet te dragen, ze lopen zelf, derhalve kan er dus, volgens de regel van de wet, nooit sprake zijn van laden en lossen.

Als het werkelijk 2 minuten duurt om een hond in de achterbak van een kangoo te zetten, tja, in de praktijk niet moeilijk over doen... maar dat is de praktijk, en niet iedereen is hetzelfde.


Link naar jurisprudentie:

https://linkeddata.overheid.nl/front/po ... HE:2015:13
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door speedo »

Nu meen ik toch dat er eerder in een vergelijkbaar toipc werd gesproken oven "alleen laden en lossen" en niet bijv. het naar huis brengen van oma die zo moeilijk loopt 10 meter verder.
De hond afleveren en ophalen aan de deur lijk mij een normale gang van zaken in de uitlaat wereld en bijv. ook bij de pizzaboer maar feitelijk moet de eigenaar al klaar staan met de hond op de stoep naast waar u parkeert en omgekeerd bij afleveren van de goederen.
al met al weer iest waar denk ik geen zinnige diender iets van gaat zeggen hooguit een overijverige handhaver/ BOA.. :D
Never change a winning team
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Veel hondenuitlaters hebben een sleutel en de code van het alarm om de hond op te halen en terug te brengen zonder dat iemand thuis is.
Uiteindelijk de eigenaar wil wel graag een hond, maar heeft zelf geen tijd om hem uit te laten. Het zijn in dit geval net sleutelkinderen
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Hond retourneren naar eigenaar / laden lossen

Ongelezen bericht door speedo »

maar op zich geen reden voor laden lossen toch??
Never change a winning team
Gesloten