Flitst onopvalllende FLITSAUTO de juiste rijstrook bij 2 bestuurders tegelijk?

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Lauji96
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Lauji

Flitst onopvalllende FLITSAUTO de juiste rijstrook bij 2 bestuurders tegelijk?

Bericht door Lauji96 »

Goedendag, ik heb een vraag over een (eventuele) flitsauto.
De situatie is als volgt: https://www.google.nl/maps/@52.3464778, ... 384!8i8192

Er zijn twee rijstroken voor rechtdoor, daarnaast is er gras.
In het gras staat een lichtbruine station geparkeerd (of het nu een flitsauto is of niet, doet even niet terzake).
Ter plaatse geld v Max 80 (nog maar pas, want daarvoor was het 100km/u), wat ik ook daadwerkelijk reed op de linkerbaan. Echter reed naast mij op de rechterbaan een vrachtwagen die een stuk harder leek te gaan (volgens mij minstens 90 km/u)

Mijn vraag is: Stel dat het een flitsauto was of er één zou staan, weet deze dan wel wie te hard reed? Niet dat ik straks een bekeuring krijg die eigenlijk voor de vrachtwagenchauffeur zou moeten zijn?

Groet
L.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Flitst onopvalllende FLITSAUTO de juiste rijstrook bij 2 bestuurders tegelijk?

Bericht door zijlvaart67 »

Die kans is zeer gering, maar het is tegenwoordig (met een DigiD) heel makkelijk om zelf de foto te bekijken mocht er een bekeuring binnenkomen.

Het is wel zo dat een voertuig die te hard rijdt altijd op nagenoeg dezelfde plaats wordt vastgelegd. Dat betekent dat de positie op de foto ook nagenoeg gelijk is en aan dat principe leidt men af wie de overtreding heeft gepleegd. Staat uw voertuig niet mooi midden op de foto en een ander op een andere rijstrook wel, dan gaat u er nooit meer iets van horen..

Overigens heb ik geen idee van de 'foutpercentages' bij dit fenomeen..

'Ik heb niet een tekort aan talent, ik zwem in een te kleine vijver..'

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Re: Flitst onopvalllende FLITSAUTO de juiste rijstrook bij 2 bestuurders tegelijk?

Bericht door DiNozzo »

Elke foto moet door een BOA beoordeeld worden. Daarbij moet het voertuig tussen twee lijnen vallen. Als er meerdere voertuigen zichtbaar zijn in die lijnen is de foto ongeldig. Ook geeft de apparatuur aan op welke rijstrook het geflitste voertuig rijdt.

Afbeelding
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Plaats reactie