Geluidsoverlast Boete (E129A)

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

MrKeb911
Infopolitie Gast

Geluidsoverlast Boete (E129A)

Bericht door MrKeb911 »

Hallo,

Vorig weekend heb ik een paar vrienden uitgenodigd om wat te komen drinken. Rond een uur of 1 was het tijd om naar huis te gaan, echter hebben mijn vrienden veel lawaai gehad (voor zo'n 30 minuten) vlak naast mijn tuin. Hier is de politie dus op afgekomen (waarschijnlijk gebeld). Ik heb dit lawaai niet gehoord en opeens stonden er 2 politie agenten in mijn deur, ze zijn via mijn tuin het huis binnen gelopen (zonder toestemming). Ik kreeg toen ook nog een boete met feitcode E192A, terwijl ik er eigenlijk niets mee te maken had.

Mocht ik deze boete wel krijgen? Mochten de agenten zonder toestemming mijn tuin en huis inlopen (ipv aanbellen bij de voordeur)?

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Re: Geluidsoverlast Boete (E129A)

Bericht door KaaDee »

Ik heb toch het idee dat we wat informatie missen, maar dat zijn we inmiddels wel gewend... :lol:

Even een snelle wedervraag...

U schrijft eerst "stonden er 2 politie agenten in mijn deur" en vervolgens "het huis binnen gelopen" en "huis inlopen".
Stonden de agenten IN of BUITEN uw woning?

Opmerking van Hilde

quote verwijderd
Laatst gewijzigd door Hilde op 23 mei 2021, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
PDC | DICT

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Bericht door SWAT »

Als de politie geluidsoverlast constateert komende vanuit uw woning en/of tuin bent u als bewoner daarvoor aansprakelijk en dus bekeurbaar. Als u meent dat de geluidsoverlast van elders kwam zult u in beroep moeten gaan en uw visie bij de rechter aannemelijk moeten maken. Wellicht dat de rechter uw visie ondersteund en de boete vernietigd.
Aangezien zij niet weten wat de collega's feitelijk hebben waargenomen kunnen wij dus niet aangeven of de boete die u kennelijk hebt gekregen terecht is of niet.

De politie mag niet zomaar en zonder toestemming een woning betreden. Het mag wel met een machtiging van een hulpofficier van justitie. Voor een tuin, mits bereikbaar zonder door een woning te moeten geldt geen beperking indien het nodig is voor de uitvoering van de politie taak.
Stay safe out there.

MrKeb911
Infopolitie Gast

Bericht door MrKeb911 »

KaaDee schreef: 23 mei 2021, 17:51 Even een snelle wedervraag...

Stonden de agenten IN of BUITEN uw woning?
De agenten stonden in de woning. Het is een hoekwoning en de voordeur zit direct naast de tuin, ik snap dus niet waarom ze niet hebben aangebeld.

Opmerking van Hilde

overbodige quote verwijderd

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Bericht door SWAT »

Uw deur stond kennelijk open en mogelijk heeft u niet gereageerd op aanbellen en/of aanroepen. Ik kan mij voorstellen dat de collega's dan uw woning binnen lopen om te kijken wat er aan de hand is.
Stay safe out there.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

... en dan is geen machtiging nodig.
Want andere situatie, andere wetgeving.

Zou raar zijn wanneer uw voor-/achterdeur open staat, de buren zien iemand uw huis in gaan die zij niet kennen, de politie komt, ziet de open deur, maar blijft buiten wachten tot de machtiging is geregeld. En de dief, of wat zijn plannen ik waren, blijft in de woning en doet zijn ding.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

MrKeb911
Infopolitie Gast

Bericht door MrKeb911 »

SWAT schreef: 23 mei 2021, 22:28 Uw deur stond kennelijk open en mogelijk heeft u niet gereageerd op aanbellen en/of aanroepen. Ik kan mij voorstellen dat de collega's dan uw woning binnen lopen om te kijken wat er aan de hand is.
Sorry, maar er was niemand in de woning op mijn vriendin na. We waren klaar om ons om te kleden om te slapen, de bel konden we zeker horen. Er was geen muziek, geen tv en alle lichten op het keuken licht na stonden aan.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Het is vreemd als de boete werd uitgeschreven als de overlast buiten je aanwezigheid plaatsvondt en ook niet op je terrein. Dat zal ook niet zo snel standhouden bij de rechter. Zoals reeds aangegeven komt de politie ook niet zomaar je woning binnenlopen.
Ga eens in gesprek met de desbetreffende agenten en vraag hen om uitleg.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Plaats reactie