Stalking / smaadbrieven

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Matso1
Infopolitie Gast

Stalking / smaadbrieven

Bericht door Matso1 »

Heb ooit de domste fout uit mijn leven gemaakt door in een affaire terecht te komen met een ( ex ) werkneemster . De relatie is al lang voorbij (beëindigd door haar ) maar zij is nu heel boos dat ik wellicht te veel heb geprobeerd haar te behouden , ook voor het bedrijf .

Na twee jaar stilte was ik zo dom om haar een mail te sturen en te vragen hoe het met haar was , ze ging me gelijk weer uitdagen . ( heeft ze ook vaker gedaan ) tot ik plotseling een brief kreeg met daarin een pikante foto van mij en screenshot van whats appjes .

Zij beschuldigd mij nu van pedofilie ( wat pertinent niet waar is ) en dat ik misbruik heb gemaakt van haar .

Ze heeft me al meerdere brieven gestuurd wat er voor kan zorgen dat mijn huwelijk nu kapot gaat . Tot nu toe trof ik gelukkig zelf de brieven aan maar dat loopt een keer fout . Kijk ik ben met sommige dingen te ver gegaan maar dat zij nu in de slachtofferrol kruipt dat kan echt niet . Ze weet zelf dat het niet zo is . Evt kan appkontakt ( als zij alles nog heeft ) meerdere dingen bewijzen maar zij stuurt nu selectief de berichten die mij in een kwaad daglicht zetten . Ze maakt er een spelletje van en zal hopen dat mijn vrouw een keer zo’n brief zal vinden .

Ze moet gestopt worden , dit is toch ook strafbaar ? Wat kan ik hier aan doen ? Heb alleen haar mailadres en heb alleen een vermoeden waar ze woont . Graag info
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 20 mar 2021, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarder gemaakt

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Stalking / smaadbrieven

Bericht door Pim »

Als zij tijdens de intieme relatie meerderjarig was is er geen sprake van pedofilie.

Hooguit was er sprake van een ongewoon of significant leeftijdsverschil maar dat is niet strafbaar.

Dwingt ze u in die brieven iets te doen, of juist iets te laten?

Was er een arbeidsrelatie tussen u en haar ten tijden van de verhouding? Want dat is niet helemaal duidelijk.

En wat stond er in uw laatste email?
Wilde u dat ze weer kwam werken of was het een amoureuze/intieme mail. Dit kan zijn tegen u in stelling brengen en kan nog van belang zijn als u haar iets ten laste legt.
Dan komt uw mail ook aan bod.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Stalking / smaadbrieven

Bericht door SWAT »

Als de betreffende brieven uitsluitend aan u zijn gericht en zaken bevatten die u ooit zelf aan haar hebt verzonden is er niets strafbaar aan. Voor smaad is van belang dat de beschuldigingen openbaar moeten worden gemaakt.
Het beste wat u kunt doen is totaal niet meer reageren op haar brieven en andere berichten en hopen dat het aan haar kant ook weer rustig wordt.
Uw actie weer contact met haar op te nemen was bepaald niet handig.
Gezien haar opvolgende reactie ontstaat bij mij het vermoeden dat er tikdems die relatie meer heeft gespeeld dan wat u ons verteld.
Stay safe out there.

Plaats reactie