Ontheffingsgebied

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Maarten1995
Infopolitie Gast

Ontheffingsgebied

Bericht door Maarten1995 »

Goedeavond,

Vandaag ben ik per ongeluk een zone in gereden waar je tussen bepaalde tijden niet in mag rijden. Ik zag het bord en dacht dat ik nog net een rotonde kon halen maar toe ik de camera's zag wist ik dat ik te laat was. Ik ben toen meteen waar het kon omgekeerd. Hierdoor heeft de camera aan de andere kant mij ook meteen weer gezien...

Ik vraag me af of ik hier nou wel of geen boete voor krijg, en of ik er 1 of 2 krijg. Iemand hier die dat weet?

Alvast hartelijk dank!

Groet Maarten

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: Ontheffingsgebied

Bericht door MotoRon »

Dat kan niemand met zekerheid zeggen. Gewoon afwachten of je post krijgt van het CJIB.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Bericht door taxikemperman »

Over een paar dagen inloggen bij het CJIB met je DigID. Dan zie je of je een of twee briefjes krijgt.
In het geval van twee briefjes, kan je hier tegen bezwaar maken. Dit wordt meestal standaard afgewezen.
U dient dan de boetes te betalen en u kunt dan in beroep gaan bij de rechter.
Als u hier uw verhaal netjes, rustig en onderbouwd doet, heeft u mogelijk een kans dat de rechter matigt of schuldig zonder strafoplegging aan de tweede boete. U heeft natuurlijk op de foto's de tijdsaanduiding als bewijsmateriaal

Maarten1995
Infopolitie Gast

Bericht door Maarten1995 »

Bedankt voor jullie reacties! Dan wacht ik gewoon even af...

Plaats reactie