Visuseis

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Matthijs
Infopolitie Gast

Visuseis

Bericht door Matthijs »

Ik zat er aan te denken om me in september aan te melden om de opleiding politieagent te doen, maar ik zit nog wel met een paar vragen.
Ik ben 20 en heb een Havo diploma, en lichamelijk ben ik best fit. :)

Alleen als ik de medische keuring moet doen is er sprake van een visuseis, en ik draag zelf een bril. 8)
Met de visus zelf + correctie is niks mis want mijn ogen zijn ≥ 1,0, en zonder bril hoger dan ≥ 0,25.
Alleen van jongs af aan had ik problemen met mijn linker oog, wat er voor zorgde dat mijn linker oog dubbel ging zien. (Dit is al minder geworden, maar als ik mijn bril af doe zie ik nog wel een beetje scheel wat je niet kan zien aan mijn ogen, maar ik zie het wel. Voor de rest zie ik veraf wat minder, maar daar is mijn bril voor)

Ik ging hier laatst mee langs een optiek zaak voor wat testen, en ik had van hun een prisma voor mijn linker brilglas gekregen waardoor ik normaal zie. (Niet meer dubbel) Alleen las ik dat in de visuseis staat dat je helemaal geen diplopie mag hebben. En ik kwam er achter na die testen dat deze klachten wel diplopie gerelateerd zijn. :|

Is het nu nog steeds waard om de medische keuring te doen als dit in het reglement staat? Ik kan hier voor de rest niet veel informatie over vinden,
en moet binnenkort weer een nieuwe studie kiezen, dus antwoord zou mij erg helpen. :wink:

Carolien
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:

Re: Visuseis

Bericht door Carolien »

Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met werving en selectie en daar je vraag neerleggen.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 63

Bericht door thijeleo »

Of kijk even op kombijdepolitie.nl. Daar staat een en ander uitgelegd.

https://kombijde.politie.nl/agent-worde ... ijngebruik
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Bericht door Hilde »

Hou je er wel rekening mee dat je je niet aanmeldt voor een opleiding zoals andere opleidingen,
Je solliciteert naar een functie, als je wordt aangenomen ga je naar de opleiding.

Succes
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Matthijs
Infopolitie Gast

Bericht door Matthijs »

Bedankt voor de antwoorden, en ja ik weet het is geen opleiding. Ik zal wel even kijken waar ik anders de vraag kan stellen.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Bericht door Hilde »

Matthijs schreef: 29 apr 2021, 20:45 Ik zal wel even kijken waar ik anders de vraag kan stellen.
Zoals al aangegeven kan werving en selectie je alles vertellen hierover.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Gesloten