Ik heb een probleem mbt het veilig vervoeren van mijn zoontje en dacht misschien hebben jullie nog een idee

Mijn zoontje is nu 4 jaar oud en er is sprake van een vorm van autisme/ontwikkelingsachterstand/verstandelijke beperking. Door zijn leeftijd is het nog niet exact duidelijk wat er is, maar dat er iets is, is wel duidelijk.
Nou het probleem; zijn lichaam groeit gewoon door, dus ik moet hem nu vervoeren in een groep 2 autostoel met de vaste gordel. Hij kan deze zelf los maken en onder normale omstandigheden laat hij zijn gordel netjes om.
Maar hij kan ook buien hebben dat ik hem niet direct kan bereiken. Dan klimt hij uit zijn stoel, probeert naar voren te komen, omdat de voordeur geen kinderslot heeft. Hij heeft ook door dat als hij zijn raam open doet, hij zijn deur via de buitenkant open kan maken.
Ik heb gezocht naar oplossingen en vond iets dat je op de gordel kan zetten, zodat je de gordel alleen nog met een sleutel open kan maken. De consumentenbond zegt alleen dat dit niet mag ivm de hulpdiensten bij een ongeluk (daarom dacht ik aan dit forum
Dus ik hoop eigenlijk dat jullie als meesters van het verkeer weten hoe ik dit kan oplossen
Groeten,
Tacelia