Brommer opvoeren en terug afvoeren

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

fendo
Infopolitie Gast

Brommer opvoeren en terug afvoeren

Bericht door fendo »

Hallo,

Ik wil mijn brommer (met scooter vario) opvoer tot hij ong. 70 km/u rijdt en daarna de snelheid terug breng naar 55 km/u (WOK max.), d.m.v. lichtere rollen en aanpassen vario, etc.
Dan is het nog steeds 50cc en rijdt niet te hard, maar hij trekt dan als een gek door tot de max.snelheid. De verwachting is dat ik binnen 6 sec. aan de 50 km/u zit.
Loop ik dan kans dat hij in beslag genomen wordt? Hij is dan niet meer hetzelfde als hoe hij geïmporteerd is en het max. vermogen is dan waarschijnlijk meer dan 4 Kw.

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Brommer opvoeren en terug afvoeren

Bericht door Proost »

De maximale constructie snelheid mag 45 km/u zijn.

Je kunt het gokken, maar vergis je niet in de meet mogelijkheden. Je kunt ook gelaserd worden. Daar sta je dan... Een WOK rijker.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Het kentekenbewijs bepaalt.
In 99,9% is dat 45 km/u. voor bromfietsen.
Máár er zijn uitzonderingen dus check het kentekenbewijs.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Terug brengen tot max 55 km/h is een foute gedachte. De rollenbank kan 10% afwijken en dat wordt dus altijd gecorrigeerd. Een meetuitslag van 55 wordt dan met 6 gecorrigeerd, dus naar 49. Geen probleem. Maar als jouw bromfiets echt 55 km/h wil en de rollenbank wijkt iets af en meet 57 km/h, dan blijft er na correctie 51 km/h over en heb je wel een probleem. Ik zou het afvoeren naar max 50 km/h.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Martijngamer
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:

Bericht door Martijngamer »

Geen antwoord op je vraag, wel een tip: als je binnen 6 seconden op 50 kilometer per uur wilt zitten moet je gewoon een elektrische scooter kopen.

Plaats reactie