Geweld tegen hulpverleners

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Stan911
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Stan

Geweld tegen hulpverleners

Bericht door Stan911 »

Hoi ik ben van plan om ambulance broeder te worden en zag laatst dat ambulance personeel werd geslagen terwijl ze bij een patient waren waardoor ze veel langer bezig waren dit maakte mij heel boos omdat ik zag dat ze niks anders konden doen als het laten gebeuren en wachten op politie maar stel nou ik zie nog eens zo een mishandeling en de politie is gebeld mag je dan als nog ingrijpen en mag het ambulance personeel zelf niks doen

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Geweld tegen hulpverleners

Bericht door Proost »

Iedereen mag zijn eigen of andermans lijf verdedigen tegen wederrechtelijke aanranding. Je zou de ambulancebroeders dus kunnen helpen en natuurlijk mogen zij zichzelf ook verdedigen.
Alles moet wel proportioneel en subsidiair gaan.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

Een ieder mag zichzelf verdedigen tegen geweld en dat gebeurd ook echt wel door ambulancepersoon. Maar ze zijn geen getrainde vechters (op die enkele na dan). Ze gaan met een hele andere insteek naar een situatie toe en willen vooral graag helpen. Als jij wil opkomen voor het ambulancepersoneel is dat altijd goed, maar let wel op dat je daarmee juist ook de situatie kan verergeren. Geweld met geweld beantwoorden is niet altijd het beste middel.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Bedenk daarnaast ook dat als een patient agressief is dit te maken kan hebben met zijn ziekte of verwonding. Iemand met hersenletsel kan ten gevolge daarvan verward en agressief reageren.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Plaats reactie